וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים 6/6: לכבוד יום הראיה, בדיקות סקר ללא עלות ברחבי תל אביב

עודכן לאחרונה: 1.6.2021 / 11:16

עמותת "אור ירוק" וחברת שמיר אופטיקה, בשיתוף עיריית תל-אביב-יפו, יציבו ביום ראשון, 6 ביוני 2021, עמדות לבדיקת ראייה ברחבי העיר תל-אביב-יפו, תחת הכותרת "רואים 6/6 - יום הראיה בישראל"

נתונים מסקר* שנערך לאחרונה, מראים כי בתקופת הקורונה חלה עליה של פי 3 (!!), בשהייה מול מסכים בקרב צעירים, בהשוואה לתקופה של לפני הקורונה.

כתוצאה מהצפייה הממושכת במסכים הילדים מתלוננים על עיניים עייפות (30%), עיניים מציקות (20%) ועיניים אדומות (19%)

בנוסף, נרשמה ירידה בשהות מחוץ לבית (מחצית מהילדים מבלים בחוץ פחות משעה ביום) והורים מדווחים על צמיחה בבעיות הריכוז של ילדיהם בתקופת הקורונה

יום הראיה בישראל יערך ב-6 ביוני, במהלכו יוצבו ברחבי העיר תל-אביב-יפו, מדות לבדיקת ראיה ראשונית, ללא עלות, בדגש על אוכלוסיות ילדים, נוער, מבוגרים וציבור רוכבי האופניים והקורקינטים.

הבדיקות הן בבחינת בדיקת סקר ראיה ראשונית, לאיתור הצורך בתיקון ראיה. לאחריה יומלץ למי שאובחנו עם צורך בתיקון ראיה, לפנות לבדיקת עיניים ראשונית אצל אופטומטריסטים בחנויות נבחרות ברחבי העיר - אף היא ללא עלות!

*חשוב לציין כי בדיקה להתאמת משקפיים, כרוכה בתשלום.

עמדות לבדיקת ראייה יום הראייה 2021. שמיר אופטיקה,
עמדות לבדיקת ראייה יום הראייה 2021/שמיר אופטיקה

15 עמדות בדיקה ברחבי העיר

ביום ראשון, 6 ביוני, בין השעות 14:00-18:00 יוצבו כ-15 עמדות הבדיקה ברחבי העיר, לצד שבילי אופניים, בכיכרות וברחבות מרכזיות. בעמדות, אשר יופעלו בהתנדבות על ידי עובדי שמיר אופטיקה, ייערכו בדיקות ראיה ראשוניות להולכי הרגל ולרוכבים ויחולקו עלוני הסברה להעלאת המודעות לחשיבות של בדיקות הראיה.

הנבדקים יתבקשו לקרוא משפט על גבי שלט שיוצב במרחק 3 מטרים. במידה ויאובחנו עם צורך בתיקון ראייה, יופנו לאופטומטריסטים ברחבי העיר, לבדיקת סקר מדויקת יותר - אף היא בחינם!

ירידה בזמן השהייה מחוץ לבית

השנה, יושם הדגש על אוכלוסיות הילדים ובני הנוער, אשר בתקופה הקורונה בילו זמן רב מול מסכים, דבר שעלול לפגוע באיכות הראיה של רבים מהם. זאת בהמשך לסקר שערכה חברת שמיר אופטיקה בקרב 503 הורים ובו נמצא כי, ילדים בגילים 13-18 משתמשים במחשב 4-6 שעות ביום (45%), ובסמארטפון 4-6 שעות ביום (31%).

מדובר בעליה של פי 3 (!!) בהשוואה לתקופה שלפני הקורונה. כמו כן, במהלך הקורונה, חלה ירידה בשהות מחוץ לבית, כאשר כמחצית מהילדים מבלים בחוץ פחות משעה ביום.

בקרב ילדים צעירים, הסימנים הפיזיולוגיים של צפייה ממושכת במסכים במהלך הקורונה מתבטאים בעיניים עייפות (30%), עיניים מציקות (20%) ועיניים אדומות (19%).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
בדיקת ראיה ללא תשלום - מתמקדים בילדים שבילו מול מסכים, הרבה יותר שעות בזמן הקורונה. יחסי ציבור,
בדיקת ראיה ללא תשלום - מתמקדים בילדים שבילו מול מסכים, הרבה יותר שעות בזמן הקורונה/יחסי ציבור

השפעות המסכים על מתבגרים

בקרב מתבגרים, הסימנים הפיזיולוגיים של צפייה ממושכת במסכים במהלך הקורונה הם עיניים עייפות (36%), התקרבות יתר למסך (35%) וכאבי עיניים (30%). עוד דיווחו הורים לנערים בגיל 13-18, על תסמינים של בעיות בריכוז (48%), משך ריכוז קצר (45%) בתקופת הקורונה, גידול של 55% ו- 50% בהתאמה, בהשוואה לתקופה של לפני הקורונה.

רק 10% מהילדים הצעירים נבדקים אחת לשנה כמומלץ

אבישי דגן, סמנכ"ל בכיר בשמיר אופטיקה: "בהשפעתה של הקורונה, והשלכותיה על ההתגברות של זמן צריכת המסכים, החלטנו השנה להתמקד בילדים נוער והוריהם ולפעול להעלאת המודעות לחשיבות של בדיקות תקופתיות, על מנת להגיע לראיה טובה. זאת גם לאחר שבסקר שערכנו מצאנו, כי בקרב ילדים שאינם נזקקים לתיקון ראייה, רק כ-10% מהילדים הצעירים וכ-15% מהמתבגרים נבדקים פעם בשנה, כפי שהיה רצוי לכלל אוכלוסיית הילדים והצעירים".

יום הראיה בתל אביב, עמדות לבדיקה בחינם. יחסי ציבור,
יום הראיה בתל אביב, עמדות לבדיקה בחינם/יחסי ציבור

בדיקת ראיה בכל חידוש רישיון נהיגה מגיל 40

ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק: "ראיה היא חלק חשוב וקריטי במהלך הנהיגה, ונהג שלא רואה טוב הוא כמו פצצה מתקתקת בכביש. נהגים רבים לא מודעים לכך שהם לא רואים טוב והדבר עלול להשפיע באופן שלילי על אופן הנהיגה שלהם והיכולת לזהות תמרורים, הולכי רגל, רוכבי אופניים ועוד. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא יכול להישאר אדיש לנוכח המצב ולכן יש להחזיר את חובת בדיקת הראיה בכל חידוש רישיון נהיגה מגיל 40 ומעלה כדי לצמצם את סיכון למעורבות בתאונת דרכים".

*הסקר כלל 503 הורים, מתוכם: 52% גברים ו-48% נשים. הסקר נערך בפברואר 2021 בשיתוף עם מכון P-Value בראשות דר' ירון סלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully