וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי השאיר את הקורונה מאחור

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 27.5.2021 / 9:33

לאומי מדווח על רווח נקי של 1,340 מיליוני שקלים ותשואה להון של 15% ברבעון הראשון של 2021 גידול מהותי בהכנסות לצד עלייה מתונה בהוצאות. יחס היעילות ברבעון הראשון עמד על 49.4% לעומת 74.7% בתקופה המקבילה אשתקד

בנק לאומי מפרסם היום את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2021, מהם עולה כי על אף שבמהלך רוב הרבעון היה המשק שרוי עדיין תחת הגבלות בשל הקורונה, הרי שההתאוששות מההגבלות בשל המגפה, ניכרת היטב בנתונים.

עיקרי הדוח:

הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2021 הסתכם ב-1,340 מיליוני שקלים, בהשוואה להפסד של 232 מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.

התשואה להון ברבעון הראשון של 2021 עמדה על שיעור של כ-15%, בהשוואה לשיעור שלילי של 2.6% בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול המשמעותי בתשואה להון מקורו בגידול מהותי בהכנסות לצד גידול מתון בהוצאות, ומהקטנת ההפרשה להפסדי אשראי בהשוואה לגידול משמעותי בהוצאה להפסדי אשראי בתקופה המקבילה אשתקד.

צמיחה בתיק האשראי - הבנק המשיך למקד את הצמיחה שלו בתיק האשראי במגזר העסקי, המסחרי ובמשכנתאות. במהלך הרבעון הראשון של 2021 תיק האשראי גדל בשיעור כולל של 4.1%. התיק העסקי גדל בשיעור של 9.6% (כולל נדל"ן), התיק המסחרי גדל בשיעור של 4.8%, ותיק המשכנתאות גדל בשיעור של 2.2%.

הוצאות (הכנסות) להפסדי אשראי - ברבעון הראשון של 2021 הסתכמו ההכנסות מהפסדי אשראי לסך של 212 מיליוני שקלים, וזאת בהשוואה להוצאה של 860 מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.

שיעור ההכנסה להפסדי אשראי ברבעון הראשון עמד על 0.28% מתיק האשראי לציבור, לעומת הוצאה בשיעור של 1.2% בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר ההכנסה ברבעון מקורה בגביות. התנועה בהפרשה הקבוצתית בתקופה המדווחת הובילה להכנסה מהפסדי אשראי בשיעור של 0.06% על רקע השיפור באינדיקטורים הכלכליים העומדים בבסיס ההפרשה, בעיקר על רקע תהליך ההתחסנות המהיר ופתיחת המשק.

הכנסות הריבית נטו ברבעון הראשון של 2021 הסתכמו ב-2,348 מיליוני שקלים, בהשוואה ל-2,169 מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-8.3%. הגידול בהכנסות הריבית הינו על אף הירידה המהותית בריבית הפד ובריבית בנק ישראל, וזאת על רקע הגידול בתיק האשראי של הבנק ועל רקע פערי המדד בין שתי התקופות.

הכנסות (הוצאות) מימון שאינן מריבית ברבעון הראשון של 2021 הסתכמו להכנסה בסך של 441 מיליוני שקלים, בהשוואה להוצאה בסך של כ-660 מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר העלייה מקורה בהפסדים שנרשמו בסעיף זה ברבעון המקביל אשתקד, וזאת על רקע הירידות בשוקי ההון עם פרוץ מגפת הקורונה ומהשפעת נגזרים והפרשי שער.

ההוצאות התפעוליות והאחרות ברבעון הראשון של 2021 עלו ב-36 מיליוני שקלים, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 2%. עיקר העלייה מקורה בעלייה בהוצאות השכר והנלוות על רקע הפרשות למענקים, בהתחשב בתוצאות הכספיות. עלייה זו קוזזה בירידה בהוצאות התפעוליות האחרות, לרבות הוצאות אחזקה ופחת.

יחס היעילות ברבעון הראשון של 2021 עמד על 49.4%, בהשוואה ל-74.7% בתקופה המקבילה אשתקד. השיפור המהותי ביחס היעילות נובע מגידול מהותי בהכנסות, לצד גידול מתון בהוצאות.

יחסי הון עצמי גבוהים מהדרישה הרגולטורית - יחס הון עצמי רובד 1 ליום 31 במרץ 2021 הסתכם ב-11.73%, ויחס ההון הכולל הסתכם ב-14.73%.

מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן. אורן דאי,
חמן פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי/אורן דאי

"שינוי שיניב פירות נוספים"

מנכ"ל בנק לאומי, חנן פרידמן, הגיב לדוחות: "הדוח הכספי מביא לידי ביטוי, לראשונה, את השינויים שאנו מובילים בתרבות הארגונית והמעבר למודל תגמול מבוסס ביצועים, שמטרתו לעודד מצוינות. אנו רואים את פירות התהליך בתוצאות בחטיבות השונות ואני משוכנע ששינוי זה בתרבות הארגונית יניב פירות נוספים בהמשך. תוצאות הדוח משקפות את תחילת מימוש אסטרטגיית הצמיחה של הבנק בקווי העסקים בהם בחרנו לבצע צמיחה מואצת, לצד עידוד המצוינות העסקית, השירותית, הטכנולוגית והתפעולית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully