וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו למוזות לרעום: המקום הכי מיוחד בארץ ללימוד אקדמי משולב של ספרות, אמנות ומוסיקה

בשיתוף המכללה האקדמית צפת

עודכן לאחרונה: 14.2.2022 / 12:24

החוג לספרות, אמנות ומוסיקה במכללה האקדמית צפת מציע לימודי תואר ראשון במסלולי ספרות, אמנות ומוסיקה. השילוב בין מקורות ההשראה מהסביבה והמרצים, האווירה הייחודית של עיר המקובלים ותכנית הלימודים המגוונת עוזרים לייצר בוגרים שמובילים מהפכה אמיתית בחברה ובקהילה

מכללת צפת. נשיונל פוטוגרפיק,
הגליל נותן השראה. בית הדסה במכללה האקדמית צפת/נשיונל פוטוגרפיק

כל מי שנהנה לעסוק באמנות יודע שנקודת המוצא חייבת לכלול כמה דברים וביניהם מקורות להשראה, האווירה הנכונה שתעזור למוזה לנוח עלינו והרצון להשפיע על העולם דרך היצירה שלנו.

כמובן שלא פשוט להשיג את כל אלו ואין הרבה מקומות בהם הכל מתחבר בצורה אידיאלית, ומאפשר לנו להוציא מעצמנו את הטוב ביותר, הייחודי ביותר, תוך הגשת אמנות משמעותית ומעניינת. כשזה כן קורה, מדובר בחוויה שפשוט לא תרצו לפספס אותה.

גישה ייחודית להשראה היא שילוב בין מילה (ספרות), צבע (אמנות) וצליל (מוסיקה).

שילוב שכזה מתרחש בחוג לספרות, אמנות ומוסיקה במכללה האקדמית צפת, שם לומדים הסטודנטים לתואר ראשון אקדמי (BA) במסלולי הלימוד ספרות, אמנות ומוסיקה.

היחס האישי והחם בין הסגל לסטודנטים ותוכנית הלימודים המעשירה, הכוללת קורסים עיוניים מרתקים ושמה דגש מיוחד על סדנאות מעשיות והמועברת על ידי המרצים והחוקרים המובילים בארץ, מספקים את ההשראה הנחוצה ליצור ולהתפתח ברמה האקדמית מהגבוהות בישראל.

לפרטים ולהרשמה לחצו כאן >>

מכללת צפת. יוני לובלינר,
יחס חם ואישי לכל תלמיד. המכללה האקדמית צפת/יוני לובלינר

הסביבה הקסומה של צפת, עיר המקובלים והקבלה, המלאה ברוחניות ובאוויר הפסגות המשכר של הגליל, עושה את העבודה בכל הנוגע לדאגה למוזה.

כל מה שנותר לסטודנטים להוסיף הוא המוטיבציה, לעשות משהו מיוחד, לשנות משהו בחברה שלנו, ואת זה אפשר למצוא בשפע בחוג.

לכן, בוודאי שלא תופתעו לגלות שרבים מהם ממשיכים הלאה, ללימודים מתקדמים באוניברסיטאות השונות ולתחומים שתורמים לקהילה, כמו הוראה ותרפיה, לתוכם הם שופכים את הידע והניסיון שצברו בלימודים.

ההשפעה של מאות בוגרי החוג בשכר לימוד אוניברסיטאי, מורגשת היטב כבר היום במקומות שונים בישראל.

אז מה בדיוק לומדים ועושים בחוג לספרות, אמנות ומוסיקה במכללה האקדמית צפת?

כדי להבין לעומק, שוחחנו עם כמה מהמרצים במסלולים השונים.

"יש לנו את החוג הכי גדול בישראל, עם למעלה מ-100 סטודנטים מדי שנה. הסטודנטים הללו מייצרים מהפכה אמיתית בחברה", סיפר ד"ר ניקולא יוזגוף אורבך, חוקר ומרצה בחוג לספרות, אמנות ומוסיקה במכללה האקדמית צפת, המתמחה בספרות.

"במסלול לספרות, הסטודנטים מתנדבים בהוראה בבתי הספר, ואנחנו עוזרים להם להשתלב גם בהוצאות לאור וכתבי עת לספרות, ובעיתונות המקומית והארצית. אנחנו מלווים אותם ופועלים למציאת תעסוקה עבורם מעבר להוראה. לא תמצאו את זה בשום מקום אחר".

ד"ר יוזגוף אורבך הסביר בשיחה עם וואלה! שסטודנטים רבים ממשיכים מהמסלול לספרות היישר להסבה אקדמית לסיעוד ועבודה סוציאלית, וסיפר בגאווה: "הסטודנטים שלנו מפרסמים יצירות שלהם, פרוזה ושירה, בכתבי העת המובילים בארץ. אנחנו מטפחים את זה דרך סדנאות ומקיימים ערבי שירה".

אחד מאותם ערבי שירה הוא מסורת חדשה יחסית בשם "שירת הגליל", המתקיים בחסות המכללה. מדובר במיזם שהתקיימו במסגרתו כבר כמה מפגשים, ובו לוקחים סטודנטים במכללה האקדמית צפת ויוצרים שונים מרחבי הארץ, מה שמושך לא מעט קוראים ומאזינים.

מכללת צפת. יוני לובלינר,
"הסטודנטים בחוג מייצרים מהפכה אמיתית בחברה". ד"ר ניקולא יוזגוף אורבך, חוקר ומרצה בחוג לספרות, אמנות ומוסיקה במכללה האקדמית צפת/יוני לובלינר

הלימודים בחוג לספרות, אמנות ומוסיקה, הדגישה ד"ר שחר מרנין-דיסטלפלד, חוקרת ומרצה בחוג, מגוונים ומתעדכנים כל העת, וכוללים, בין היתר, דגש על אמנות יהודית.

החוג מציע מעטפת מיוחדת לבני הציבור הדתי-לאומי, שמעוניינים ללמוד בעיר כה חשובה ליהדות וימצאו במכללה גרעין תורני, בית מדרש ועוד.

ד"ר רותם לוז, חוקרת ומרצה נוספת בחוג לספרות, אמנות ומוסיקה במכללה האקדמית צפת, המתמחה במוסיקה וקוגניציה, סיפרה כי במסלול למוסיקה ניתן למצוא סדנאות נגינה וזמרה, שילוב של להקה ומקהלה, וכמובן גם תחומים תיאורטיים: "יש אצלנו חיבור בין לימודי מוסיקה מערבית ללימודי מוסיקה מזרחית וערבית, והסדנאות משקפות את מה שמיוחד בחוג - הקשר בין מזרח למערב. הסטודנטים לומדים מוסיקה יהודית, מוסיקת עדות ואת כל הדיסציפלינות והתיאוריות".

הסטודנטים במסלול למוסיקה מקבלים את הכלים המעשיים למעבר ללימודי הוראה במוסיקה - הם לומדים אקורדים, קריאת פרטיטורה, ניצוח על מקהלה ועוד.

מכללת צפת. אבשלום לוי,
"הסטודנטים לומדים מוסיקה יהודית, מוסיקת עדות ואת כל הדיסציפלינות והתיאוריות". ד"ר רותם לוז, חוקרת ומרצה בחוג לספרות, אמנות ומוסיקה במכללה האקדמית צפת/אבשלום לוי

על החיבור הרוחני שמייצרת האווירה המיוחדת של צפת הוסיפה ד"ר לוז: "רוב הסטודנטים שלנו מגיעים מהעיר ומהכפרים באזור וכל נושא הגליל משמעותי מאוד. יש לנו בחוג ובמכללה בכלל גם מכון מחקר לחקר הגליל וזה מורגש, כי המוסיקה היהודית שהסטודנטים לומדים במכללה היא מאוד רוחנית".

המטרה היא להעניק לכל סטודנט חוויה מקיפה בכל הנוגע לתרבויות העולם וכלים עכשוויים בעולם המוסיקה.

בין היתר, מקיים המסלול שיתוף פעולה עם "בית היוצר", לשם מגיעים הסטודנטים כדי לנגן בחללים ייעודיים.

בחוג לאמנות, סיפרה ד"ר שחר מרנין-דיסטלפלד, לומדים סדנאות בלא פחות מארבעה תחומים שונים: ציור, רישום, הדפס ופיסול, כך שכל סטודנט וסטודנטית יכולים למצוא את ייעודם.

"אנחנו עובדים עם האמנים עצמם והם מעבירים את הפרקטיות והטכניקות. בצורה זו, הסטודנטים משלימים תהליכי יצירה משמעותיים לאורך השנים, לצד לימודי תולדות האומנות ותיאוריה של האמנות".

תרפיה באמנות הוא תחום עולה בשנים האחרונות והחשיבות שלו הולכת וצומחת, כך שבוגרים רבים ממשיכים לכיוון הזה וכבר בזמן הלימודים, הם פוגשים את הקהילה בפרויקטים שונים.

"אנחנו חושפים אותם המון לאמנות שנעשית בגליל, בעזרת סיורים ותערוכות שיוצאים אליהן. בסוף השנה יש לנו גם תערוכה של פרויקט הסיום של כל סטודנט, משהו שעובדים עליו כל השנה השלישית. זה יום מיוחד, שכולל ביקורת עמיתים ומרצים", סיפרה ד"ר מרנין-דיסטלפלד.

מכללת צפת. טל גליק,
"אנחנו חושפים את הסטודנטים לאמנות שנעשית בגליל, בעזרת סיורים ותערוכות שיוצאים אליהן". ד"ר שחר מרנין-דיסטלפלד, חוקרת ומרצה בחוג לספרות, אמנות ומוסיקה במכללה האקדמית צפת/טל גליק

בעולם כל כך מורכב, אמנות מספקת לנו רוגע, תבונה ומבט מזווית אחרת על המציאות. זה בא לידי ביטוי בכל התחומים בה ובתחומים הסובבים אותה.

אם גם אתם רוצים חוויית לימודים ייחודית שתיקח אתכם לכיוון הזה, במקום כל כך מיוחד כמו צפת - החוג לספרות, אמנות ומוסיקה במכללה האקדמית צפת מחכה לכם.

לפרטים ולהרשמה לחצו כאן >>

בשיתוף המכללה האקדמית צפת
5
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully