וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי המערכה: מה חושבים המנכ"לים?

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 21.5.2021 / 11:04

בסוף כולנו נישאר לחיות כאן ביחד: מנהלים בכירים מדברים על היום שאחרי מבצע "שומר החומות". על רקע המתיחות שגאתה השבוע בין יהודים וערבים ברחבי המדינה, שאלנו כמה מנהלים כיצד לדעתם יראה היום שאחרי והאם נוכל לחיות יחד בדו קיום?

הימים האחרונים היו קשים מאוד לחברה הישראלית. מהומות אלימות רבות בין יהודים וערבים במספר מוקדים כאשר הפוקוס כולו מופנה לערים המעורבות בישראל, כמו יפו, נצרת, לוד, עכו, חיפה ועוד רבות. חלק מהן התאפיינו בדו קיום ובהרמוניה בין יהודים לערבים.

האם אפשר להציל את המצב? שאלנו כמה מנהלים בכירים במשק הישראלי, יהודים וערבים, כיצד הם רואים את היום שאחרי ומה לדעתם צריך לעשות.

בסאם ג'עבר. פנורמה,
בסאם ג'עבר. הבעלים של ר=קבוצת התקשורת בערבית הגדולה בישראל/פנורמה

"המדינה אינה מדברת לערבים"

בסאם ג'אבר, הבעלים של קבוצת התקשורת הגדולה ביותר בשפה הערבית בישראל, ואחד מבכירי העיתונאים הערביים בישראל, טוען כי מרבית הבעיה נובעת ממחסור קשה בהסברה לחברה הערבית.

"מדינת ישראל לא השכילה להבין כיצד לדבר עם אזרחיה הערבים. ישנם הבדלים מהותיים בין התרבויות השונות ומדינת ישראל צריכה לשים דגש על המאפיינים הייחודיים של החברה הערבית ולדבר בשפתה, כפי שהשכילה לעשות עם החברה החרדית ואפילו עם עולי חבר העמים".

עוד מוסיף בסאם כי מערכת החינוך הישראלית לא עושה דיו על מנת ללמד את הילדים והנוער על שכניהם הערבים. "לימודי השפה והתרבות הערבית בישראל לוקים בחסר, מסיימי 5 יחידות בערבית הוא נמוך מאוד, הנוער הישראלי לא זוכה להכיר את שכניו הערביים, מה שמייצר אצלו סטריאוטיפ שלא תואם את המציאות".

עם זאת, ג'אבר מחזיק בגישה אופטימית ודווקא רואה תהליכים רבים שהחלו בתקופה האחרונה והוא צופה שימשיכו: "האנשים שעמדו בקו הראשון של המלחמה בקורונה היו הצוותים הרפואיים, סניטרים, אחים, רופאים, מנהלי מחלקות ואף מנהלי בתי חולים ערביים שנכנסו לעובי הקורה ונלחמו בגבורה כתף אל כתף עם חבריהם היהודים. אני מאמין כי הרוב המתון משני הצדדים רוצה לראות את הערבים והיהודים משלבים ידיים ופועלים יחד על מנת לחיות בשלום ובאחווה האחד עם השני".

גל קול, אלביישן. גיא דניאלי,
גל קול, מנהל הפעילות של חברת Elevation בישראל/גיא דניאלי

"בשוק העבודה חשובים הביצועים, לא המוצא"

גל קול, מנהל הפעילות של חברת Elevation בישראל המתמחה בבניית אקדמיות להכשרות פנימיות בחברות וארגונים, טוען כי "זהו תפקידם של ארגונים וחברות בשוק התעסוקה ובהייטק בפרט ליצור דו קיום אמיתי, זאת על ידי הכשרות מתאימות לשילוב אוכלוסיות בשוק העבודה שם חשובים ביצועיך, הצלחותיך והמוטיבציה שלך להתקדם ולא הרקע ממנו אתה מגיע".

עוד מוסיף קול "תחושת הביטחון היומיומית של האזרחים היהודים והערבים כאחד נפגעה, השיקום יקח זמן רב והדרך הנכונה לעשות זאת הוא ביחד ולא לחוד, על ידי הבנייה מחודשת ולמידה משותפת". אלביישן מספקת הכשרות ייעודיות למגזרים השונים בחברה הישראלית ומאפשרת לבוגריה להשתלב בתפקידי מפתח בתעשיית ההייטק ובכלל, על פי יכולותיהם ורצונותיהם. "המטרה המשותפת של כולנו צריכה להיות ביסוס הסטארטאפ ניישן הישראלי".

"תחושת אחדות, שותפות גורל ובחירה להמשיך לחיות פה יחדיו, תתאפשר על ידי שוויון אמיתי בכל אספקטי החיים, הם אלו שיעזרו לגשר על הפערים שנוצרו. למידה, פיתוח אישי והרצון שיהיה פה טוב, הינם כר פורה להצלחה של הדרך החדשה שכולנו נדרש לצאת אליה "ביום שאחרי". חתם קול את דבריו.

עמית בן דב מנכ"ל גונג. סאני הואנג,
עמית בן דב, מנכ"ל גונג/סאני הואנג

"נשמח לקלוט עוד הרבה עובדים ערבים"

עמית בן דב, מנכ"ל ומייסד משותף בענקית הטכנולוגיה Gong שפיתחה פלטפורמת בינה עסקית לאנשי מכירות:

"מצב היחסים בין יהודים לערבים בימים אלה הוא מדאיג מאוד ועלול אף להתדרדר אם ישראל תמשיך להזניח את האוכלוסייה הערבית. תפיסת הווילה בג'ונגל היא חסרת תוחלת ולא מציאותית שכן אנו חיים ביחד באותו חבל ארץ ואם לא יהיה שקט ביישוב ערבי, לא יהיה שקט בישוב יהודי.

למגזר העסקי מחויבות לא להשאיר את הזירה בידיהם של הפוליטיקאים בלבד ולהפוך את הדינמיקה ההרסנית לדינמיקה חיובית. כגודל הסיכון, גודל ההזדמנות שכן הפוטנציאל המקצועי של ערביי ישראל, הגדה ורצועת עזה הוא גדול ביותר ויש לנו אינטרס עליון לשלב אותם בתעשיית ההיי-טק הישראלי.

העבודה תחת קורת גג אחת מחוללת תמורה מרהיבה במערכות היחסים: הצד השני נתפס כבן אנוש, נבנה אמון בין אנשים, נוצרים קשרים וחברויות ואנרגיה חיובית טבעית לחלוטין.

אנו בגונג פועלים ללא לאות לקרב להיי-טק הישראלי אוכלוסיות הסובלות מתת ייצוג ובראשן האוכלוסייה הערבית. במסגרת פרויקט עם עמותת צופן אנו מלווים עשרות מפתחים ערבים בוגרי אוניברסיטאות ומשמשים להם כמנטורים המסייעים להם להתקבל למשרות ולעשות דריסת רגל בתעשייה. בין היתר אנו מאתרים עבורם הזדמנויות, מכינים לראיונות, פותחים בפניהם דלתות ומסייעים בכל דרך אפשרית נוספת. בנוסף, אנו שואפים לקלוט כמה שיותר עובדים ערבים בגונג ונשמח לקלוט עוד הרבה. זו תשובתנו כל העת לאווירה הפוליטית החברתית הטעונה ובמיוחד בימים קשים אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully