וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט פסק: כספי ניצולת השואה ישוחררו לחשבון בבעלותה

עודכן לאחרונה: 25.5.2021 / 16:03

לאחר שמונה לבעלה בן ה-92 אפוטרופוס, בנק הפועלים סירב לאפשר לאשתו למשוך כספים מהחשבון המשותף וגלגל את ההכרעה לבית המשפט

לאחר שמונה לבעלה בן ה-92 אפוטרופוס, בנק הפועלים לא אפשר לאשתו, ניצולת שואה בת 86, למשוך כספים מהחשבון המשותף. זאת, אף על פי שבאמצעות חשבון זה היא מקבלת את קצבאות הביטוח הלאומי וקרנות הנאצים. בעקבות כך, ניצולת השואה פתחה בבנק המזרחי חשבונות נפרדים לה ולבעלה, לו היא נשואה 64 שנים, כדי שתהיה הפרדה בין החשבון של בעלה שמונה לו אפוטרופוס, לבין חשבונה שלה, כדי שכל אחד יוכל לקבל את הקצבאות בנפרד. כמיופת כוח לחשבון בעלה מונתה בתה, המשמשת אפוטרופוס לגוף לרכוש.

בינתיים, במרוצת ששה חודשים, הצטברו בחשבון המשותף בבנק הפועלים 130 אלף שקל, מבלי יכולת לעשות בהם שימוש למימון צרכיה של ניצולת השואה וצרכיו של בעלה. ניצולת השואה ובתה דרשו מבנק הפועלים להעביר מחצית מהכספים לחשבון של הבעל ואת מחציתו השנייה לחשבונה שלה, אך בנק הפועלים סירב, בין היתר בטענה כי בתקופה האחרונה נמשכו מהחשבון סכומים חריגים.

בנק הפועלים. Creative Commons
הבנק סירב לפתוח את החשבון - וחויב לעשות כן על ידי בית המשפט/Creative Commons

לאור הסירוב, ניצולת השואה ובתה הגישו באמצעות עו"ד יוסף עזרא, תביעה לבית המשפט לענייני משפחה בת"א, בה נטען בין היתר כי בנק הפועלים פועל בחוסר תום לב ובאטימות, כאשר, לדבריהם, הוא "מתעלם מזכויותיה של ניצולת השואה ומהוראות החוק ונוהג בחוסר סבירות הזועק לשמיים". בא כוחה דרש להעביר מחצית מהכספים בחשבונה המשותף לחשבון שפתחה על שמה בבנק המזרחי ולהעביר את המחצית השנייה לחשבן שפתחה עבור בעלה בבנק המזרחי, חשבון המנוהל על ידי בתה ולהורות לאחר העברת הכספים, על סגירת החשבון המשותף בבנק הפועלים. בנוסף, בית המשפט התבקש לפסוק לבנק הפועלים הוצאות ושכר טרחה.

בנק הפועלים עמד בסירובו ודרש שבית המשפט יכריע בסוגיה. אפוטרופוס לדין שמונה לבעל ע"י האפוטרופוס הכללי והיועץ המשפטי לממשלה, תמכו בבקשתן של האם ובתה לשחרר הכספים בחשבון.

בעקבת כך, בית המשפט פסק בשבוע שעבר שיש להיעתר לבקשה לאור עמדת היועץ המשפטי בעניין. לגבי הוצאות ושכר טרחה לדוגמא, בית המשפט צפוי לפסוק בהמשך.

עו"ד יוסי עזרא. יחצ,
עו"ד יוסי עזרא/יחצ

עו"ד יוסף עזרא ממשרד לנציאנו עזרא פרייז: "לא מתקבל על הדעת כי הבנק יפעל בניגוד לאמור בחוק, יחזיק את הכספים ששייכים לאישה הן מהסיבה שהקצבאות שייכות לה והן לאור הלכת השיתוף בין בני זוג אשר לפיה האישה, בת 86, זכאית למחצית הרכוש המשותף ובכלל זה הכספים שבחשבון הבנק. הבנק לא מפסיק להתעמר בקשישה, ניצולת שואה, וגרם לה להיות על סף רעב כאשר כל הקצבאות שהיא מקבלת, כמקור הכנסה יחיד, סגורים בחשבון וכך נאלצה לעבור את החגים ללא יכולת לעשות שימוש בכספים ששייכים לה, אני מקווה כי בית המשפט יקבל את דרישתנו להטיל על הבנק הוצאות כבדות ושכר טרחה ויביא להרתעה כדי למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully