וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חצי שנה: יו"ר אל על התפטר במפתיע

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 11:44

יו"ר אל על הודיע היום על התפטרותו מחברת התעופה, אחרי שרק בשבוע שעבר בירך על הסיוע שהגישה לה המדינה. למקורביו אמר שממילא ראה בתפקיד התגייסות לשעת חירום, שתמה עם הענקת הסיוע, אך יש הסבורים שמדובר בחוסר הסכמה עם הבעלים החדשים, משפחת רוזנברג

כחצי שנה בלבד לאחר שמונה, הודיע היום יו"ר דירקטוריון אל על, דוד ברודט, על התפטרותו מתפקידו בחברה. ברודט נכנס לתפקיד בשעה הקשה בתולדותיה של אל על, שהתמודדה עם משבר הקורונה שריס את ענף התעופה וכן עם בעיות מבניות שחייבו יישום של תכנית התנהלות שפירושה פיטורים של קרוב לשליש מכוח האדם בחברה.

ברודט אמר למקורביו כי ממילא ראה בתפקידו מעין התגייסות לשעת חירום, שבאה לסיומה לאחר אימוץ מטווה הסיוע מהמדינה (הזרמת כספים באופן של רכישה עתידית של כרטיסי טיסה עבור מאבטחים, מתנית ביישום תכנית הבראה ובהזרמת הון של הבעלים), אך אפשר שהדבר קשור לחילופי הבעלים.

בשבוע שעבר נודע כי נסללה דרכו של קני רוזנברג, הבעלים, לדירקטוריון החברה. לפני כן הייתה משפחת רוזנברג שרכשה את השליטה באל על, מיוצגת בדירקטוריון על ידי אלי רוזנברג, אך כאמור, בשבוע שעבר הותר לאביו, קני, איש עסקים יהודי אמריקאי שהפך לאזרח ישראלי, להצטרף לדירקטוריון.

גורמים בענף מעריכים כי אפשר שזה היה הסימן עבור ברודט, שבשבוע שעבר בירך על הצטרפות קני רוזנברג, לעזוב את התפקיד - בין אם לא ראה עין בעין את תכניותיו של הבעלים החדשים לגבי ההמשך, או בין אם חשש כי רוזנברג ירצה להחליפו ביו"ר חדש מטעמו.

דוד ברודט, זיאד אל זיאני. יח"צ,
דוד ברודט, יו"ר אל על הפורש, עם שר התעשייה של בחריין/יח"צ

שורה של תפקידים בכירים

דוד ברודט הוא מהמנהלים הבכירים בישראל. בעבר כיהן כממונה על התקציבים באוצר, היה למנכ"ל המשרד, כיהן כיו"ר בנק לאומי, בנק מזרחי וכן בחברות כ-yes. כן עמד בראש הוועדה לבחינת תקציב הביטחון.

שכרו באלעל היה נמוך יחסית למנהל במעמדו - כ-50,000 שקל לחודש, ובכל מקרה, סביר להניח כי לא מחלוקת על השכר היא שסללה את דרכו החוצה מהחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully