וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינטק: 6 עובדים ששווים 120 מיליון שקל

עודכן לאחרונה: 24.5.2021 / 9:37

קרדיט 24 פועלת לגייס בין 20-30 מיליון שקל: החברה שפיתחה פלטפורמה חכמה למתן אשראי, המבוססת על בינה מלאכותית, פרסמה השבוע טיוטת תשקיף לגיוס הון בבורסה בת"א במסגרת הנפקה ראשונית של מניותיה לציבור. איך הופכים עסק של שישה עובדים לחברה בשווי 120 מיליון שקל?

אפשר שפרופיל החברה הזה צריך להופיע במילון תחת הערכים "יזמות" או "חדשנות": חברה עם רעיון טוב, בתחום שנמצא בנסיקה (פינטק), רעיון שמשלב בינה מלאכותית, שלושה שותפים עם רקע ביחידות כמו 8200 וממר"ם, שישה עובדים בלבד - ושווי של כ-120 מיליון שקל.

קרדיט 24 הנה חברת מחקר ופיתוח של טכנולוגיות פינטק, שפיתחה פלטפורמה טכנולוגית למתן אשראי המבוססת בינה מלאכותית (AI). הפלטפורמה מעבדת ומנתחת באופן אוטומטי ושוטף נתונים פיננסיים ממגוון מקורות ועל בסיסם מסיקה מסקנות, מקבלת החלטות ומבצעת בזמן אמת את כלל תהליכי חיתום האשראי, העמדתו, תפעולו וניהולו, ללא מגבלה באשר למספר הלקוחות המבקשים את האשראי.

מאחורי החברה עומדים ערן הורוביץ ואסף יופה, יוצאי יחידת 8200, וזיו רוזבך שהנו יוצא יחידת ממר"ם. היזמים בעלי ניסיון רב בתחום האשראי החוץ בנקאי בישראל ובאנגליה, בפיתוח מערכות טכנולוגיות מתקדמות במגוון תחומים, תכנון ופיתוח של מיזמי פינטק ופיתוח מאגרי מידע (Big Data). היזמים מחזיקים 54% ממניות החברה באמצעות חברת גט קליקס בע"מ. שאר המניות מוחזקות בנאמנות על ידי משקיעים פרטיים באמצעות "אלטשולר שחם". את ההנפקה מובילה לאומי פרטנרס חתמים.

השותפים בחברת קרדיט 24. קרדיט 24,
מייסדי קרדיט 24, מימין: זיו רוזבך, ערן הורוביץ ואסף יופה/קרדיט 24

מו"מ עם חברת ביטוח גדולה

בין חידושי החברה, שהוקמה בשנת 2015, הוא פיתוח מערכת אשראי מודולרית למגוון תחומי אשראי ובעלת יכולת לפעול בכל שוק אשראי בעולם. זאת, תוך דינמיות מלאה באשר להתאמת פלטפורמת ה-Credit AI ללוגיקה החיתומית של כל מוסד פיננסי ורגולציה מקומית בשווקים השונים. פיתוחים נוספים באופקיה של החברה הם פיתוחי מוצרי פינטק על בסיס הטכנולוגיה הקיימת.

אסטרטגיית החברה הנה, בין היתר, להחדיר את פלטפורמת ה- Credit AI לשווקים שונים בעולם ובישראל לרבות באמצעות התקשרות בשיתופי פעולה, מיזמים משותפים או בהסדרים דומים אחרים עם גופים שונים. בכלל זה, החברה בוחנת מכירת רישיונות לשימוש בפלטפורמה על בסיס הסכמי 'תווית לבנה' (White Label) ומודל השתתפות בהכנסות (Revenue Sharing), כמו גם שיתופי פעולה עם גופים פיננסיים מבוססים לצורך הטמעת פלטפורמת ה-Credit AI במאגרים הקיימים.

עוד מציינת החברה בתשקיף ההנפקה כי היא מנהלת משא ומתן לשיתוף פעולה מסחרי עם אחת מחברות הביטוח הגדולות בישראל לפעילות בתחום המשכנתאות וכן עם אחת מחברות התעופה בישראל.

שוק של 200 מיליארד דולר עד 2025

על פי דוח של גוף המחקר the Business Research, שווי שוק הפינטק העולמי נאמד בסכום של 158 מיליארד דולר בשנת 2023 ובשנת 2025 הוא צפוי לצמוח לכ- 191.8 מיליארד דולר. לצד זאת, בין שנת 2020 לשנת 2025, שוק הלוואות הדיגיטליות צפוי לצמוח בקצב שנתי מורכב בשיעור של 11.9%.

גם תעשיית הפינטק בישראל נמצאת בתהליך צמיחה ניכר מתחילת העשור, כאשר שנת 2019 הציבה את ישראל במקום החמישי בהשקעות הגלובליות בתחום הפינטק, עם סך ההשקעות של כ-8.1 מיליארד דולר, המהווה 1.5% מכלל ההשקעות הגלובליות בתחום בכל רחבי העולם.

בשנת 2019 לבדה, הושקע סך של כ-781 מיליון דולר ב - 200 חברות פינטק ישראליות, גידול של כ- 86% לעומת שנת 2018.

ערן הורוביץ, מנכ"ל קרדיט 24: "החברה מפתחת One Stop Shop בעולמות האשראי, כאשר החברה נהנית מביקוש הולך וגובר של פתרונות טכנולוגיים מקיפים (TurnKey Solution) למתן אשראי מצד גופים גדולים בכל רחבי העולם. ישראל הייתה הבטא סייט שלנו, כאשר היציאה לשווקים בינלאומיים וגדולים יותר היא אחת מהסיבות שהחברה יוצאת להנפקה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully