וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי לוי: רווח נקי של 47 מיליון שקלי ברבעון הראשון

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 14:42

רשת רמי לוי שיווק השקמה פותחת את שנת 2021 עם עלייה חדה ברווחים: הרווח הנקי ברבעון הראשון לשנה הנוכחית, זינק בכ-62% לכ-47 מיליון שקל. השיפור מיוחס לשיפור בתנאי הסחר, יעילות המרכז הלוגיסטי ועלייה במכירות המותג הפרטי

רשת רמי לוי שווק השקמה פרסמה היום את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של השנה, שעיקרן עלייה נאה ברווח הנקי שהסתכם ב-47 מיליון שקל.

ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2021 שיקפו יציבות והסתכמו בכ-1.61 מיליארד שקל, וזאת למרות היקף המכירות הגבוה ברבעון המקביל אשתקד עם התפרצות נגיף הקורונה.

שיעור הרווח התפעולי ברבעון עלה בחדות לכ-4.27%, בהשוואה לכ-3.24% ברבעון המקביל אשתקד.

שיא בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון בהיקף של כרבע מיליארד שקל; לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר בסכום של מעל ל-1 מיליארד שקל.

סניפים, מרכזים וארנק דיגיטלי

הרשת מפעילה כיום 54 סניפי דיסקאונט ובכוונתה לפתוח 2 סניפים נוספים עד סוף השנה. בחודש שעבר, השיקה החברה את הארנק הדיגיטלי מטעמה ובחודש הקרוב, תשיק החברה את המרכז הרובוטי הגדול למתן שירות באונליין בבאר שבע האמור לספק בין 1,000-2,000 הזמנות ביום. כמו כן, מדווחים בחברה, כי עד סוף חודש אוגוסט 2021, החברה תשיק מרכז לוגיסטי חדש "רמי לוי לעסקים".

מתחם קניות ביג 
צומת קסטינה 2 בנובמר 2020. ראובן קסטרו
רמי לוי: 54 סניפים ועלייה ברווחים/ראובן קסטרו

רמי לוי: "העליה ברווחים לא על חשבון הצרכן"

רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: "אנו פותחים את שנת 2021 עם תוצאות טובות המשקפות יציבות בהכנסות, למרות שההכנסות ברבעון המקביל אשתקד הושפעו לחיוב באופן מהותי מהגידול בביקושים בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. בנוסף, הצגנו ברבעון זה, עלייה חדה ברווח הנקי בזכות הפעולות בהן נקטנו לשיפור תנאי הסחר והתייעלות לוגיסטית במרלו"ג במודיעין ועלייה במכירות המותג הפרטי, כך שהעלייה ברווחים בוודאי לא באה על חשבון הצרכן, לא במחיר, לא באיכות ולא בשירות".

לוי מוסיף: "מרבעון לרבעון נרשמת עלייה ניכרת במכירות המקוונות, מגמה זו החלה עוד טרם משבר הקורונה והואצה בעקבותיו. אנו שמחים על כך שביכולתינו לספק מענה מיטבי ללקוחותינו גם באונליין ומאמינים שבזכות 12 המרכזים הרובוטיים שיוקמו, נוכל לשפר עוד יותר את השירות ללקוחותינו במהירות האספקה, במגוון המוצרים ובהרחבת הפריסה הגיאוגרפית והכל תוך שיפור הרווחיות התפעולית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
רמי לוי. באדיבות רמי לוי,
רמי לוי: "העליה ברווחים לא על חשבון הצרכן"/באדיבות רמי לוי

ממשיכים לבחון הזדמנויות עסקיות

"בהסתכלות קדימה, בכוונתנו להאיץ את קצב פתיחת סניפי הדיסקאונט, לפתוח עשרות מרכולים עירוניים נוספים, לפתוח עשרות סניפי פארם נוספים באמצעות רשת 'גוד פארם' ולחדור לשוק המוסדי באמצעות פעילות 'רמי לוי לעסקים', בין היתר בתמיכת מרכז לוגיסטי שייפתח ויאפשר מכירה סיטונאית לבתי עסק באזור הצפון", לוי משתף.

"בנוסף, נמשיך בפיתוח הארנק הדיגיטלי החדשני המאפשר כבר היום שירותים טכנולוגיים ופיננסים מתקדמים וכן נפעל להרחבת סל השירותים שנציע ללקוחות ולחברי מועדון הלקוחות של רמי לוי, גם למוצרי ביטוח ואשראי. בימים אלה, אנו ממשיכים לבחון הזדמנויות עסקיות נוספות שיגדילו את מגוון הפתרונות והשירותים שניתן יהיה להציע ללקוחותינו. אני מבקש להודות לעובדי הרשת הפועלים במסירות רבה ולכל בעלי המניות השותפים לדרכנו".

מתחם קניות ביג 
צומת קסטינה 2 בנובמר 2020. ראובן קסטרו
המכירות למטר ירדו בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד - הקורונה השפיעה/ראובן קסטרו

ירידה במכירות למטר, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד

רבעון ראשון של שנת 2021: ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הראשון של שנת 2021 שיקפו יציבות והסתכמו בכ-1.61 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.63 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת למרות שברבעון המקביל אשתקד היקף המכירות היה גבוה במיוחד כתוצאה מהתפרצות הקורונה. החברה הציגה ברבעון ירידה של כ-2.9% בפדיון חנויות זהות ומנגד הכירה בתרומת הכנסות משני סניפים חדשים שנפתחו בחיפה ובקריית גת.

המכירות למ"ר נטו ברשת רמי לוי ברבעון הראשון של שנת 2021 הסתכמו בכ-15.33 אלף שקל, בהשוואה לכ-16.04 ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2021 עלה בכ-4% לכ-367 מיליון שקל, בהשוואה לכ-353 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. על אף היציבות בהכנסות, הציגה החברה עלייה ברווח הגולמי וזאת כתוצאה מהשיפור ברווחיות הגולמית שעלתה לכ-22.78%, לעומת כ-21.67% ברבעון המקביל אשתקד, בעקבות השיפור בתנאי הסחר, מהתייעלות לוגיסטית נוספת במרלו"ג במודיעין וכן מתרומת החדירה המעמיקה של המותג הפרטי.

שיעור ההוצאות התפעוליות - הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות - ברבעון הראשון של שנת 2021 נשמרה יציבות בשיעור הוצאות התפעול.

הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון הראשון של שנת 2021 עלה בכ-30% לכ-69 מיליון שקל, בהשוואה לכ-53 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

שיעור הרווח התפעולי ברבעון הראשון של שנת 2021 עלה בחדות לכ-4.27%, בהשוואה לכ-3.24% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי לפני יישום תקן IFRS16 ברבעון עלה ל-3.74%, בהשוואה לכ-2.76% ברבעון המקביל אשתקד.

חלוקת דיבידנד בסך של 40 מיליון שקלים

ה-EBITDA ברבעון הראשון של שנת 2021 עלה בכ-16% לכ-130 מיליון שקל (כ-8.1% מההכנסות), לעומת כ-112 מיליון שקל (כ-6.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון של שנת 2021 עלה בכ-16% לכ-252 מיליון שקל, בהשוואה לכ-218 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת נבעה מהגידול האמור ברווח הנקי, לצד השינויים בהון החוזר.

מאזן ליום ה-31.03.2021: לחברה קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של כ-1.05 מיליארד שקל - גידול של כ-193 מיליון שקל בהשוואה לסוף שנת 2020. מנגד, לחברה חוב פיננסי ברוטו בסכום זניח של כ-14 מיליון שקל בלבד. בהתאם לכך, לחברה עודף נכס פיננסי, נטו בסכום של למעלה מ-1 מיליארד שקל.

במקביל לאישור הדוחות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בסך של 40 מיליון שקל, המתווספת לחלוקת דיבידנד של כ-50 מיליון שקל בחודש שעבר. מאז הונפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של מעל למיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully