וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפיד מדיקל ממשיכה לקדם פריצות דרך בטיפול בשבץ מוחי

עודכן לאחרונה: 27.5.2021 / 15:59

החברה גייסה 50 מיליון דולר להרחבת הפעילות הבינלאומית.

רפיד מדיקל, חברה המתמחה בפיתוח, יצור ושווק של מוצרים חכמים לצנתור מוח, הודיעה על השלמת סיבוב גיוס D בסכום של 50 מיליון דולר. הסכום שגויס ישמש להאצת הצמיחה המסחרית של החברה. את הסיבוב הובילה חברת Microport ובהשתתפותם של CITIC PRIVATE EQUITY, DEEP INSIGHTS והמשקיעים הקיימים.

Comaneci נועד והומצא על מנת לשמור על העורקים בזמן סגירת מפרצת מוחית, ובזכותו ישנם פחות סיבוכים קשים הכוללים מוות או הדרדרות נוירולוגית. המכשיר הישראלי פותח על ידי חברת רפיד מדיקל מיוקנעם. מדובר למעשה בדמוי בלון העשוי מרשת מתכתית שאינה חוסמת את זרימת הדם במהלך הצנתור. הרשת מיוצרת בטכנולוגיה ייחודית שפותחה על ידי החברה, המאפשרת ליצור מבנה גמיש מאוד שניתן לראותו בבירור בזמן הצנתור.

שבץ מוחי הוא הגורם הראשון לנכות קשה בעולם והגורם השני למוות. רוב מקרי השבץ נגרמים מחסימה בכלי הדם המספקים חמצן למוח. שאר המקרים נגרמים משטף דם. בערך 4 מיליון אנשים בסין סובלים משבץ מוחי בשנה ובערך 800,000 אמריקאים.

רונן אקהויז. עדי הלמן,
רונן אקהויז, מנכ"ל רפיד מדיקל/עדי הלמן

לאחרונה הודיעה רפיד מדיקל על קבלת אישור FDA למכירת מוצר הדגל שלה, TIGERTRIEVER, המיועד לפתיחת כלי דם בזמן טיפול בשבץ מוחי איסכמי. המוצר מאפשר למצנתר שליטה חכמה בזמן סילוק קרישי דם מהמוח, מצב חירום רפואי שפוגע ביותר מ10 מיליון חולים בעולם כל שנה. לחברה מוצר ייחודי נוסף השייך לקטגוריה זו - TIGERTRIEVER 13 - המוצר היחיד בעולם שבאמצעותו ניתן לטפל בקרישי דם באזורים מרוחקים במוח. מוצר זה מאושר באירופה ובישראל אך עדיין לא בארה"ב.

הכסף שגויס ישמש בעיקרו להרחבת הפעילות המסחרית של החברה בארה"ב ובאירופה, לפיתוח מידע רפואי התומך בעליונות הקלינית של מוצרי החברה, ולהאצת פיתוח מוצרים נוספים המבוססים על טכנולוגית האריגה הייחודית של החברה. בנוסף, ישמש הכסף להשגת אישורים רגולטורים בטריטוריות אסטרטגיות חדשות כגון סין.

"המוצרים שלנו יצרו מהפכה בצנתור מוח מכיוון שהם מאפשרים לרופא לשלוט ולכוון את המוצר בהתאם לדרישות האנטומיות של כל מטופל. אנחנו שמחים על הגיוס הנוכחי ובטוחים שהוא יאפשר לנו להמשיך ולקדם את התחום החשוב הזה." אמר רונן אקהויז, המנכ"ל ואחד מהמייסדים של רפיד מדיקל. "אנחנו נרגשים מהאיכות ומהניסיון של המשקיעים החדשים והקיימים שתומכים בנו".

כחלק מסיבוב הגיוס, צ'ן צ'ן, שותף בקרן CITIC PRIVATE EQUITY, יצטרף לדירקטוריון של החברה. בנק ההשקעות ג'פריס שימש כחתם יחיד עבור העסקה.

מפרצת מוחית: רקע

מפרצת מוחית היא התרחבות דמוית בלון של כלי דם, הנגרמת בעקבות היחלשות של דופן כלי הדם או בעקבות חבלה בכלי הדם. מפרצות יכולות להופיע בכל כלי דם בגוף אך הן מסוכנות באופן מיוחד כאשר הן מופיעות בכלי הדם במוח. מפרצת מוחית נוטה לגדול ולהתרחב מטבעה ללא התערבות. ההתרחבות של כלי הדם עלולה להוביל לקריעה של כלי הדם, לדימום מוחי ולמוות. לפיכך, מפרצת מוחית נחשבת למצב רפואי המעמיד את חיי הלוקים בו בסיכון.

במפרצת מוחית ניתן לטפל בניתוח פתוח או בצורה זעיר-פולשנית בצנתור. בזמן הצנתור הרופא יחדיר צינור זעיר וגמיש (צנתר) דרך עורק במפשעה עד לאזור המפרצת. דרך הצנתר הרופא יחדיר סלילים בגדלים שונים שמטרתם ליצור קריש דם במפרצת ולמנוע את האפשרות לדימום. במקרים רבים יש צורך לנפח בלון בזמן הטיפול כדי לשמור שהסלילים ישארו במפרצת ולא יצרו קריש לכלי הדם הבריא. החיסרון הגדול של הבלון הוא שבזמן שהוא מנופח הוא חוסם את זרימת הדם במוח. כדי להקטין את הסיכון החסימה הרופא יוציא את הנוזל מהבלון וינפח אותו בשנית כל מספר דקות. מכיוון שצנתור לטיפול במפרצת יכול לארוך כשעתיים או אפילו שלוש שעות, יתבצעו חסימות רבות של כלי הדם במוח.

  • עוד באותו נושא:
  • גיוס הון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully