וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרובוטים שיפתרו את מצוקת כוח האדם והדבורים בענף החקלאות?

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 9:54

שותפות המו"פ סמארט אגרו תשקיע בחברת 'ערוגה' המפתחת רובוטים שימלאו לראשונה את תפקיד העובדים והדבורים בענף: "פיתרון אמיתי לבעיות בשוק גידולי החממה"

סמארט אגרו, שותפות המו"פ הראשונה בתחום האגרו-טק בבורסה, דיווחה היום כי תצטרף לסבב גיוס להשקעה בחברת 'ערוגה', המפתחת רובוטים לטיפול ולניטור גידולי חממה (עגבניות כשוק ראשוני) בעזרת בינה מלאכותית AI ולמידת עומק, במטרה לפתור את הבעיות העיקריות של גידולי חממה, כגון רמת האבקה נמוכה בשל מחסור בדבורים, מחלות ומחסור חמור בכוח אדם.

בשנים האחרונות פיתחה חברת ערוגה את המערכת הרובוטית הבסיסית, המיועדת בשלב הראשון להאבקת פרחי עגבנייה ללא מגע באמצעות הרעדתם ע"י פולסי אוויר מבוקרים, בכך תחליף החברה את הצורך בדבורים, שרגישות לתנאי מזג אויר ומאפשרות העברת מחלות בין צמחים או לחליפין עובדי חממה שזמינותם נמוכה ועלותם גבוהה . אב טיפוס של הרובוט נוסה בהצלחה בחממות מסחריות, בישראל ובאוסטרליה, והראה תוצאות טובות מהאבקה בעזרת דבורים. מכירות ראשונות מתוכננות במהלך החציון השני של 2021, כאשר תהליך הייצור עצמו מתבצע בישראל. במקביל, עובדת החברה על פיתוח מודולים נוספים המחליפים פעילות כוח אדם ואיסוף מידע בחממה בעזרת בינה מלאכותית AI.

דגנית ורד. זארה ברוקס,
דגנית ורד, מנכ"לית סמארט אגרו/זארה ברוקס

מערכת ההאבקה החדשה פונה לשוק החממות העולמי. שוק עגבניות החממה גדל בקצב של 4-5% מדי שנה, בעוד גודל השוק הפוטנציאלי של מערכת משולבת להאבקה ומודולים נוספים נאמד כ-1.7 מיליארד דולר בשנה. גודל שוק העגבניות לבדו נאמד בכ-100 מיליארד דולר בשנה.

השקעת השותפות בערוגה תתבצע כחלק מסבב גיוס כולל בסך של כ-4 מיליון דולר, בסבב הגיוס השתתפו משקיעים נוספים, כאשר השותפות עצמה תשקיע בחברה סך כולל של חצי מיליון דולר.

השיטה החדשנית, שפיתחה ערוגה, תאפשר לראשונה טיפול אוטומטי ע"י רובוטים ללא מגע אדם בגידולי חממה, תוך עמידה באילוצי זמן ועלות הנדרשים ליישום מסחרי בחממות. השיטה הייחודית משלבת: מערכת לחץ אוויר מתכווננת ונשלטת להאבקה של פרחים ויעילה מבחינת זמן ואנרגיה; ומערכת שליטה והיזון חוזר המתבססת על עיבוד תמונה בעזרת בינה מלאכותית; מערכת ניהוג אוטונומי. נכון להיום, לחברה לא קיימים בשוק מתחרים שפיתחו רובוט המבצע האבקה, ובפרט ללא מגע.

בכך תספק ערוגה פתרון אמיתי לבעיות עיקריות הקיימות בשוק גידולי החממה שמשפיעות על יבול הפרי ורווח החקלאי, וביניהן; המעבר להאבקה על ידי הרובוט במקום האבקה ע"י דבורים אשר מעבירה מחלות בין הצמחים, מקשה על טיפול במזיקים וכן נכשלת בתנאי מזג אויר שאינם רגילים; זאת במקביל לעליית עלות כוח האדם בענף וירידת הזמינות של כוח אדם לביצוע עבודות חקלאיות; הקושי החקלאי לדעת מה מצב הגידולים ואיזה טיפול נדרש תלוי היום באגרונומים המסיירים באזורים קטנים של החממות ומייצרים משטר טיפול עפ"י מדגם של החממה. ערוגה הוקמה במטרה לתת מענה לבעיות אלו, ובכך לאפשר טיפול מיטבי בגידולים, עלייה ביבול וברווחיות החקלאי.

דגנית ורד, מנכ"לית סמארט אגרו: "תעשיית האגרו-טק הישראלית נמצאת בתנופה משמעותית. הגידול המתמשך באוכלוסיית העולם, לצד המחסור הקיים במשאבים כמו מים, קרקע ודבורים והמלחמה המתמדת במחלות צמחים - מחייב מציאת פתרונות טכנולוגיים יצירתיים. אני מאמינה כי כניסה של טכנולוגיה חדשנית, כמו זו של ערוגה, תעניק פתרון אמיתי לבעיות הקיימות בשוק גידולי החממה העולמי, תביא למודעות גדולה יותר של הציבור לתחום החדשנות בחקלאות ולפוטנציאל הגלום בו, וצפויה להשיא ערך לבעלי המניות".

  • עוד באותו נושא:
  • השקעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully