וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש הבהיר: הדין החל על booking.com הוא הדין בישראל

עודכן לאחרונה: 26.5.2021 / 20:00

בעקבות בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד החברה, שמציגה באפליקציה מחיר בשקלים בעוד הלקוחות משלמים במטבע זר, ביקש בית המשפט לקבל את עמדת היועמ"ש והרשות להגנת הצרכן לכך שהדין החל על העסקה הוא הדין בישראל

בקשה לאישור תובענה ייצוגית הוגשה ע"י משרד עו"ד רפפורט לוין ביטון בשמו של דניאל שפירא נגד חברת בוקינג על מצגים מטעים, לכאורה, שמציגה החברה באפליקציה שלה בפני לקוחותיה בישראל, וזאת בנוגע למחיר ה"סופי" שהם נדרשים לשלם עבור העסקה המבוצעת על ידם.

התביעה היא על כך שהמחיר המוצג בפני הלקוחות בשקלים במסגרת האפליקציה הוא "המחיר סופי", "ללא הפתעות וללא עמלות אשראי", אך בפועל מוצאים עצמם הלקוחות משלמים סכומים גבוהים יותר. הסיבה לפער היא שהתשלום שנגבה מלקוחותיה של בוקינג הוא במטבע זר - ולא בשקלים כפי שהוצג באפליקציה. כתוצאה מעניין זה, נגבית מלקוחותיה של בוקינג "עמלת מט"ח" על ידי חברת האשראי שלהם (ובחלק מהמקרים, אף של בית העסק).

אילוסטרציה בוקינג booking אייקון לוגו. ShutterStock
בישראל התנהג כמו ישראלי/ShutterStock

לאחר שהצדדים הגישו את סיכומיהם בתיק, ביקש בית המשפט לקבל את עמדת היועמ"ש ואת עמדת הרשות להגנת הצרכן בנוגע לסוגיית הדין החל על העסקה בין בוקינג לבין לקוחותיה, ואף בנוגע לגופן של הטענות שפורטו בבקשת האישור.

במסגרת העמדה שהוגשה בתיק ביום 19.5.2021, הבהירו היועמ"ש והרשות כי הדין שחל על העסקה בין בוקינג ללקוחותיה בישראל הינו הדין הישראלי, כי המקום שבו צריכות להתברר תביעות בין בוקינג ללקוחותיה הישראלים הוא בישראל, וכי לגופם של הדברים, עולה מבקשת האישור והראיות שצורפו אליה כי בוקינג מציגה מצג מטעה ומנוגד לדין של תנאי העסקה, וזאת משהיא מציגה מצג שגוי לפיו המחיר שמוצג ללקוח בשקלים ללא הפתעות.

בשלב הבא צפוי בית המשפט המחוזי להכריע בבקשת האישור.

  • עוד באותו נושא:
  • בוקינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully