וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעולם בעקבות השמש: טרנדים בתחום ההצללה

עודכן לאחרונה: 17.6.2021 / 17:51

עוד משנות ה-20, דאגו אדריכלי הבאוהאוס בתל אביב לפתרונות שיעניקו צל והגנה מהשמש התל אביבית הקופחת. מאז ועד היום מחפשים האדריכלים, המעצבים והדיירים אחר פתרונות יצירתיים להצללה. רגע לפני הקיץ, הנה כמה חידושים בתחום

לחיפוש אחר פתרונות הצללה בעיר הלבנה שבה השמש קופחת במשך רוב ימות השנה, יש היסטוריה ארוכה. עוד משנות ה-20, חיפשו אדריכלי סגנון הבאוהאוס אחר פתרונות להגנה מהשמש התל אביבית.

האדריכלים חיפשו אפשרויות הצללה מקוריות בדמות מרפסות זוויתיות ושקועות, כאלו שיטילו צל על קומה שמתחת, מרפסת שחורצת את רוחב החזית ויוצרת חתכים אופקיים ובכך מונעת חדירת קרני שמש לחדרים ועוד.

לטובת מטרה זו, תוכננו הבתים גם בזוויות עם קווים אופקיים, שיצרו אפקטים של משחקי אור וצל, שהפכו לסמל המובהק של סגנון הבאוהאוס שרווח אז בעיר.

בנייני באוהאוס בתל אביב. ShutterStock
בנייני באוהאוס בתל אביב/ShutterStock

מוטות אלומיניום מודפסים למראה דמוי עץ

כיום, מגוון פתרונות ההצללה התרחב ושלל חידושים צצו בתוך הבית ומחוצה לו, מתוך רצון ללמוד לחיות בשלום עם השמש הישראלית החזקה.

חברת פרולנקו prolenco, המתמחה בעיצוב וייצור מוצרי ורהיטי ברזל, מתכת ואלומיניום, מציעה פתרון בדמות מוטות אלומיניום מהודרים, היוצרים מראה של מעין פרגולה, ובעזרת שיטות צביעה מתקדמות מקבלים גוונים שונים, דמויי עץ.

שיטת הצביעה הייחודית מבוצעת על הדפסה שתמנע קילופים או הופעת קורוזיה.
לפני תהליך ההדפסה, המוטות עוברים תהליך מיוחד המונע התחמצנות של האלומיניום. מוטות האלומיניום מתאימים לחיפוי החיצוני במרפסות, על הגגות.

מחיר המוטות הנקבע בהתאם לגדלים והמרווחים נע בין 1,500-3,000 שקלים.

חברת prolenco, הצללה. עודד סמדר,
חברת prolenco, הצללה/עודד סמדר

הצללה באמצעות פרופילים שמייצרים משרבייה מודרנית

האדריכל מיקי טרבס מסטודיו מיקיטה, מוסיף: "אנו חיים במדינה שטופת שמש, מדינה בה נושא ההצללה הוא חשוב גם ברמה התרמית. רצוי למנוע את חימום הבית ע"י קרני השמש ולעצור את חדירתן עוד לפני הוויטרינות. יש לדאוג לפתרונות אופרטיביים הן מבחינה ויזואלית מעניינת והן בשליטה על כמות האור שתדחק לתוך הבית. הפרופילים השונים מצליחים לייצור משרבייה מודרנית, עכשווית".

טרבס מוסיף: "עץ לא עומד במבחן הזמן בתנאי השמש הקשים בארץ, ולכן, פרופילים דמויי העץ נותנים את המענה הפרקטי אך גם העיצובי".

הצללה בעיצובו של האדריכל מיקי טרבס. שי אפשטיין,
הצללה בעיצובו של האדריכל מיקי טרבס/שי אפשטיין

כשחושבים על הצללה, חושבים על וילונות

הצללה היא גם וילונות. לווילונות תפקיד מרכזי חשוב ופונקציונאלי בהגנה מפני השמש ביחד עם אספקת פרטיות. חברת אורגון, המתמחה בווילונות ובפתרונות הצללה לחדרי הבית ומחוצה לו, מציגה כמה חידושים, ביניהם: וילון גלילה שמנקה את עצמו באמצעות ננו טכנולוגיה חדשנית בתחום הבדים, הנעזרת באור השמש או בתאורת המנורה ומנקה את וילון הגלילה עם חשיפת הווילון לאור. הווילון דוחה, הורס ומאדה את הלכלוך והאבק וגורם להם להתפרק וליפול מהווילון בקלילות.

עוד מציגה החברה וילונות גלילה חשמליים באמצעות מערכת power view חכמה - וילונות גלילה חשמליים הפועלים בטכנולוגיית power view, בלחיצת כפתור אחת. הפעלה מדויקת, תזמון גמיש, חיסכון באנרגיה, הפעלה ידידותית לסביבה ומבחר גדול של אפשרויות נוספות. הטכנולוגיה מאפשרת הפעלת וילונות גלילה חשמליים, באמצעות אפליקציה בטלפון החכם או בטאבלט והכול באופן פשוט, קל ומהיר.

ניתן להדפיס בדפוס דיגיטלי, כל מה שחפצים שיופיע על גבי הווילון, בדרך מהירה ופשוטה. את התמונות ניתן לבחור מתוך מאגר גדול או מתוך תמונות אישיות. ההדפסה נעשית באמצעות טכנולוגיית דיון חרוקה וחסכונית שגם מגנה היטב, על הסביבה.

מחירי הווילונות בחברת אורגון למטר, מתחילים מ-250 שקלים למטר.

וילונות אורגון, הצללה לחדר ילדים עם הדפסה מותאמת אישית. סטודיו אורגון,
וילונות אורגון, הצללה לחדר ילדים עם הדפסה מותאמת אישית, החל מ-250 שקלים למטר/סטודיו אורגון

פתרון הצללה נוסף - תריס בתוך החלון

בשורה בתחום ההצללה מגיעה דווקא מחברת אינגלאס המתמחה בביצוע עבודות זכוכית ומערכות הצללה מציגה מערכת הצללה ייחודית לחלון, פרי פיתוח בלעדי, המותקנת בתוך החלון עצמו וקרויה - תרילון.

תרילון הינה מערכת של תריסים ונציאניים שמתאימה לכל חלון קטן כגדול והחידוש שתרילון מופעלת באמצעות סוללה ובאופן סולארי. כעת החברה שוקדת גם על פיתוח אפליקציה ייחודית באמצעותה ניתן לשלוט על מערכת התריסים, בקלות יתרה, מכל מקום ובכל עת.

תרילון, תריס בתוך חלון. סטודיו אינגלאס,
תרילון, תריס בתוך חלון, החל מ-900 שקלים לכנף/סטודיו אינגלאס

תרילון - הוא תריס ונציאני מובנה בתוך הזכוכית (הכול נמצא בתוך החלון) ולא זקוקים למערכת גלילה חיצונית מגושמת או לארגז תריס. המערכת מעודנת מאוד בעיצובה ומעניקה פתרון של פתיחה וסגירה עם מנגנון מינורי ובלתי נראה.

תרילון מותאם בהזמנות מיוחדות לפי מספר גדלים, ניתן להזמינו גם בפלטה של מגוון צבעים והוא משמש גם כפתרון לאיטום הצללה מפני רעשים ומאפשר גם יצירת אקוסטיקה אידיאלית. בשל העובדה שמדובר בתריס בתוך חלון נחסכים הקשיים שבניקוי תריסים וכמעט ולא קיים בלאי.

המערכת מהווה פתרון אידיאלי, אלגנטי ועיצובי לכל אילו שנושא ההצללה מעסיק אותם. לא ניתן כמעט למצוא חלונות חשופים בישראל, כי כולם רוצים לאטום את ביתם מפני קרני השמש היוקדות וביחד עם זה גם לייצר לעצמם תחושת פרטיות אסתטית מהעולם שבחוץ.

המחיר החל מ-900 שקלים לכנף חלון. פרטים נוספים על מערכת תרילון ניתן למצוא באתר החברה www.inglass.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully