וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

LatteGo 5400: בדקנו את מכונת הקפה טוחנת הפולים של פיליפס

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 15:38

עם 12 תכניות בלחיצה אחת, צג דיגיטלי מתקדם וניקוי מהיר, בדקנו את הלאטה גו החדשה של פיליפס, ומצאנו את התשובה לשאלת השאלות: האם היא שווה 3,390 שקל?

אין צורך לפרט על החשיבות של קפה בחיים שלנו. על פי מחקר שנערך בארה"ב, האמריקאי הממוצע שותה שלוש כוסות קפה ביום, וכולנו (לפחות הדור המבוגר יותר) זוכרים כיצד קריימר התמסר ב"סיינפלד" להצעה לקפה לכל החיים על פני פיצוי כספי נדיב בהרבה מאותה רשת שהקפה שלה גרם לו לכוויות.

כמו בעוד תחומים, גם כאן הפכנו למפונקים. אם בעבר בשביל קפה באמת טוב היינו צריכים לחצות ערים ולפעמים יבשות, בעשורים האחרונים הבריסטות החלו להגיע אלינו עד הבית. מה"קפה נמס" הישראלי הקלאסי הגענו להכנה ביתית מא' עד ת' עם מכונות שטוחנות פולים. לא עוד קפה מעובד, מהונדס ולפעמים מיושן, אלא מוצר אמיתי, ארומטי וטעים יותר. מכונות כאלה קיימות כבר עשרות שנים, אולם הן עברו מהפכות טכנולוגיות ועדיין לא נפוצות, בעיקר בשל מחירן ואולי גם הרגלים שקשה לשנות, בכל מטבח.

לאחרונה השיקה רויאל פיליפס בישראל את מכונת הקפה האוטומטית Philips LatteGo 5400 מדגם EP5447/90 (שיצאה באירופה בשנה שעברה), המכונה טוחנת הפולים, בעלת צג דיגיטלי וטכנולוגיית LatteGo להקצפת חלב. Philips LatteGo 5400 מאפשרת להכין 12 סוגי קפה שונים המותאמים לטעם האישי בלחיצת כפתור אחת, ועל פי טענת החברה אמורה להביא את חווית הקפה הטרי והאיכותי כפי שאנו מכירים מבית הקפה אליכם הביתה. האומנם? בדקנו.

מכונת קפה לאטה גו של פיליפס. יחצ,
שימוש קל, קפה איכותי. לאטה גו של רויאל פיליפס/יחצ

הכנה ותוצאה

ההפעלה של מכונת הקפה פשוטה ביותר. הצג הדיגיטלי מעוצב כדי ליצור חוויית משתמש קלה ולהזמין טכנופובים כמוני ללחוץ עליו בלי חשש. קל להתאים אישית את הקפה המועדף עליכם. מערכת הקצפת החלב LatteGo בנויה משני חלקים וללא צינוריות נסתרות וניתנת לניקוי מהיר תוך 15 שניות בלבד מתחת לברז או במדיח הכלים. מסנן המים המתקדם Philips AquaClean הופך את הניקוי לקל ופשוט באמצעות תהליך סינון מיוחד להפקת המירב ממכונת הקפה ועד לכ-5,ניק000 כוסות ללא צורך בהסרת האבנית. לאחר סיום הכנת הקפה, ניתן לנקות את המערכת בצורה מהירה ופשוטה תוך 15 שניות בלבד. הכול מתבצע בנוחות ובנעימות.

אני מגדיר את עצמי אדם מהישוב - בין כוס קפה אחת לשתיים ביום. אשתי שותה בממוצע 2-3 כוסות. שנינו הרגשנו את ההבדל העצום בטעם בין המכונה הזאת למכונת קפסולות או לקפה הטחון שנרכש בסופר. אפילו מינימליסט כמוני הרגיש שהחוויה היא כמו של שימוש בסמארטפון או טיסה במחלקה ראשונה - ברגע שעשית את זה, קשה לך לחזור אחורה (ולפחות בסיפור עם הטיסה חזרתי אחורה. אוהו, כמה שזה כאב). מדובר במוצר איכותי וכיפי בהרבה, בטעם אחר, בחוויה שכל כולה שונה. הכנסתי את בית הקפה אלי הביתה אנד איי לאב איט.

הקצפת החלב

מערכת הקצפת החלב של LatteGo משובחת. לא טריוויאלי ליצור מערכת הקצפת חלב מושלמת, וזו בהחלט משדרגת את הקפה. המערכת מערבבת במהירות את החלב עם האוויר בתא ההקצפה ומוסיפה לכוס שכבה של חלב מוקצף ללא נתזים בטמפרטורה מדויקת. טחינת פולי הקפה נעשית בעזרת המטחנה העשויה 100% סכינים קרמיים העמידים לאורך זמן רב והמספקים חוויית קפה אולטימטיבית, תוך שמערכת הפקת הארומה יוצרת איזון בין טמפרטורת הקלייה ומיצוי הארומה.

בנוסף, צריך לזכור את המבחר. מכונת הקפה מציעה 12 סוגי משקאות קפה הטחונים מפולים טריים לבחירתכם ומאפשרת לשמור את ההעדפות האישיות של כל משתמש כמו חוזק, טמפרטורה, כמות המים וכמות החלב הרצויים, כאשר ניתן לעשות זאת עבור 4 משתמשים שונים. פונקציית extra shot מאפשרת להגדיר מראש שוט נוסף של קפה ולקבל קפה חזק בלחיצת כפתור אחת.

חסרונות

  • מצאנו מספר חסרונות, חלקם לא משמעותיים אבל יש מקום להצביע עליהם. ראשית, הניקוי. הוא מעט רועש ואיטי. לאנשים שממהרים בבוקר השניות הללו עלולות להיות יקרות, אם כי בואו - עוד 30 שניות לא יהרגו אתכם.
  • מה שיותר משמעותי הוא מגש הריקון - הוא נמוך והמים מתמלאים עד גדותיו. זה אומר שכדי לרוקן אותו אתם צריכים להיות ממש קרובים לכיור או שתעשו נזק סביבתי לרצפה. ריקון המכונה במשרד שבו היא לא נמצאת ליד כיור יכול להיות מאוד מאתגר.
  • חיסרון אחר, שיותר נוגע לגזרת הטעם, הוא העיצוב. המכונה קצת "מרובעת" מדי, בעלת עיצוב שמרני ומזכירה את שנות ה-80, שבהן רכבים ומוצרי אלקטרוניקה הגיעו עם פינות מחודדות. יש מכונות קפה שמעוצבות טוב יותר. כמה הבדל זה יעשה לכם במטבח? הכול בעיני המתבונן. אנחנו לא ראינו בזה משהו שימנע מאיתנו או שאמור למנוע מכם לרכוש אותה.

מחיר

המחיר המומלץ לצרכן עומד על 3,390 שקלים דרך פאוזה, היבואן הרשמי, בחנויות הקפה המובחרות ברחבי הארץ. המחירים של מכונות בריסטה נעים בין כמה מאות שקלים ל-25 אלף שקל (למכונה מקצועית עם סיבולת עבודה גבוהה). המכונה הזאת, בהתאם ליכולותיה, נמצאת באזור הנכון, במיוחד כשיש מכונות קפה לא טוחנות שנמכרות במחיר דומה. לכך תוסיפו את העלות של קילו פולים (100-120 שקל בחודש). העלות פר כוס זולה בהרבה מקפסולות, וגם זה בהחלט משהו שיש לקחת בחשבון.

השורה התחתונה

האם המכונה הזאת שווה את הכסף? בדרך כלל אני מוצא את עצמי מסתייג כשמדובר בסכומים כאלה, אבל התשובה החד משמעית במקרה הזה היא כן. המעלות הרבות שלה הופכים את הלאטה גו לאחלה מכונת קפה, והן בהחלט מאפילות על החסרונות. עם תפעול נוח וטעם משובח. אז אם אתם בקטע של קפה טוב ואמיתי וחושבים על מכונה חדשה, זו יכולה להיות בחירה מצוינת.

  • עוד באותו נושא:
  • מכונת קפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully