וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעפרן טק מתבססת בספרד: תשתף פעולה עם אוניברסיטת ולנסיה

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 13:08

דריסת רגל נוספת בספרד לחברת האגרו-טק הישראל. דיוויד פריידנברג, מנכ"ל זעפרן טק: "שיתוף הפעולה המחקרי הנוכחי יסייע לנו לפתח אלטרנטיבה לתהליך החקלאי המסורתי של גידול זעפרן- תהליך יקר ועתיר עבודה"

זעפרן טק. יחצ,
חתיכת פריצת דרך. זעפרן טק/יחצ

חברת האגרו-טק הישראלית, זעפרן טק (חברה בת של חברת סידו האמריקאית הנסחרת בבורסה בארצות הברית תחת השם SEEDO (OTC:SEDO) ) הודיעה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה מחקרי עם האוניברסיטה הפוליטכנית של ולנסיה בספרד לטובת פיתוח פרוטוקולי חקלאות ורטיקלית בתנאי מעבדה לגידול זעפרן בשיתוף פרופסור רוזה ו. מולינה (Rosa V. Molina), מרצה ותיקה ומוערכת באוניברסיטה שתצטרף גם לוועדה המדעית של החברה. לפרופ' מולינה ידע נרחב ומעמיק בפיתוח וגידול זעפרן ממחקרים רבים שביצעה באוניברסיטה בספרד.

"אנו שמחים מאוד על התחלת העבודה עם האוניברסיטה הפוליטכנית של ולנסיה ומקבלים בברכה את פרופ' מולינה כיועצת למחקר של זעפרן טק", מציין דיויד פריידנברג, מנכ"ל זעפרן טק. "שיתוף הפעולה המחקרי הנוכחי יסייע לנו לפתח אלטרנטיבה לתהליך החקלאי המסורתי של גידול זעפרן- תהליך יקר ועתיר עבודה. פרופ' מולינה היא מומחית בעיבוד ופיתוח זעפרן והידע שלה יקדם את המשימה שלנו ליצור שוק חדש לתבלין היקר ולהגדיל את רווחיותו".

"זוהי אבן דרך משמעותית בצמיחה המהירה של החברה שלנו", מציין ד"ר גיל פיילר, יו"ר זעפרן טק. "עם כניסתנו לשלב הבא של הפיתוח שלנו, התובנות וההדרכה של פרופ' מולינה יספקו ערך עצום ויקרבו אותנו יותר מתמיד לביסוס וניצול הפרוטוקולים לגידול זעפרן בתנאי מעבדה".

האוניברסיטה הפוליטכנית של ולנסיה היא אחד המתקנים המובילים בעולם למדעי הצמח וההנדסה החקלאית. ברזומה של פרופ' מולינה עשרות שנים בלימוד על תבלין הזעפרן הגדל בסביבה חקלאית והיקף הידע שלה הכרחי לקידום פרוטוקולים של גידול זעפרן בתנאי Indoor. חוות דעתה המקצועית וממצאי המחקר שלה יתמכו בהתפתחות העסקית ובפעילויות העתידיות של החברה.

"ייצור הזעפרן לא השתנה מאז ימי קדם", מציינת פרופ' רוזה ו. מולינה מאוניברסיטת ולנסיה. "היא דורשת עבודת יד אינטנסיבית, במיוחד כאשר מדובר בקטיף הפרחים והפרכת הסטיגמות סביב התבלין. רק במדינות עם עלויות עבודה נמוכות ניתן לשמור על טכניקות עיבוד ופיתוח מסורתיות. טכנולוגיית בינה מלאכותית (AI) מתקדמת, מיכון ואוטומטיזציה של עיבוד זעפרן היא החלופה היחידה להמשך אספקת התבלין במדינות המתקדמות ביותר מבחינה כלכלית, הן ליישומים קולינריים והן ליישומים רפואיים. פיתוח הפרוטוקולים לחקלאות בתנאי מעבדה של זעפרן יוביל לשימוש נרחב יותר של צמח יקר זה ולאפשר גידול זעפרן במדינות שבהן אבדה היכולת בשל עלויות עבודה גבוהות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully