וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג אגד חלה בסרטן העור. מדוע זכה בתביעה ולמה ערער עליה?

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 8:54

הביטוח הלאומי מצא קשר סיבתי בין סרטן העור של נהג אגד לבין עבודתו, אך שילם קצבה זעומה של כ-750 שקל לחודש. הנהג ערער ויקבל סכום גבוה בהרבה

פנסיונר אגד שחלה בסרטן העור עקב תנאי עבודתו, יקבל בימים אלה מהביטוח הלאומי הפרשים על סך כ-300 אלף שקל לאחר שהביטוח הלאומי שילם לו קצבה זעומה בסך כ-750 שקל, שחושבה לפי שכר מינימום ולא לפי תלושי השכר האחרונים.

לאחר שהתביעה להכרה בפגיעתו נדחתה ע"י המוסד לביטוח לאומי, הגיש הנהג, באמצעות עו"ד נופר אהרון ממשרד עורכי הדין מרקמן את טומשין, תביעה לביה"ד לעבודה. במסגרת ההליך בביה"ד מומחה לרפואת עור קבע כי הופעת סרטן העור בה חלה הנהג, קשור באופן הדוק לחשיפה כרונית לשמש. הגידולים הופיעו באזורים חשופים לשמש וכיוון שהוא עבד כ-25 שנה במגוון תפקידים שבמהלכם נחשף לשמש כ-6 עד 8 שעות ביום, 6 ימים בשבוע, קבע כי יש קשר סיבתי בין אופי עבודתו והחשיפה לשמש לבין מחלת הסרטן בו לקה.

אוטובוסים של אגד. יחצ,
העבודה באגד גרמה לנהג להיחשף לשמש ובשל כך נקבע כי יש קשר למחלה/יחצ

לאחר שוועדה רפואית של הביטוח הלאומי קבעה כי הוא סובל מ-28 אחוזי נכות עקב מחלת הסרטן בה חלה בשנת 95', נקבע כי יזכה לקצבה חודשית של כ-750 שקל בלבד בהתבסס על שכר מינימום, בנימוק כי אין מידע על הכנסותיו. העובד התבקש להביא 6 תלושי שכר אחרונים מחברת אגד, אך מהנהלת החברה נמסר לו כי הם לא שומרים תלושי שכר מלפני 33 שנה.

עו"ד נופר אהרון ערערה על חישוב הקצבה לבית הדין האזורי לעבודה בבת ים וטענה כי על הביטוח הלאומי היה לעשות כל שביכולתו על מנת להתחקות אחר שכרו האמיתי באגד. זאת, תוך התבססות על נתונים מרשויות אחרות אליהם לביטוח הלאומי יש גישה, על ידי בדיקת נתוני שכר של עובדים בתפקיד זהה בשנה הרלוונטית, או של השכר הנהוג היום לעובד בתפקידו. הביטוח הלאומי יכול היה גם לפנות לאגד או לעיין בנתוני הפנסיה הצבורה שנגזרת מהשכר טרם הפרישה ואף לבדוק את השכר שקיבל באמצעות חשבונו בבנק.

במסגרת התביעה לבית הדין, עורכי הדין ממשרד מרקמן את טומשין, איתרו תדפיסי חשבון הבנק משנת 87' בו מופיעות העברות המשכורת, כמו גם תלושי פנסיה המלמדים על שכר גבוה בהרבה מזה שחושב, וטענו כי חישוב הביטוח הלאומי שביצע באופן שרירותי אינו תואם את השכר במציאות.

בעקבות כך הביטוח הלאומי קבע כי מעתה הפנסיונר יזכה לקצבה חודשית של כ-6800 שקל, וכמו כן יזכה לפרשי קצבה רטרואקטיביים בסך כ-300 אלף שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • אגד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully