וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וודעת הכספים: ההחלטה על מתווה הפיצויים לעסקים, רק בשבוע הבא

עודכן לאחרונה: 25.5.2021 / 16:58

הסתיים דיון הפיצויים בגין הנזק העקיף בעקבות מבצע 'שומר החומות'. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "לא נוכל לאשר תקנות בלי מענה למצבים שלא היו במבצעים קודמים". נמשך הלחץ להגדלת טווח הפיצויים מצד ארגוני המעסיקים והעצמאים

אחרי שאתמול נודע על תכנית האוצר ורשות המסים לפיצויים בגין נזקים עקיפים לעסקים, בעקבות מבצע "שומר החומות" - ואחרי ביקורת חריפה שנמתחה - על ידי ההסתדרות, ארגוני העצמאים והמעסיקים - על כך שהמתווה מקפח בעלי עסקים שרחוקים מאזור הלחימה יותר מ-40 קילומטרים, אך עדיין ספגו נזקים כלכליים כבדים, הגיע היום הנושא לדיון בוודעת הכספים.

בתום דיון שהנוכחים הגדירו "סוער וטעון" הוחלט כי ההחלטה תתקבל בשבוע הבא, על מנת לשמוע את עמדת הציבור.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני סיכם את הדיון: "אני מבקש מרשות המיסים לשים דגש לדברים הבאים לקראת הבאת התקנות: יש את ההגדלה של מעל 40 קילומטר לפיצויים עקיפים שזה סיפור בפני עצמו, תבואו עם הצעה בעניין. יש סוגיה שונה שלא הייתה קיימת עד היום - זה הערים המעורבות, שזה לא משנה מרחק ומספר הקילומטרים, צריך לעניין הזה פתרון.

לא נוכל לאשר תקנות בלי מענה למצב הזה, שם לא היה מדובר בירי טילים אלא מצב שלא היה קודם, מדינה לא יכולה לאפשר לעצמה את המצב הזה. לא תתחמקו מזה. צריך לתת פתרון לעיר כמו לוד, אי אפשר לומר היא מעל 40 קילומטר אז זהו. קחו בחשבון גם את יתר הנושאים והשאלות שעלו. אנחנו רוצים את התקנות כמה שיותר מהר, לצד זה לא אוכל להעביר תקנות שהן מודל של הפעם הקודמת כאשר יש דברים חדשים".

משה גפני,  6 במאי 2021. יונתן זינדל / פלאש 90, פלאש 90
משה גפני, יו"ר ועדת הכספים: מבקש מרשות המיסיםהצעה לפיצוי עסקים גם בטווח רחוק מ-40 קילומטרים/פלאש 90, יונתן זינדל / פלאש 90

קרן עם 15 מיליארד שקל

מירי סביון, משנה למנהל רשות המיסים השיבה על חלק מהשאלות קודם לסיכום:"שנבין שבנזק הישיר, ביחס לצוק איתן שהיה יותר מ-50 ימים, היו 4,600 נזקים ישירים, במבצע הזה אנחנו מתקרבים ל-6,000, כולל הערים המעורבות.

כל המסלולים שנמצאים בתקנות הקבועות, כולל המסלול האדום, ממשיכים להתקיים לכל העסקים ב-0 עד 7 קילומטר, אחד הדוברים דיבר על האזור תעשייה הדרומי אשקלון, גם הם יוכלו לבחור מהתקנות שאנחנו מציעים. התקנות מאפשרות בדיקה אמיתית של הנזק.

לגבי העלויות נגיש סיכום עד סוף השבוע הזה בצורה מסודרת או יחד עם התקנות". סביון ציינה כי בקופת קרן הפיצויים ישנם 15 מיליארד שקל.

המתווה שהוצג אתמול עורר התנגדות עזה בקרב כמה ארגונים: יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, שלחו מכתב לשר האוצר בו קראו לישראל כ"ץ להרחיב את מעגל מקבלי הפיצויים עד לעסקים המרוחקים יותר מ-40 קילומטרים מגבול הרצועה.

גם עו"ד רועי כהן, יו"ר להב, תקף את המתווה המתגבש על שאינו נותן פיצוי מספק לעסקים המרוחקים יחסית מאזור הלחימה, אך ספגו הפסדים כבדים בשל הצורך לשלם שכר לעובדים רבים שנותרו עם ילידהם המושבתים מלימודים.

גם ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים אמר כי לא יורה למעסיקים לשלם שכר לעובדים ולא יחתום על הסכם קיבוצי בנושא, בטרם יורחב מעגל הפיצויים לכלל העסקים שנפגעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully