וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשק ממשיך להתאושש: נמשכת הירידה באבטלה

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 19:06

נמשכת הירידה באבטלה. על פי נתוני למ"ס, מספר הזכאים לדמי אבטלה עומד, במחצית הראשונה של חודש מאי, על 6.7%. המשמעות היא הפסקת דמי החל"ת החל מסוף חודש יוני, אך למעשה הארכתו מעבר למועד זה הייתה ממילא בסבירות נמוכה, עקב העובדה שמדובר בשינוי חקיקה

לראשונה מאז תחילת משבר הקורונה שיעור האבטלה הרחב של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ירד מתחת ל-10% ועמד במחצית הראשונה של חודש מאי על 9.6% שהם כ-399 אלף מובטלים. שיעור האבטלה המצומצם, בו משתמש משרד האוצר לצורך הזכאות לדמי החל"ת ירד אף הוא ונמדד בסוף מאי על 6.7%, שהם 267.5 אלף מובטלים.

החוק אומר כי תשלום דמי אבטלה ייפסק כאשר שיעור האבטלה במשק יירד מתחת ל-7%, ואולם בשל קירבת חודש יוני אין לנתון זה יותר משמעות. כל הזכאים לדמי אבטלה ימשיכו לקבל אותם עד סוף יוני לפחות. בנוגע להמשך התוכנית טרם התקבלה החלטה סופית על ידי משרד האוצר ובכל מקרה מדובר בצורך להעביר חקיקה בכנסת.

התפלגות כוח העבודה במשק. למ"ס,
נתוני למ"ס על התעסוקה בישראל במחצית השנייה של מאי 2021/למ"ס

שר האוצר יתקשה להאריך את החל"ת

לאחרונה פורסם כי שר האוצר ישראל כ"ץ מתכוון להאריך את תשלום דמי האבטלה בחודש עד שלושה חודשים לכל המובטלים בהתאם לגיל ומספר הילדים. תוכנית זו תהיה רלוונטית אם כ"ץ ימשיך לכהן כשר האוצר או במידה ויספיק להעביר חקיקה בכנסת עוד לפני שתושבע ממשלה חדשה, מה שכרגע נראה לא סביר.

שר האוצר בירך על הנתונים המעודדים בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך על ירידת האבטלה במחצית הראשונה של מאי לכ-6.7%, והאבטלה המרחיבה ל-9.6%. נתון זה מתווסף לנתונים כלכליים חיוביים נוספים, בגינם ישראל זוכה בשבחים מחברות דירוג האשראי הבינ"ל. אני גאה בהובלת המשק בתקופה קשה זו, וגאה אף יותר להוביל את תכנית התעסוקה ליציאה מהמשבר,שגבשנו בימים אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully