וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת הדוחות: וול סטריט תוהה לגבי העתיד

רינת אשכנזי, מנהלת מחקר, בקסם קרנות ETF

עודכן לאחרונה: 27.5.2021 / 11:51

דוחות הרבעון הראשון של 2021 מספרים את סיפור ההתאוששות מהקורונה. נראה כי הפעם אנליסטים מקצועיים בוול סטריט היו אלו שפספסו בגדול במתן התחזיות - רובם לא העריכו נכון את עוצמת ההתאוששות בפעילות העסקית

בשווקים עוקבים בדריכות אחר עונת הדוחות הנוכחית שמסכמת את ביצועי החברות הציבוריות ברבעון הראשון של 2021 - שנת ההתאוששות ממשבר הקורונה.

נראה כי הפעם אנליסטים מקצועיים בוול סטריט היו אלו שפספסו בגדול במתן התחזיות - רובם לא העריכו נכון את עוצמת ההתאוששות בפעילות העסקית. מנגד, השווקים שמייצגים את "חוכמת ההמונים", העריכו נכון יותר בניבויים - מחירי המניות נסקו מבעוד מועד ובכך שיקפו מראש את מלוא הפוטנציאל.

בהתאם לפרסומים, במדדS&P500, שכמעט סיים את עונת הדוחות, נרשם גידול של מעל 50 אחוזים ברווח ממוצע למניה (ביחס לרבעון מקביל אשתקד), זהו הרבעון החזק ביותר בעשור האחרון.

כמו כן, כ-87 אחוזים מהחברות "הכו" את תחזיות האנליסטים, גם כאן מדובר במספר הגבוה ביותר בהיסטוריה. ב-Stoxx600 האירופי שעבר רק כמחצית מהעונה, הערכות מדברות על גידול של כ-93 אחוזים ברווח למניה (המספר משקף נתונים בפועל ותחזיות). הזינוק באירופה היה משמעותי יותר מסיבה אחת פשוטה - היבשת הישנה נפגעה בצורה קשה יותר ממשבר הקורונה בהשוואה לארה"ב.

מבצע החיסונים לפועלים הפלסטיניים בישראל ובהתיישבות | מעבר מיתר 8 במרץ 2021. ראובן קסטרו
תוצאות מצוינות לרוב החברות, לא רק בגלל החיסונים/ראובן קסטרו

כנראה שרק האנליסטים הופתעו

במבחן התוצאה - בשני צדיו של האוקיינוס האטלנטי, הרווחים גדולים יותר ממצבם טרום משבר הקורונה. נציין כי ערב פירסום הדוחות אנליסטים צפו לארה"ב גידול של כ-25 אחוזים ולאירופה -כ-38 אחוזים בלבד.

שוקי המניות, בניגוד לניסיון העבר, הגיבו באדישות לשורה של הפתעות טובות שסיפקה עונת הדוחות. הסיבה מתבקשת - כנראה שרק האנליסטים הופתעו, רווחי החברות כבר גולמו במחירים. בהיעדר הפתעות, נראה כי מחירי המניות לא יינטו להשתנות באופן מהותי.

ציבור המשקיעים העביר את הזרקור מהדוחות אל מערך הסיכונים שאולי עתידים לבוא - אחרי חודשים של אופטימיות לגבי "חזרה לשגרה", נראה כי המשקיעים מתמקדים היום בגורמים שעלולים לערער את הראלי. בראש רשימת "הדאגות" מככבת סיבת האינפלציה. בשווקים חוששים מהתייקרות התשומות על רקע התייקרות חומרי גלם ועלויות ההובלה.

שיבושים בשרשרת האספקה הגלובלית לצד התעוררות הביקושים מאיימים לבוא לידי הביטוי במחירי המוצרים והשירותים. לפי Bank of America, המילה "אינפלציה" שעד כה כמעט ולא הוזכרה בדוחות החברות, הופיעה לפחות פעם אחת בכל חברה שפירסמה דוח.

רינת אשכנזי, מנהלת מחקר מדדים בקסם ו-EFE מבית אקסלנס. תומי הרפז,
רינת אשכנזי, מנהלת מחקר מדדים בקסם קרנות ETF/תומי הרפז

מנהלי החברות הצהירו כי בכוונתם "לגלגל" את מה שנתפס כהתייקרות זמניות בעלויות היצור אל הצרכנים, זאת כדי לא לפגוע ברווחיות החברות. הערכות אלו לא הצליחו להרגיע את המשקיעים - בליבם עדיין מקונן החשש כי הפד עשוי להסיר את התמיכה ההומניטרית מוקדם מהצפוי ומדובר במשהו שבשווקים לא אוהבים לראות.

לפי הערכות של האסטרטג הראשי ב-Principal Global Advisors: "השווקים ימשיכו להיות תנודתייים עד שיגיעו נתונים נוספים ותמונת המצב הכלכלית תתבהר. ככל הנראה לפני ספטמבר לא ניתן יהיה להבין מהו תוואי האינפלציה האמיתי. הבעיה היא שהשווקים לא יכולים להמתין כל כך הרבה זמן". לעת עתה, נראה שהמשקיעים מחפשים אפיקים שנותנים הגנה כלשהי מפני אינפלציה ובגזרת המניות, מעדיפים ענפים שהיו מושבתים בחודשי הקורונה וכעת מתאוששים, זאת על פני אלו ששגשגו בתקופת הסגרים והריחוק החברתי.



המידע המוצג מסופק ע"י קבוצת קסם (להלן: "קסם") מקבוצת אקסלנס השקעות בע"מ (להלן: "אקסלנס") כשירות לקוראים למטרות אינפורמציה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ השקעות או שיווק השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם ואין באמור משום הבטחת תשואה או רווח. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות הערך ו/או הנכסים הפיננסים הקשורים למידע המוצג. אין לראות באמור מידע שלם וממצה של כל ההיבטים הכרוכים בנושא. לחברות מקבוצת אקסלנס וקסם יש עניין במידע המוצג. המידע האמור מבוסס על הנחות ועשוי להשתנות מעת לעת. במידע עשויים ליפול טעויות וכן לחול שינויי שוק. הנתונים נכונים למועד פרסומם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully