וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית חם, גם כשקר: כך תבחרו את השטיח שלכם

עודכן לאחרונה: 26.5.2021 / 17:19

לא משנה אם קר או חם, תמיד נחמד להתכרבל בבית, ללכת על מצע נעים ורך ולשכוח מהצרות (והצרורות). השטיחים מכניסים חמימות והרבה סטייל, בכוחם להגדיר ולהפריד בין החללים השונים באופן ספייס. איך תבחרו את השטיח המושלם, גם כשבחוץ לוהט

השטיח הוא פריט מעוצב ואופנתי עם אופי, שלו חלק חשוב בקביעת האווירה והטון בחלל. אם בעבר השפיעה העונה הקרה על מכירות השטיחים בבית, כיום הפך השטיח לפריט חובה, לא פחות מהספה, כריות הנוי ושאר האביזרים שעושים נעים בנשמה. למרות שהחורף בארצנו קצר, לשטיחים "חיים" ארוכים, מה שמעיד כי הצורך בהם הוא פסיכולוגי ואסתטי, לצד כמובן הפרקטיות שבו. לבד מהיותם משטח נעים ורך, בולמי זעזועים ואקוסטיקה, הם עוזרים לתחום ולהגדיר את חללי הבית השונים, מאפשרים להדגיש פינות מסוימות, ובעזרת גוון, טקסטורה וסגנון להציע טאץ' סופי לחלל הנבחר. מעצבת הפנים קרן גנס מסבירה "השטיחים מהווים דרך נפלאה לרווח או להקטין את החלל. הוא יכול ממש להגדיר חללים, להעשיר אותם ונותן במה לריהוט לצידו או עליו. הוא יוצר חמימות נפלאה".

לדברי יוליה קוריס, מנהלת השיווק ברשת "השטיח האדום" "תקופת הקורונה תרמה משמעותית לריענון השטיחים בבית והוכיחה את יעילותם והשפעתם המחממת של השטיחים. צרכני השטיחים הם בד"כ בגילאי 25 ומעלה כאשר רובם נשים. הקהל הבוגר, בגילאי 35 ומעלה לרוב ירכוש שטיח יוקרתי יותר, במחיר ממוצע של 1800 שקל לחלל הסלון בגודל של 160 על 230 ס"מ - הגודל הפופולרי ביותר. הם יעדיפו שטיחים מודרניים, ברמת צפיפות גבוהה, כאלו שיעשו בהם שימוש לטווח הארוך, עם שילוב של סיבים וטכניקות אריגה שמוסיפים עושר לשטיח.

רשת השטיח האדום. עיצוב: אוסי טיילר. מאור מויאל,
רשת השטיח האדום. עיצוב: אוסי טיילר/מאור מויאל

עוד מסבירה קוריס: "הצרכנים הצעירים יותר, גם הם יבחרו עבור הסלון בשטיח מודרני, בסגנון בוהושיק, בעל מראה מדליק וטרנדי, במחיר ממוצע של 700 שקל לשטיח בגודל של 160 על 230 ס"מ". לדברי קוריס, במהלך שנת הקורונה חלה עלייה משמעותית של מאות אחוזים ברכישת שטיחים. הצרכן הבין שהשטיח מפנק, אופטימי ועושה "טוב" לחלל, גם כאשר בחוץ קר וגם כאשר בחוץ חם. הוא מוטיב שנותן תחושה של בית". "בכלל", אומרת קוריס, "כל מה שקשור לטקסטיל תורם משמעותית לחמימות של הבית. השקנו אפליקציה נוחה ופשוטה להתאמת שטיח. פשוט מעלים תמונה, בוחרים שטיח ורואים איך הוא משתלב בחלל. שני קליקים ובחרתם את השטיח המושלם".

לדברי קוריס, "השטיחים הפופולאריים ביותר הם השטיחים הפלומתיים והפרוותיים, כמו השאגי, השטיחים המרוקאיים ושטיחי האטלס. אלה יתאימו גם לפינת טלויזיה מושקעת שכן הטקסטורה העבה והרכות שלהם יזמינו כל אחד לשבת ולשקוע בו. גם שטיחי החבל הפכו לאחד מרבי-המכר שלנו. אלה עשו כניסה מרשימה ונפרשו במבואת הכניסה לבית, בפינות שונות ואפילו נכנסו לחדרי הילדים. כיום פרושים בהם יותר שטיחים "בוגרים" ופחות מצוירים ומתקתקים למראה. כדי לעצב את החלל בצורה מושלמת וייחודית, צריך לקחת בחשבון את מכלול הרהיטים והפריטים בחלל. גם אם בחרתם בסגנון קלאסי, בוהו-שיק או מודרני ונקי יותר, השטיח עוזר לאחד את הכל למראה מגובש ושלם".

עיצוב פנים קרן גנס. אסף פינצ'וק,
עיצוב פנים קרן גנס/אסף פינצ'וק

המעצבת קרן גנס מציעה ליצור מעין "משחק" בין החומרים, הטקסטורות והגוונים - כדי לחזק את הסגנון הנבחר, לטשטש כמות אלמנטים מרובה, או ליצור מראה חמים ואינטימי בחלל גדול מדי. "חשוב שהשטיח 'יתכתב' עם פריטים שמדברים באותה השפה ובאותו הסגנון, כדי שהחיבור ביניהם יניב תוצאה הרמונית", היא מדגישה.

סגנון הבוהו שהפך אהוד במיוחד על הקהל הישראלי, מציע חלופה נעימה אחרת לסגנון הסקנדינבי, שהיה אהוד כל כך, ונשאר איתנו לעונות נוספות. הסגנון מציע סטייל אקלקטי ונינוח למראה, דרך מוטיבים מעולם הטבע. גווני טבע בהירים ורגועים כמו שמנת, טרקוטה וירוק-מרווה לצד צמחיה ירוקה, פריטים מקש, מקרמה, ראטן ועץ טבעי מכניסים את החמימות הנדרשת ויבססו את הסגנון היטב בבית. אלה משדרים מראה רגוע ופסטורלי, דרך מרקם נעים ורך, ויזמינו להתכרבל לצד העציצים הירוקים, עם ספר ביד.

ואמנם טרנדים באים וחולפים מחיינו כלעומת שבאו, אך המראה הקלאסי תמיד נשאר. וילונות מרצפה ועד תקרה, כורסאות עור בריפוד קפיטונאז', רהיטי עץ מלא יוקרתיים - הם רק חלק מהפריטים העשירים שמזוהים עם הסגנון. השטיחים הקלאסיים, דוגמת השטיחים הקיליים, שטיחי קטיפה בגימור ברק, שטיחים בהדפס מעודן או שטיחים בסגנון וינטאג' יחמיאו היטב לבחירה בחלל. "אפילו שטיחים מיושנים ושמורים יבליטו את עושר החומרים, כסוג של קונטרסט ויציעו מראה ייחודי עם עומק", מדגישה קוריס.

המלצות לבחירת שטיח שיתאים במדויק לצרכים ולחלל / מעצבת הפנים קרן גנס

  • חשוב לבחור בשטיח בגודל פרופורציונלי לממדי חלל. גודל השטיח האידיאלי הוא נגזרת של כמות הפריטים בחלל והשטח שהם תופסים, וכמובן בהתאם לגודל החלל כולו.
  • שטיח גדול ובהיר יעניק אשליה של מרחב ואווריריות בחלל.
  • שטיחים קטנים, רצוי עגולים, יתאימו להדגשת פינות מיוחדות בבית.
  • בחדר המגורים כדאי לבחור בשטיח גדול, שעליו יונחו רגלי הספה הקדמיות והכורסאות. הדבר מעניק תחושה מרווחת יותר בחלל.
  • בחדר השינה מקמו את השטיח מתחת למיטה, כדי להעניק תחושה של עושר ומרחב.
  • איזור פינת האוכל יכול להיות מוגדר בקלות ולהפוך ליוקרתי ולאלגנטי בהרבה. שטיח מלבני יתאים למרבית שולחנות האוכל, עגולים ומרובעים כאחד. קחו בחשבון את מידות השולחן, כולל בעת הפתיחה, בבחירת מידות השטיח.
עיצוב רוני שרון, באדיבות השטיח האדום. אורית ארנון,
עיצוב רוני שני פלדשטיין, באדיבות השטיח האדום/אורית ארנון

השטיחים הפופולריים/יוליה קוריס, השטיח האדום

  • שטיחים ממוחזרים: הטבע נכנס אל תוך הבית לא רק דרך חומרים מהטבע, אלא גם דרך שיטות מיחזור וקיימות. גם שטיח שעשוי מבקבוקים ממוחזרים נכנס לקטגוריה הזו. המודעות האקולוגית בשיאה, וכך גם אפשרויות הייצור המפתיעות, מחומרים שלא חשבתם שתמצאו למרגלותיכם. שטיח אקולוגי יוכל להיות הבחירה המושלמת שמהווה שידוך בין תודעה אקולוגית לאסתטיקה, מבלי להתפשר על הסטייל.
  • שטיחים בסגנון סקנדינבי: הסגנון הסקנדינבי המינימליסטי, אך שופע החיות, ימשיך לככב בבתים הישראלים גם בשנה הקרובה. שילוב מוקפד של חומרים טבעיים, כמו כותנה וצמר, לצד פריטים סרוגים ואלמנטים גיאומטריים - יחמיא לסגנון הזה וישדר מראה זורם, נינוח ומזמין.
  • שטיחים קילים: צבעוניות עדינה של צבעי פסטל רכים בתוספת פרנזים יהפכו כל חדר לנוטף שיק. שטיחים אלה נחשבים לפרקטיים ועמידים, וקלים לניקוי ולתחזוקה, חרף דקיקותם וקלות משקלם. הקולקציות השונות מציעות שטיחים אופנתיים מחומרים סינטטיים לצד שטיחים איכותיים במיוחד, עשויים מ-100% צמר בעבודת יד. אפשר למצוא דוגמאות גיאומטריות מגוונות, בצבעוניות משובבת, וגימורים שונים, ביניהם סיומת פרנזים שובבה בעוביים שונים ובצפיפות שונה.
  • שטיחי חבל: המראה הטבעי הופך נחשק יותר ויותר בבתים הישראליים, ושטיחי החבל משלימים את הלוק בקלות. חלקם נארגו בעבודת יד מחבלים שעשויים מחומרים טבעיים, וחלקם עשויים מחומרים סינטטיים, ויש גם שטיחי צמר, עבים ומלאים יותר. הם מציעים קו נקי בגווני הבז' המסורתיים, וגם שחור ואפור, ואינם רק עגולים. מתאימים לסגנון הבוהו-שיק הלא-מתאמץ, ויחוללו קסמים בפינת קריאה ואפילו בחדרי הילדים. היותם קלים ופשוטים לתחזוק הופכת אותם לבחירה הטבעית לחללי הבית.
  • עוד באותו נושא:
  • שטיחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully