וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטילים להשקעות: מעמד אזור פיתוח א' לאשקלון

עודכן לאחרונה: 25.5.2021 / 12:49

שומר החומות או הכנה לבחירות? ועדת הכספים אישרה היום הענקת מעמד של אזור פיתוח א' לאשקלון. נתניהו וכ"ץ, שיזמו את תיקון החוק, מיהרו לברך: "בשורה חשובה לתושבי אשקלון"

ועדת הכספים אישרה את הצעת ראש הממשלה, שר האוצר ושר הכלכלה לתקן את התוספת השנייה לחוק עידוד השקעות הון, כך שאזורי התעשייה המרחביים בעיר אשקלון שטרם נכללו בתוספת, יוגדרו כאזור פיתוח א'.

בהמשך להחלטת הממשלה מס' 658 בעניין תוכנית לחיזוק העיר אשקלון מיום 22.12.20, שר האוצר ושר הכלכלה חתמו על תיקון התוספת השנייה לחוק עידוד השקעות הון. *תיקון זה אושר כעת בועדת הכספים של הכנסת*.

בהתאם לתיקון, מוצע לכלול בתוספת השנייה, בהוראת שעה לשנים 2022-2021 אזורי תעשייה מרחביים ברשות מקומית בנפת אשקלון שטרם נכללו בתוספת, ולהכניסם תחת ההגדרה של אזור פיתוח א'.

צעד זה צפוי להביא להגברת השקעות באזורי התעשייה באשקלון באמצעות מתן הטבות כלכליות והגדלת האטרקטיביות למשקיעים, ובכך לעודד יצירת מקומות עבודה חדשים ומעבר של מפעלים לאזורי התעשייה בעיר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת, 16 במאי 2021. לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו: בירך על ההחלטה/לשכת העיתונות הממשלתית

נתניהו: "בשורה חשובה לתושבי אשקלון"

בנוסף, מאחר ותוקפה של התוספת השניה (הכללית) לחוק לעידוד השקעות הון שמגדירה אזורים רבים ורשויות נוספות ברחבי הארץ כאזורי פיתוח א' עמדה לפקוע בסוף שנת 2021, ועדת הכספים אישרה את החלטת שר האוצר להאריך את תוקף התוספת עד סוף שנת 2023, וזאת במטרה להגביר את ודאות העסקים ובכלל אזורי הפיתוח ולתמוך בהאצת המשק.

למרות שאין עוררין על כך שכלכלת הדרום זקוקה להשקעות, קשה לנתק את היוזמה לתיקון החקיקה מאווירת טרום-בחירות שחזרה לשלוט בשיח הפוליטי. כזכור, אחת הבעיות לליכוד בבחירות הארונות במרץ, היו אחוזי הצבעה נמוכים במעוזי ליכוד, ביניהן ערי הדרום.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך על החלטת הוועדה ואמר: "הבטחנו שנסייע לעיר אשקלון ואנו עושים זאת. זו עוד בשורה חשובה לתושבי אשקלון ולראש העיר, שנמצאים בקו החזית והם צריכים לקבל את כל הסיוע שמגיע להם. נמשיך לפעול ולסייע לעיר בדרכים נוספות, כפי שפעלנו עד כה עם שורת החלטות ופעולות למען העיר".

שר האוצר, ישראל כ"ץ: "לצד הסיוע השוטף והפיצויים שניתנו ויינתנו לנפגעים בסבב הלחימה האחרון, הצלחנו להביא לעיר אשקלון בשורה גדולה, שתתן לה מענה אמיתי וארוך טווח, בהיבט הפיתוח והשגשוג של העיר. אשקלון תרמה את תרומתה בהקמת אלפי יחידות דיור, וכעת עלינו לתת לה את העורף ולסייע היכן שניתן, על מנת לחזק את העיר ולהפוך אותה לעיר משגשגת, מוקד משיכה להשקעות, למפעלים איכותיים ולתושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully