וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיירת רמטכ"ל: החברה הקטנה שמעוררת עניין

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 9:20

חברת אגירת האנרגיה, המובלת על ידי הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט, יוצאת לגיוס של כ- 13 מיליון שקל. החברה החלה לעורר עניין בעיקר בשל הבדלי השווי הצפוי לה עם סיום המיזוג עם מי שנתפסת כמתחרתה העיקרית - חברת אגירת האנרגיה אוגווינד, הנסחרת בשווי הגבוה פי 8 ממנה

חברת אגירת האנרגיה סטורג' דרופ מתקרבת למועד השלמת עסקת המיזוג עם חברת מדיווי תראפיוטיק הציבורית, ויוצאת לגיוס של עד 13 מיליון שקל. הגיוס ישלים לחברה התחייבויות השקעה של כ-21 מיליון שקל ויאפשרו את השלמת עסקת המיזוג.

המשקיעים החדשים יצטרפו לקרן השוויצרית Equitra Capital Limited, שהתחייבה להשקיע כ-8.5 מיליון שקל בחברת אגירת האנרגיה תמורת כחצי מיליון ממניות החברה לצד כחצי מיליון אופציות, במחיר של כ-17 שקל למניה, וכ-19 שקל לאופציה. ההשקעות מותנות, בין היתר, בהשלמת עסקת המיזוג.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט בטקס סיום מחזור של המכללה לפיקוד ומטה, גלילות. מאי 2016. יותם רונן
גדי אייזנקוט כרמטכ"ל, משלב את סטורג' דרופ עם תפקידיו בצור שמיר ו- וילאר אינטרנשיונל/יותם רונן

הראשונה של אייזנקוט

החברה החלה לייצר עניין בשוק ההון בחודשיים האחרונים, לאחר שזו דיווחה כי הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט יכהן כיו"ר החברה - תפקידו העסקי הראשון לאחר שפשט את מדיו ב-2019. אייזנקוט מכהן בתפקיד לצד כהונתו כדירקטור בחברות הציבוריות 'וילאר אינטרנשיונל' ו'צור שמיר', הנסחרות בבורסה בתל אביב.

לצידו של אייזנקוט בדירקטוריון סטורג' דרופ נמצא יונה פוגל, לשעבר מנכ"ל חברת האנרגיה והדלקים 'פז' הנסחרת בבורסה בתל אביב בשווי של כ-4 מיליארד שקל, המכהן כסגן יו"ר החברה.

על כנפי הדימיון

אבל עיקר תשומת לב המשקיעים בחברה מגיע דווקא מכיוון החברה הנתפסת כמתחרה העיקרית של סטורג' דרופ - חברת אגירת האנרגיה 'אוגווינד אנרגיה טק אחסון', ובמיוחד השווי של האחרונה, העומד על כ-1.6 מיליארד שקל נכון לסוף יום המסחר אתמול (א').

אוגווינד, בדומה לסטורג' דרופ, גם פיתחה פיתרון טכנולוגי לאגירת אנרגיה באמצעות אוויר דחוס, ולמרות שהראשונה כבר חתמה על מספר חוזי פעילות, היא עדיין נמצאת, כמו האחרונה, במהלך פילוס דרכה בשוק אגירת האנרגיה המקומי והבינלאומי.

אך בעוד שווי אוגווינד עומד על כ-1.6 מיליארד שקל, השווי שמייצג המיזוג של סטורג' דרופ עם מדיוי, לעת זו , עומד על כ-200 מיליון שקל, ופותח למשקיעים הפוטנציאליים את כנפי הדמיון.

הגיוס מובל על ידי לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות של בנק לאומי, לפי מחיר של כ-17 שקל למניה, המבטא דיסקאונט של כ-8% ממחיר מניית חברת מדיוי תראפיוטיק - החברה אליה סטורג' דרופ מתמזגת, שעמד על כ-18.48 שקל עם סגירת יום המסחר אתמול (א').

מדיוי דיווחה לפני כ-5 ימים, כי סטורג' דרופ נערכת לרכישת מערכות האנרגיה שפיתחו עבורה חברות ההנדסה ששכרה, לאחר שהאחרונות סיימו את השלב התיכנוני הראשון של המערכות. וכשבוע וחצי לאחר שמדיוי דיווחה כי סטורג' דרופ תחל פיילוט להתקנת מערכת אגירת אנרגיה לייצור חשמל באחד מנמלי ישראל.

במסגרת עסקת המיזוג צפויה סטורג' דרופ להחזיק ב-69.66% ממניות החברה הממוזגת, כאשר שאר המניות הנותרות יהיו בידי הציבור, המשקיעים, ובעלי המניות של מדיוי תראפיוטיק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

זינוק של 212%

מאז דיווחה מדיוי על מיזוג אפשרי עם פעילות אנרגיה ירוקה מנייתה ידעה עליות ומורדות ומסכמת מאז עלייה של 17.18%. החתימה על מזכר העקרונות עצמו היה ב-30 לדצמבר 2020, וסטורג' גרופ זינקה מאז בכ-212%.

הדיווח על המיזוג עם סטורג' דרופ הוביל את מניית מדיוי לזינוק של כ-70% תוך שבועיים וחצי, אז נסחרה החברה בשווי שיא לשנה זו שעמד על כ-88.8 מיליון שקל, והחברה חוותה זינוק נוסף של כ-25% לאחר הודעתה על כניסתו של גדי אייזנקוט לתפקיד היו"ר.

סטורג' דרופ היא חברת טכנולוגיה המפתחת שתי מערכות אגירת אנרגיה: מערכת אגירת אנרגיה באמצעות אוויר דחוס לאגירת חשמל; ומערכת אגירה תרמית לאספקת קירור ומיזוג אוויר למבנים במגזר העסקי והפרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully