וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: הג'וב החדש של אבי ניסנקורן

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 15:03

ישמש כיועץ לעובדי טבע בכפר סבא לקראת תום תקופת ההגנה מפיטורים, שעוגנה בתוכנית ההתייעלות הקודמת של החברה ב- 2017, תכנית אותה ליווה ניסנקורן כיו"ר ההסתדרות. שר המשפטים לשעבר: "אם טבע יכולה לפעול כתחרותית במערב אירופה, אין סיבה שלא תפעל כך בישראל"

אבי ניסנקורן, לשעבר שר המשפטים ויו"ר הסתדרות העובדים הכללית, ישמש כיועץ אסטרטגי חיצוני לוועד עובדי מפעל טבע בכפר סבא, לקראת תום תקופת הסכמי ההגנה מפיטורים בסוף 2021. כך נודע ל'וואלה! כסף'.

הסכמי ההגנה נחתמו לאחר צמצומים הדרגתיים שהחלו על ידי טבע בסוף 2017, להם נדרשה כחלק מתוכנית התייעלות שיצאה אל הפועל בשל חוב בגובה 40 מיליארד דולר, שנוצר לחברה כתוצאה מרכישת חטיבת התרופות הגנריות אלרגן באירלנד מידי חברת התרופות אקטביס.

מעורבותו של ניסנקורן נכנסה לפועל לאחר שאושרה על ידי יו"ר הסתדרות העובדים הכללית הנוכחי ארנון בר דוד, ובתמיכת אליעזר בלו, יו"ר איגוד המזון והפרמצבטיקה בהסתדרות.

אלירן קוזליק, יו"ר עובדי מפעל טבע כפר סבא ואבי ניסנקורן. עצמי,
אבי ניסנקורן עם אלירן קוזליק, יו"ר ועד העובדים של מפעל טבע בכפר סבא/עצמי

רומז לצורך בהתערבות המחוקק

אלירן קוזליק, יו"ר וועד עובדי מפעל טבע בכפר סבא אישר את הדברים ואמר ל'וואלה! כסף', כי "אבי ניסנקורן מכיר היטב את רזי חוקי העבודה והתארגנויות העובדים, ועשיר בניסיון של משאים ומתנים וניהול משברים בין עובדים לבין מעבידים.

אנו בטוחים כי העבודה המשותפת עימו, הנעשית בתיאום עם ועד העובדים וההסתדרות, תתרום משמעותית. לצערי, מפעל טבע בכפר סבא חווה לאחרונה ירידה בכמות העבודה, ואנחנו לא מתכוונים 'לשבת על הגדר' כפי שנעשה באתר טבע בדרום. אנו נמצאים בעיצומם של דיוני שכר ואדגיש כי העליתי להנהלה להקפיא תוספות שכר השנה עד לצמצום עלויות ובניית אסטרטגיה להזרמת עבודה למפעל. יש לזכור שטבע נהנית מחוק עידוד השקעות הון, המדען הראשי ועוד".

אבי ניסקורן, לשעבר שר המשפטים, שליווה את עובדי טבע כיו"ר הסתדרות העובדים הכללית, אישר גם הוא את הדברים ואמר ל'וואלה! כסף': "צריכה להיות קורלציה בין משטר המיסוי לבין עידוד עבודה. אבל האתגר האמיתי הוא לייצר לטבע ישראל מנועי צמיחה שיישארו למשך שנים, ועימם לשמר את כמות העובדים הקיימת בישראל, העומדת על כ-3,600 לאחר שירדה מכ-7,000.

עובדי החברה מסורים לה מאוד, ולא מפחדים מעבודה קשה ומהעלאת הפריון. אבל הם כן צריכים להיכלל במסגרת התוכנית הרב שנתית שתציג גם להם עתיד".

ניסנקורן מרמז כי המחוקק יידרש לקידום המהלכים: "השארת טבע בישראל, שהיא סמל ודגל במדינה, היא אתגר לתעשייה הישראלית וגם לכנסת ישראל. החברה נכנסה לצערנו לקשיים, אבל אם טבע יכולה לפעול כתחרותית במערב אירופה אין סיבה שהיא לא תוכל לפעול כך גם בישראל. יש לנו במדינה עובדים איכותיים שמאמינים בתעשייה הזו, וצריך לזכור שישראל בלי טבע זו מכה קשה לכלל התעשייה הישראלית"

מנכ"ל טבע קאר שולץ. Creative Commons
נשיא ומנכ"ל טבע, קאר שולץ. כבר מכיר את ניסנקורן/Creative Commons

טבע: רבעון ראשון במגמה מעורבת

טבע סיכמה את הרבעון הראשון של 2021 בדוחות מעורבים עם ירידה של 9% בהכנסות ל-3.98 מיליארד דולר, ועלייה ברווח החשבונאי ל-77 מיליון דולר או 7 סנט למניה, בהשוואה ל-69 מיליון דולר או 6 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2020. החברה גם הפחיתה את החוב נטו שלה ל-23.2 מיליארד דולר, אל מול 23.7 מיליארד דולר חוב בסוף 2020.

את 2020 טבע סיימה עם הכנסות בגובה 16.6 מיליארד דולר, בדומה להכנסותיה ב- 2019, והרווח הנקי שלה לשנת הקורונה הסתכם ב-2.57 דולר למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully