וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירות חדש לאזרח הותיק: ניידת שירותי בריאות תגיע עד הבית

עודכן לאחרונה: 30.5.2021 / 17:08

יוזמה של המשרד לשוויון חברתי בשיתוף בזק אונליין, המפעילה את מוקד אזרחים ותיקים של המשרד, שמטרתו להנגיש פרונטלית שירות של תמיכה וסיוע לאזרחים ותיקים, בתקופת הקורונה ולאחריה, בנושאים של בדידות, מיצוי זכויות, נושאים ביורוקרטיים, קניית סלי מזון ותרופות ועוד

בימים אלה משיק המשרד לשוויון חברתי שירות חדש: ניידת שירות לאזרחים ותיקים עד הבית, שירות שיהווה שירות משלים למוקד האזרחים הוותיקים, מוקד טלפוני אותו הקימה ומנהלת חברת בזק אונליין עבור המשרד.

תקופת הקורונה מלווה בקשיים רבים עבור קהל האזרחים הוותיקים, החל מקושי בביצוע מטלות יומיומיות, כגון הגעה לסופר או לבית המרקחת הקרוב, דרך קשיים ביורוקרטיים בנושאים של מיצוי זכויות, כגון מימוש זכויות של הנחות בארנונה, קבלת קצבת ניצולי שואה או טיפול בעוולות צרכניות כגון הונאות וכלה בתחושות של בדידות ואף מצוקה בשל הריחוק החברתי.

יד של איש מבוגר ואישה צעירה. ShutterStock
מסייעים לאוכלוסיית האזרחים הותיקים/ShutterStock

השירות יפעל בשבע השנים הקרובות

מטרת השירות הינה הנגשת השירות הטלפוני לשירות פרונטלי יזום, שיאפשר לתת מענה לאזרחים ותיקים שמתקשים להתנייד כדי לקבל עזרה או לעיתים אפילו מתביישים לבקש עזרה.

למפגש הפרונטלי יש יתרונות לא מבוטלים. ניתן בשיחה פנים מול פנים לייצר תקשורת אישית, ומלבד בדיקה אישית של הזכויות ניתן להתחיל הליך של ליווי והדרכה אישיים כמו גם מתן הסברים וסיוע במילוי טפסים הנדרשים לצורך הליכי הגשה וקבלת הזכויות השונות.

באמצעות מיפוי גיאוגרפי, החברה תאתר אזורים ברחבי הארץ עם ריכוזים גבוהים של קהל אזרחים ותיקים, ותגיע אליהם עם ניידת עד הבית. לא מדובר ביוזמה חד פעמית לתקופה קצובה, כי אם בשירות קבוע שהושק כעת וימשיך לפעול כדרך קבע בשבע השנים הקרובות. השירות ילווה במתן תוכן העשרה מקצועי, באמצעות ימי עיון והדרכות, שייערכו במתחמים ייעודיים שיוצבו מחוץ לניידת.

ניידת אזרחים ותיקים. בזק אונליין,
ניידת אזרחים ותיקים/בזק אונליין

ייעוץ במיצוי הזכויות

היתרון של הניידת טמון בקשר המיידי שלה עם מוקד המומחים 8840*, ובמידת הצורך פניית אזרח ותיק מועברת מיידית לטיפול המוקד הנייח במרכז הארץ, שבו יחלו יועצים אחרים להתערב בהליך מיצוי הזכויות באופן אקטיבי מול מוסדות ורשויות שונים. מדובר בשירות ממשלתי פורץ דרך ששם לו למטרה להגיע לאזרחים ותיקים שחלקם שייכים לפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל ושאינם פונים ברגיל לשירותי המוקד הטלפוני.

הניידת מצויידת ומאובזרת באמצעים דיגיטליים הנותנים מענה ממשלתי מלא בכל האמור לקליטת פניות של אזרחים ותיקים והתחלת בירור אישי. מדובר בזרוע חדשה ושלוחה קדמית בדרכים של המוקד לאזרחים ותיקים. החידוש הוא שכעת ניתן לבצע את שירותי המוקד גם בשטח מול האזרח הוותיק, בקהילה וברחוב שבו הוא גר.

כ-250 אלף פניות של בשנה

מנכ"לית המשרד לשוויון חברתי, יעל מבורך: "בשנה האחרונה נתן המוקד לאזרחים ותיקים של המשרד לשוויון חברתי מענה לכ-250 אלף פניות של אזרחים ותיקים בנושאים שונים. הדרישות שעלו מהשטח בתקופת הקורונה והצורך בסיוע הציפו את הצורך ביציאה אל השטח ובמתן סיוע פנים מול פנים לאזרחים. כעת, עם הירידה בתחלואה ופתיחת המשק, ניתנת לנו ההזדמנות להשיק את ניידת מיצוי הזכויות שלנו ואני מברכת על הזדמנות לעלות שלב במענה שמעמיד המשרד בנושא מיצוי זכויותיהם של האזרחים הוותיקים".

ניידת שירות פרונטלי לאזרחים ותיקים. בזק אונליין,
ניידת שירות פרונטלי לאזרחים ותיקים/בזק אונליין

מימי איבגי, סמנכ"לית לקוחות מגזר ציבורי ותשתיות בחברת בזק אונליין: "השירות נולד מתוך מטרה לייצר ערוץ יזום שבו נוכל לסייע ולתמוך בצורה אקטיבית בקהל האזרחים הותיקים ולהגיע אליהם עד הבית. אנו מפעילים את מיטב גורמי המקצוע, שפועלים איתנו בשיתוף פעולה בקו המומחים הטלפוני, כגון יועצים ורכזים במגוון עמותות ועובדים סוציאליים, וביחד ננסה לתת להם מענה אופטימלי בשטח למען מיצוי זכויותיהם. אנחנו קוראים לקהל האזרחים הותיקים לפגוש אותנו ולהיענות לשירותנו ולדעת שהם לא לבד".

המוקד לאזרחים ותיקים נוסד בשנת 2008 ע"י המשרד לשיוויון חברתי במטרה לספק מידע לאזרחים ותיקים בנושאים מגוונים, לרבות מתן סיוע בבירור זכויותיהם. טלפון של המוקד הטלפונית *8840 שלוחה 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully