וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזקי הרכוש עקב הטילים - כפליים מצוק איתן

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 12:09

נזקי השיפוצים במבצע שומר החומות נאמדים בקרוב ל- 130 מיליון שקל, כך על פי התאחדות קבלני השיפוצים. יש לציין כי מדובר בנזק ישיר לדירות ובתי מגורים ולא על נזק לתשתיות. על פי הערכת הקבלנים, משך העבודות לתיקון הנזקים 6-10 חודשים

נזקי סבב הלחימה שהסתיים בסוף השבוע מתחילים להתבהר: על פי הערכות התאחדות קבלני השיפוצים הנזקים בסבב הלחימה במסגרת מבצע "שומר חומות" עומדים על כ-130 ש"ח. מדובר בנזקים של למעלה מפי שתיים בהשוואה לסבב הלחימה הקודם במסגרת מבצע 'צוק איתן' שנזקיו לבתים עמדו על כ-60 מיליון שקל. רוב נזקי השיפוצים בסבב הנוכחי יתוקנו על פי ההערכות בין חצי שנה ל-10 חודשים.

לפי נתוני התאחדות קבלני השפיוצים, הנזקים העיקריים של הטילים מתבטאים בזכוכיות שבורות, החלפת תריסים וחלונות, נזקי אלומיניום, תיקוני טייח וצבע וכמו כן נזקי ריצוף ואיטום בעקבות פגיעת רקטות.

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים. ינאי דיטש,
ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים/ינאי דיטש

70% מהפגיעות ברכוש, "קלות"

לדברי יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב: "קרוב ל-70% מהפגיעות היו "קלות" יחסית ונגרמו בעיקר מרסיסים ופגיעות הדף בטווח של מאות מטרים בודדים מנפילת הרקטה". עוד ציין סיב כי במקרים של פגיעה ישירה של טילים: "במקרים כאלו, קיימת האפשרות להריסת המבנה ובנייתו מחדש או לחילופין שיפוץ מסיבי יסודי שכאמור עשוי לקחת זמן רב יותר".

עוד מוסיף סיב: "עבודות השיפוצים עשויות לקחת מספר חודשים לא מבוטל במרבית הפגיעות. כמו כן, בפגיעות ישירות עבודת השיפוץ עשויה להגיע גם ליותר משנת עבודה". סיב מוסיף ומסכם: " ללא כיפת ברזל הנזק למבנים עשוי היה להיות כמעט פי 4 ואף יותר מהנזק הנוכחי".

יותר מאשר בעמוד ענן וצוק איתן

נתוני נזקים לבתים בסבבי הלחימה בעשור האחרון:

2012 - במבצע עמוד ענן, נזקי השיפוצים עמדו על כ-45 מליון שקל.

2014, במבצע צוק איתן, במהלכו נורו 3,356 רקטות לישראל, עמדו הנזקים על כ-60 מליון שקל.

2021, במבצע שומר חומות, במהלכו נורו 4,360 רקטות לישראל,נזקי השיפוצים מוערכים ב-130 מליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully