וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הטעיית הצרכן: קנס בגובה כ-600 אלף שקל לפלאפון

עודכן לאחרונה: 24.5.2021 / 11:46

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מודיעה על כוונתה להטיל קנס בסך 584,000 שקלים על חברת פלאפון בשל הטעיית הצרכנים והפעלת השפעה בלתי הוגנת בתהליך השיווק

הרשות להגנת הצרכן, הודיעו היום על כוונתם לקנוס את פלאפון תקשורת בע"מ בסכום הקרוב ל-600 אלף שקל בגין הטעיית הצרכנים. על פי הרשות, ביצעו נציגי החברה עסקת מכירה נוספת בעת שיווק תכנית למנוי, מבלי לגלות לצרכנים כי מדובר בעסקה נוספת והטעו את הצרכנים לחשוב כי המוצר ניתן ללא עלות.

ברוב המקרים הצרכנים מצאו עצמם משלמים על מוצר שלא היה להם צורך בו (אוזניות, רמקול, טאבלט וכו') ובחלק מהמקרים, החברה גבתה מהצרכנים מחיר גבוה מזה שסוכם עימם בשיחת המכירה.

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הודיעה לחברת פלאפון על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך 584,000 שקלים, כוונת החיוב נשלחה למנכ"ל החברה.

זהו העיצום הכספי השלישי שהוטל על פלאפון, החברה נמצאה כמפרה בשל הטעיית צרכנים.

יודגש כי לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

אין מתנות בחינם

מהחקירה, שהחלה בעקבות תלונות צרכנים עולה כי החברה פנתה והציעה לצרכנים, הן באמצעות נציגיה בשיחה טלפונית והן באמצעות מכירה במרכזי השירות, לשנות את התכנית עליה הם מנויים ולהוזיל את עלותה, לרכוש מכשיר סלולארי חדש או לשדרגו וכו'.

במהלך עסקת הסלולר, נציגי החברה ביצעו עסקת מכירה נוספת, בה נמכר ללקוח מוצר נוסף (רמקולים, אוזניות, טאבלט וכו'). עסקה זו הוצגה ככלולה בתוך עסקת הסלולר, ומהצרכן הוסתרה העובדה כי מדובר בעסקת מכירה שונה ומובדלת, ואשר הצרכן אינו מחויב כלל לבצעה.

הצרכנים מצאו עצמם משלמים על מוצר, אשר ברובם המכריע של המקרים כלל לא היה להם צורך בו, ושרק בדיעבד נודע להם כי אינו כלול במקורו במחיר עסקת שירותי הסלולר כפי שהוטעו לחשוב.

בחורה עם טאבלט ואוזניות. ShutterStock
מוצר נוסף "נמכר" ללקוח בלי ידיעתו/ShutterStock

גבתה מחיר גבוה ממה שסוכם בשיחה

על פי הודעת הרשות, נציגי החברה פעלו במגוון דרכים פסולות על מנת להביא לגמר העסקה:

הטעיה באופן אקטיבי: כאשר הטעו את הצרכנים לחשוב כי המוצר ניתן ללא עלות.

הטעיה באופן פסיבי: כאשר הנציגים בחרו שלא להציג בפני הצרכנים את העובדה הפשוטה והבסיסית, כי מדובר בעסקת מכירה לכל דבר ועניין. נציגי החברה לא ערכו הבחנה בין עלות שירותי הסלולר לבין מחירו הכולל של המכשיר, לא מסרו לצרכנים כי למעשה הם רוכשים את המכשיר באופן מובחן מרכישת שירותי הסלולר ולא נקבו במחיר הכולל של העסקה.

בחלק מהמקרים, החברה גבתה מהצרכנים מחיר גבוה מזה שסוכם עימם בשיחת המכירה. במקום בו הצרכן דרש לשלם את המחיר שסוכם עמו ולא יותר, החברה סירבה לכך.

במקרים נוספים, עלות המוצר הוצגה ע"י נציג השירות כמחיר מסוים המשולם בתעריף חודשי ובפריסה ל-36 תשלומים, והחברה הסתירה מהצרכן כי הוא יכול לשלם בעד המוצר במזומן או בפריסת תשלומים מופחתת ובכך להוזיל את עלות העסקה. אפשרות הבחירה לפרוס את העסקה למספר תשלומים, נרשמה במסמכי העסקה כעובדה מוגמרת, תוך הותרת רושם כי הצרכן הוא זה שבחר בפריסת התשלומים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מוקד טלפוני. ShutterStock
הנציגים הטעו את הצרכנים לחשוב כי המוצר ניתן ללא עלות/ShutterStock

מצג שווא לצרכנים

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי: "מדובר בהטעיה במחיר העסקה, במהות העסקה והשפעה בלתי הוגנת על ציבור הצרכנים. החברה הציגה לצרכנים מצג שווא, כאשר נציגיה טענו באזני הצרכנים, כי המוצרים ניתנים להם בחינם. החברה סיפקה שירותים ללא בקשה מפורשת. הרשות ממשיכה בפעילותה נגד חברות המפרות את החוק בכל התחומים ותביא לדין כל עוסק אשר יפר את החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully