וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיירת דרשה דיור חלופי לאביה במסגרת תמ"א 38 - ונתבעה

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 14:49

בעלי דירות בפתח תקווה תבעו דיירת אשר התנתה ביצוע תמ"א 38 בבניין בקבלת דיור חלופי ושיפוץ ביתה בטענה כי אביה המתגורר איתה הוא אדם חולה. מה פסקה המפקחת על רישום מקרקעין?

פרויקט תמ"א 38 התחדשות עירונית בעיר בת ים. ShutterStock
המפקחת קבעה: פגיעה בעיקרון שיוויון התמורות. פרויקט תמ"א 38/ShutterStock

13 בעלי דירות בבניין בפתח תקווה תבעו את שכנתם, שסירבה לביצוע תמ"א 38 (תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים מפני רעידות אדמה), אלא אם תקבל דיור חלופי בזמן העבודות, וכן שדירתה תשופץ ויוסיפו בה שני חדרי מקלחת. טענתה של השכנה הנתבעת היתה כי אביה החולה מתגורר איתה וכן סבה ודודה, כולם מבוגרים וחולים ואינם יכולים להתמודד עם הרעש, האבק, העובדים והלכלוך.

לטענת הדיירים התובעים, לא הציגה הנתבעת כל מסמך המאשר את מצבו הבריאותי של אב הנתבעת. התובעים, אשר כבר התקשרו עם חברה יזמית לביצוע תמ"א 38, סיכמו כי החברה תחזק את הבית המשותף, תשפץ את הרכוש המשותף ותוסיף לדירות ממ"ד ומרפסת שמש, בתמורה להצמדת הגג המשותף וזכויות הבניה הנוספות, על פי תמ"א 38, לצורך בניית דירות החברה היזמית. לטענתם, בקשתה של הנתבעת לשיפוץ ביתה והוספת חדרי מקלחת פוגעת בעקרון השיוויון בין בעלי הדירות בבית המשותף.

בפסק הדין, שניתן על ידי המפקחת הבכירה על רישום מקרקעין, אושרת ארפי מוראי, החליטה המפקחת לקבל את עמדת התובעים ולאשר את ביצוע העבודות ברכוש המשותף. על פי המפקחת, אין בלכלוך, רעש והכבדה, הכרוכים בעבודות בנייה ברכוש המשותף מכוח תכנית החיזוק, כדי להוות התנגדות לביצוע עבודות אלה, בהתאם להסכם. כמו כן, ציינה המפקחת כי בהתאם להסכם עם החברה היזמית, תותקן מעלית שרק תשביח את ערך הדירה של הנתבעת, המתגוררת בקומה הרביעית והאחרונה. בנוסף, הסתבר כי הסב והדוד מתגוררים בכתובת אחרת ולא בבית הנתבעת וכן לא הוכח כי אבי הנתבעת הוא "אדם עם מוגבלות" ועל כן, אינו זכאי לדיור חלופי בתקופת ביצוע העבודות. ולסיום, קבעה המפקחת, כי בקשתה של הנתבעת להוספת חדרי מקלחת, כתנאי לחתימה על ההסכם, פוגע בעיקרון שיוויון התמורות בין בעלי הדירות בבית המשותף.

  • עוד באותו נושא:
  • תמ"א 38

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully