וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בימי לחימה: הכי טוב לעבוד בהייטק

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 8:51

בימים כתיקונם משאת הנפש של רבים היא לעבוד בענף ההייטק, אלא שמבצע "שומר החומות" לימד אותנו שמה שנכון לימי שגרה, נכון שבעתיים בימי לחימה. הנה כמה דוגמאות לחברות שעזרו לעובדים לעבור את הימים הקשים

המתיחות הבטחונית שהחלה באזור עוטף עזה, הדרדרה והכניסה גם את תושבי המרכז למרחבים המוגנים, אילצה לא מעט חברות בתחום ההייטק להתמודד עם סיטואציה לא מוכרת בקרב העובדים. כך, אחרי שחזרו לשגרה לאחר משבר הקורונה, נאלצו ארגונים רבים לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע לרווחת העובדים.

בדיקה מול מספר חברות מובילות מחדדת את העובדה שמה שנכון לימי שגרה, תקף עוד יותר בעת ימי לחימה: יותר טוב לעבוד בהייטק מאשר בחברה "רגילה".

תמיכה נפשית לעובדים, הופעות בזום לילדים

בחברת הפינטק פיוניר ניסו לסייע ל-1,100 עובדי החברה בארץ. כחלק מהמאמץ, מימנו בחברה תמיכה נפשית לעובדים באופן שוטף. לעובדים שנקראו לשירות מילואים נשלחו חבילות ממקום העבודה, וילדי העובדים זכו לפעילות זום מיוחדת בהשתתפות ד"ר מולקולה וכוכב נינג'ה ישראל גיל מרנץ.

מיכל אדם, סמנכ"לית משאבי האנוש בכירה בפיוניר: "חברת פיוניר דואגת לכלל עובדיה ובני משפחותיהם בשגרה וכמובן בעתות משבר ולחימה. חשוב לנו לתת לעובדי החברה תחושה שיש מי שמעריך את עבודתם הקשה, את הגמישות הנדרשת מהם ואת תרומתם לחברה".

מיכל אדם, פיוניר. יח"צ,
מיכל אדם, סמנכ"לית משאבי האנוש בכירה של חברת פיוניר/יח"צ

סיוע פסיכולוגי ומארזי גלידות משפחתיים

גם בחברת ההייטק הבינלאומית פריון נטוורק, המספקת שירותי פרסום דיגיטלי למותגים ולאתרי תוכן, תמכו בעובדים הישראלים של החברה, המוצבים במטה הראשי של החברה בחולון, עיר שחוותה פגיעה ישירה במהלך הסבב האחרון.

החברה פתחה עבור עובדיה קו חם לסיוע פסיכולוגי לכל אורך ימי הלחימה ואפשרה להם לעבוד מהבית באופן מלא. בנוסף שלחה החברה לעובדים ולמשפחותיהם מארזי גלידות לביתם, כדי להמתיק מעט את תחושות הלחץ והחרדה.

עדי זכאי-מאטס, סמנכל"ית משאבי האנושי בפריון: "לאחר שנה של עבודה מאומצת בתנאים מאתגרים בעקבות מגיפת הקורונה, נכנסנו בישראל לימים של מצב חירום בטחוני. גם בימים אלה, חשוב לנו כחברה, להיות קשובים לצרכי העובדים ולהקל עליהם ככל שניתן. אנחנו, כמו כלל עם ישראל, מצפים לימים טובים יותר של שקט ובטחון ולחזרה מהירה לשגרה"

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
עדי זכאי מטאס פריון. יעל אילן,
עדי זכאי-מאטס, סמנכל"ית משאבי אנוש, פריון/יעל אילן

מדריכת הורים, דיור חלופי ומופע קוסמות לילידים

חברת Atera, המספקת מערכות המאפשרות לארגונים לעבוד מרחוק ולנהל את את צרכי המחשוב שלהם ללא תלות במיקום הפיזי, נקטה גם היא במספר צעדים שנועדו לסייע לעובדים בימים המתוחים.

כמענה ראשוני, החברה סיפקה לעובדים הדרכה של פסיכותרפסיטית ומדריכת הורים אשר התייחסה לתיווך המציאות הקיימת לילדים, התמודדות עם מפלס החרדה הגבוה, העלאת הבנה קוגניטיבית של הסיטואציה.

כמו כן, החברה הציעה לכל העובדים שעות ייעוץ אישיות עם פסיכולוגית המתמחה בהתמודדות עם חרדה ומצבי לחץ.

בנוסף, Atera הציעה דיור חלופי לעובדים מאזורים "חמים" לתקופה המתוחה. גם מי שנותר בבית לא הוזנח וילדי העובדים זכו למופע קוסמות אינטראקטיבי.

"מצבם הרגשי של העובדים, ובייחוד בתקופה המורכבת הזו, עומד תמיד לנגד עינינו. אנו בקשר מתמיד עם העובדים, וערוכים לתת מענה לכל הצרכים שאנו מזהים משיחות איתם" אומרת שני בראונשטיין VP HR בחברת Atera

Atera, שני. נטלי מיכלסון,
שני בראונשטיין, VP HR בחברת Atera/נטלי מיכלסון

קו חם לסיוע במגוון מצבי לחץ וחרדה

בחברת BigID מיהרו להבין כי לאירועים עלולה להיות השפעה על מצבם הנפשי של העובדים ובני משפחותיהם לכן מימנה החברה קו-חם שהעניק סיוע במגוון תחומים.

השירות אפשר לעובדי החברה ולבני משפחותיהם לקבל מענה טלפוני כללי אליו ניתן לפנות לגביי נושאים בתחום האישי, המשפחתי והן סביב המשבר הבטחוני הנוכחי, כגון: משברים אישיים, לחץ, חרדה, דיכאון, פוסט טראומה, קשיים בזוגיות, בעיות בתקשורת, גירושין בעיות משפחתיות: קשיים ודילמות בהורות, בעיות התנהגות של ילדים ומתבגרים, קונפליקטים בין אחים, ועוד.

"מדובר בימים קשים לכל אזרחי הארץ. כמעסיק, אנחנו מחויבים לשלומם ורווחתם של עובדינו ועושים כל שניתן על מנת לסייע להם ולהגביר את תחושת הביטחון האישי שלהם ושל בני משפחותיהם. אנו שמחים לספק מענה ואוזן קשבת לעובדי החברה"

עבודה מהבית והרצאה של מנחת הורים

בחברת Logz.io, שפיתחה תוכנה הניתנת כשירות בענן ומאפשרת לארגונים לזהות ולמנוע תקלות במערכות המחשוב שלהם, הקלו על העובדים בכך שהעבודה התנהלה מהבית בימים האחרונים.

בנוסף, ארגנה החברה הרצאה בנושא: "כיצד להתמודד עם הסטרס סביב המצב הנוכחי בצורה אפקטיבית", בהתייחסות לעובדים עצמם ולילדי העובדים. את ההרצאה העבירה מטפלת ומנחת הורים מוסמכת מארה"ב, עינת בן דוד. ההרצאה נגעה בין היתר בשאלה כיצד להסביר לילדים את המצב ואיך יוכלו לתמוך בהם בתקופה זו.

מגורים זמניים, חבילות תמיכה ואפליקציית הרגעה

"מיד עם תחילת המצב היה לנו ברור שהדבר הראשון שאנחנו צריכים לדאוג לו הוא הביטחון האישי והנפשי של עובדי החברה. הענקנו ליווי משפחתי צמוד לעובדים ולמשפחותיהם המתגוררים באזורים הרלוונטים, כולל דאגה למגורים זמניים במקרה הצורך", אומרת ליסה זייצ'יק, סמנכלית אנשים ב- AppsFlyer

החברה העניקה לעובדים בישראל חופש בשבועות על חשבון החברה כדי שיוכלו לנוח ולדאוג לבני המשפחות שלהם. עובדים שגויסו למילואים וכאלה שאצלם שבני/בנות הזוג גויסו למילואים, קיבלו חבילת תמיכה מפנקת מטעם החברה.

"עוד לפני האירועים הנוכחיים, בתחילת מאי כל העובדים בחברה קיבלו מנוי לאפליקציה Calm להפחתת תסמיני חרדה, שיפור השינה ועוד, ועובדים רבים דיווחו כי הם שמחו להשתמש באפליקציה כדי להתמודד עם לחץ בעקבות המצב", אמרה זייצ'יק.

ליסה זייציק. appsflyer,
ליסה זייצ'יק, סמנכלית אנשים ב- AppsFlyer/appsflyer

גמישות ומערך תמיכה רגשי

בחברת WeissBeerger סיפקו לעובדים מערך תמיכה מקצועית רגשית, וכן החזירו את העובדים לעבודה מהבית עד לסיום הלחימה.

"בתקופות בהן מתרחשים אירועים מורכבים לעיתים מתעוררות תחושות של פחד וחוסר אונים שעשויות לייצר דריכות, מתח רב ולפעמים גם תגובות פיזיות מגוונות. תגובות נורמליות למציאות שאינה נורמלית. אפשרנו לעובדים לשוחח עם עובדת סוציאלית קלינית בטלפון/זום ככל שיזדקקו לכך, לצד היכולת לעבוד בגמישות מהבית", אומרת יעל ברטון, מנהלת משאבי האנוש ב- WeissBeerger

שוברי הזמנה בוולט ומארזי פירות וירקות

בחברת eko, שלח הסניף האמריקאי לכל העובדים בתל אביב, שוברים להזמנה בוולט וברכות אישיות כדי להביע תמיכה.

החברה שלחה לכלל העובדים בישראל מארזי פירות וירקות מחקלאים מקומיים. eko אף אפשרה לעובדים בארץ לעבוד מהבית על מנת להיות קרובים למשפחותיהם ולא לסכן את עצמם בדרכם למשרד.

רוני קצ'נסקי שבח, Operations Manager ב- eko: "ימים לא פשוטים עברו על כולנו. חשוב לנו שהעובדים ידעו שאנחנו שם בשבילם ושנעשה כמיטב יכולתנו לסייע להם. רבים מהעובדים שלנו הם הורים לילדים קטנים, שחווים קושי רב ונשארים עכשיו בבית. נעשה מה שניתן כדי להקל עליהם".

רוני קצנסקי שבח eko. יח"צ,
רוני קצ'נסקי שבח, Operations Manager בeko:/יח"צ

הגדלת תקציב תן ביס ומלון בשרון

Chegg Israel, המפתחת טכנולוגיות למידה לסטודנטים ומסייעת להם ללמוד ולחסוך זמן וכסף יזמה שורת מהלכים שיוכלו לסייע ולהקל על עובדים בימי הלחימה.

"אנחנו מבינים שתקופה כזאת דורשת היערכות מהירה של החברה כדי לתמוך בעובדים שנמצאים בקו האש" אומרת שלומית גולדברג, HR Operations בחברת Chegg Israel, "אפשרנו לכל עובד מהדרום לבחור מלון באזור השרון על מנת להגיע עם משפחתו וליהנות מהשקט היחסי".

עוד מספרים בחברה כי דאגו להגדיל לעובדי הדרום את תקציב התן ביס, על מנת לנסות להסיר לפחות דאגה אחת מליבם זאת לצד ערכה משפחתית להכנת ארוחת ערב משותפת שנשלחה לכלל העובדים כדי להרים ולחזק את המורל שלהם בימים אלה.

"הערבות ההדדית היא אחד מהערכים שמוטמעים בתרבות שלנו וכמובן שחברי הצוות של כל אחד מהאנשים שלנו לוקחים חלק במאמץ רב יותר, נרתמים למשימות ומגבים אותם ואת העובדים שנקראו לצו 8." מספרת גולדברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully