וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קבע: ההסתדרות הלאומית היא הארגון היציג במכבי

עודכן לאחרונה: 20.5.2021 / 14:14

אחרי שש שנות מאבק, בית הדין הארצי לעבודה קבע: "מספיק זה מספיק - ההסתדרות הלאומית היא הארגון היציג במכבי שירותי בריאות"

מכבי שירותי בריאות. Creative Commons
שש שנים הגיעו להכרעה/Creative Commons

אמש (רביעי) הסתיימו ההליכים בנושא התאגדות העובדים במכבי. בית הדין הארצי לעבודה בירושלים קבע באופן מיידי וחריג עם סיום הדיון בערעור שהגישה מכבי - ההסתדרות הלאומית מייצגת את 8,700 העובדים בקופה שבמשך 80 שנה הייתה ללא ועד עובדים והיחידה מבין הקופות שלא הייתה בה יציגות.

נשיאת בית הדין פתחה וגם סיימה את הדיון באמירה חד משמעית: "מספיק זה מספיק! שש שנים אחרי תחילת ההתארגנות הגיע הזמן שהסאגה תסתיים".

באופן חריג ביותר, בית הדין בראשות הנשיאה וירט ליבנה נתן פסק דין בנוכחות הצדדים מייד בתום הדיון לפיו נדחה הערעור של מכבי וההסתדרות הלאומית היא ארגון העובדים היציג במכבי שירותי בריאות.

מתוך דברי הנשיאה בפסק הדין: "חוזרים לתחילת הדיון. מספיק זה מספיק. לא יכול להיות שנמשוך את זה שש שנים. ההתארגנות נמצאת שש שנים והיא עדיין חיה. אחרי שנתיים היא כבר מתה בדרך כלל. זה מראה שאנשים רוצים את ההתארגנות. חייבת לומר שמפתה לחייב פה הוצאות אבל אנחנו מתאפקים. אחר ומדובר בהתארגנות ראשונית ישנה חשיבות למועד בו יינתן פסק הדין בסכסוך שלפנינו ובמיוחד לאור העובדה שהנסיונות להתאגד נמשכים כבר שש שנים. על כן אנו נותנים פסק דין זה על אתר. לאור האמור הערעור נדחה ואנו קובעים כי ההסתדרות הלאומית היא ארגון העובדים היציג במכבי שירותי בריאות".

איתמר שרוני, סמנכ"ל ההסתדרות הלאומית: "עכשיו גם בית הדין הארצי קבע - 9,000 עובדי מכבי שירותי בריאות מאוגדים בהסתדרות הלאומית. זוהי בשורה מרגשת והיסטורית לציבור העובדים דווקא בימים רגישים ומאומצים אלו".

אייל ארז, יו"ר ועד העובדים במכבי שירותי בריאות: "אנו עובדי מכבי נרגשים מהיום ההיסטורי הזה. אחרי 80 שנה יש ועד עובדים למכבי באופן סופי ומוחלט. עובדי מכבי אמרו את דברם".

מטעם ההסתדרות הלאומית ייצגו עורכי הדין יאיר דוד, בטי מצר לוי, רן קונפינו, רוית קרן רוזין, אפרת גרינברג יוסף ומנהל חטיבת הגיוס, חי לופטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully