וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 גוונים של גיוון: התערוכה שמשמיעה קול

עודכן לאחרונה: 21.5.2021 / 9:44

אסם-נסטלה קיימה פרויקט ייחודי לקראת יום הגיוון הבינלאומי, החל היום. הפרויקט, PHOTO IS VOICE, מאפשר לעובדים מקבוצות תרבותיות שונות להשמיע את קולם באמצעות צילום

היום הוא יום הגיוון הבינלאומי, שצוין השנה על ידי כמה חברות גדולות במשק, אם כי בצל - מכל בחינה אפשרית - האירועים שעיצבו את החדשות בשבועיים האחרונים.

פרויקט מעניין במיוחד קיימה ענקית המזון אסם-נסטלה, במסגרתו התאפשר לעובדים מהחברה הערבית, לישראלים יוצאי אתיופיה ולעולים חדשים, לתעד באמצעות צילומים, אמירות אישיות חברתיות בנושאים שבדרך כלל פחות מדוברים.

אסם-נסטלה תקיים תערוכה של התמונות, שתהווה את שיאו של תהליך שעברו עובדים מהחברה שהשתתפו בסדרה של 10 מפגשים מודרכים בהם למדו, להביע את אמירותיהם באמצעות הצילום.

משתתפי photo voice מימין: יושי רון, מארק זילבריס, סיואר חרמאן, איברהים קרינאוי, שרה שמואל, מונא זידאני, סיסאי אנגדיה. באדיבות אסם-נסטלה,
משתתפי photo is voice מימין: יושי רון, מארק זילבריס, סיואר חרמאן, איברהים קרינאוי, שרה שמואל, מונא זידאני, סיסאי אנגדיה/באדיבות אסם-נסטלה

דרך מכבדת, אסתטית ועוצמתית לביטוי עצמי

שיטת PHOTO IS VOICE פועלת על בסיס האמונה שלכל אדם בקהילה יש את הזכות להשמיע את קולו ולשקף את עולמו לסביבה באופן ישיר ובלתי אמצעי.

הנחות העבודה של השיטה מבוססות על הרעיון כי בני אדם הינם מומחים בחייהם, שותפים ביצירת הידע וחופשיים לבטא אותו כחלק מתהליכי העצמה והתפתחות אישית וחברתית.

PHOTO IS VOICE, על פי מארגני הפרויקט, מתאימה במיוחד לצרכים של חברה רב-תרבותית כמו אסם-נסטלה. היא מציעה דרך מכבדת, אסתטית ועוצמתית לביטוי עצמי ולהעצמה אישית וקהילתית ומחברת בין קהילות שונות דרך חוויה משותפת.

יושי ירון, המשפחה כמהות. יושי ירון,
צילום של יושי ירון, בחר לשים דגש על המשפחה/יושי ירון

נקודת מוצא לדיון וכלי להשמעת הקול האישי

במהלך המפגשים שעברו, כל אחד ממשתתפי הפרויקט צילם מגוון יצירות, בהתאם למשימות שניתנו על ידי מנחת הסדנא, טלי וישניה-שבתאי, מומחית לגיוון והכללה בארגונים ומנחה של שיטת Photo is Voice.

טלי מספרת כי: "במהלך המפגשים המשתתפות והמשתתפים חקרו את עצמם באופן אישי וגם ואת עולמם של שאר המשתתפים. לא תמיד נחשפו לחוויות נעימות, אבל לא ברחו מהמציאות, שאלו שאלות, הקשיבו, ניסו להבין לעומק, להכיר באמת, להתחבר".

במסגרת המפגשים בחנו המשתתפים סוגיות מהותיות שהעלה כל אחד מהם באמצעות הצילום והיו חשובות לו הן כפרט והן לקבוצה כמכלול. התצלומים היוו נקודת מוצא לדיון וכן כלי להשמעת קול אישי וקבוצתי שלא תמיד ניתן לו מקום.

שרה שמואל, ישראלית ממוצא אתיופי, העובדת כחשבת שכר בחברה והשתתפה בפרויקט, לא רצתה, במחשבה ראשונה, שקבוצת ההתייחסות שלה תהיה העדה האתיופית, אך במהלך התהליך שעברה הבינה באמצעות צילום טקס קפה מסורתי את החיבור שלה לעדה.

סיוואר חרמאן, ערביה נוצרייה מעוספיה, העובדת במטרנה כטכנולוגית הבטחת איכות, העדיפה גם היא לא להיות מחוברת לקבוצת ההתייחסות ערביה נוצרייה, אבל כשהתבקשה להתייחס באחד הצילומים לזהות שלה, התברר לה שלצלב תפקיד מרכזי בזהותה.

יושי ירון, חובש כיפה העובד בפיתוח קטגוריות במגזר החרדי במחלקת האסטרטגיה של חטיבת הסחר, שמח על ההזדמנות לפגוש עובדים מכל הקשת הישראלית, במסגרת מרחב אמנותי מגוון ומעניין שהפרויקט יצר עבורו. הוא נהנה מאד מהדיונים שהתפתחו בקבוצה סביב הצילומים. הוא מרגיש שהפרויקט היווה עבורו פלטפורמה מדהימה לביטוי עצמי, כשבחר לשים דגש בעבודותיו על הקורונה והמשפחה.

בחזרה לשורשים - טקס קפה אתיופי - שרה שמואל. שרה שמואל,
בחזרה לשורשים: טקס קפה אתיופי, שרה שמואל/שרה שמואל

מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית

דבורית פינקלשטיין ראש תחום הדרכה ופיתוח ארגוני באסם-נסטלה, מציינת כי: "נושא הגיוון וההכללה משמעותי מאד בעשייה היומיומית שלנו. חברה בסדר גודל כמו אסם-נסטלה, היא מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית, וככזו אנו ממנפים את הגיוון ומביאים לידי ביטוי את השוני מתוך הבנה שהגיוון תורם לחברה בהיבטים רבים".

"לאורך השנה אנו מקיימים פעילויות רבות, ביניהן: סדנאות מנהלים, פורומים שונים, שולחנות עגולים, אך כשהתוודעתי למתודולוגיה של Photo is Voice הבנתי שיש פה הזדמנות נדירה להיכרות מעמיקה של אנשים, לצד חשיפה של צדדים שאין לנו יכולת להכיר", הרחיבה פינקלשטיין.

"האתגר העיקרי היה בגיוס המשתתפים. אחרי הכל קשה לפנות לעובדת ולומר לה "בחרנו בך לקורס, כי את אתיופית", לכן ביצעתי שיחה אישית עם כל משתתף ומשתתפת ווידאתי שהם מבינים, שבתקופה הקרובה הם יעברו תהליך אישי של זהות, שלא דומה לשום קורס שעברו קודם. זכינו ב 100% היענות".

מי אני בתמונה אחת - סיואר חרמאן. סיואר חרמאן,
מי אני בתמונה אחת. צילום של סיואר חרמאן/סיואר חרמאן

חשיפה למשמעויות של השתייכות תרבותית

רגע השיא יהיה היום בו יוצגו הצילומים שנבחרו לתערוכה ברחבי הארגון.

התערוכה תאפשר לכלל עובדי אסם-נסטלה להיחשף לצדדים לא מוכרים של חבריהם לעבודה ולמשתתפי הסדנא לחשוף בפני חבריהם את נקודות המבט האישיות שלהם בסוגיות שונות ולהעמיק את ההיכרות הן עם כל אחד מהם והן עם התרבות ממנה הוא מגיע.

הצגת התוצרים במסגרת תערוכה לכלל עובדי הארגון, תאפשר חשיפה לחוויות, למשמעויות של השתייכות למגוון תרבותי ואף לסייע בחשיבה על האופן בו הארגון מתנהל בהקשר לקבוצות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully