וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר המיועד רוצה גם את ועדת הכספים

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 15:19

שר האוצר המיועד אביגדור ליברמן התייחס היום בישיבת סיעת "ישראל ביתנו" לאתגרים הכלכליים שיהיו לדבריו מרכזיים עבור הממשלה החדשה ואמר: "כדי להוביל מהלכים גדולים אתה חייב לשמור על כל החבילה - ועדת הכספים ומשרד האוצר"

יהיה מי שיאמר שהוא מקדים לתפור חליפות, אבל לפחות במישור הכלכלי, נשמע שר האוצר המיועד של ממשלת השינוי, אביגדור ליברמן, כמי שיודע מה יש לעשות. ליברמן, בישיבת סיעת "ישראל ביתנו", התייחס לראשונה לתפקיד אותו הוא צפוי למלא בממשלה הבאה, אם כמובן תקום: "הגענו לגירעון של 11.6% מהתוצר שהם 160 מיליארד שקל. החוב הכללי של מדינת ישראל הוא כמעט טריליון שקל. גם הילד שנמצא בפעוטון וגם הגמלאי בבית אבות חל עליו חוב כזה.

המשמעות המעשית היא שכל שנה משלמים 41 מיליארד שקל ריבית בשנה מהתקציב. בואו נדמיין אם היינו משלמים רק מחצית מהסכום הזה, אז היו מתפנים לנו 20 מיליארד שקל מדי שנה לרווחה, לבריאות, לתרבות".

ועדת הכספים אישרה את ביטול עדכון משכורתם של נושאי משרה ברשויות השלטון לשנת 2021, 18 בנובמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ועדת הכספים: ליברמן רוצה שתהיה מחויבת ומגויסת/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

"ועדת כספים שלא תהיה מקל בגלגלים"

לדברי ליברמן, אחד הצרכים הדחופים ביותר כדי להצליח באתגר הכלכלי, הוא ועדת כספים שתהיה מחויבת למדיניות האוצר: "יש לנו כיום גם כמעט 200 אלף מובטלים. צריך להתנהג בצורה אחראית בנושא הכלכלי. כדי להוביל מהלכים גדולים אתה חייב לשמור על כל החבילה הזאת - משרד האוצר וועדת הכספים. האתגר הכלכלי הוא המרכזי של הממשלה הזאת. ככה היה תמיד. כשנתניהו הוביל מהלכים כשר האוצר הוא דרש שהירשזון יהיה יו"ר ועדת הכספים.

האתגר הכי חשוב שמלכד את כולם הוא הכלכלי ולכן חשוב שוועדת הכספים לא תהיה זאת שמכניסה מקלות בגלגלים".

אך האם תיתכן מדיניות כלכלית מגובשת בממשלה שבה יושבים ביחד מפלגות של ימין ושמאל חברתי? גם לכך התייחס ליברמן : "עברתי הרבה מערכות בחירות. האם הממשלה הזאת יכולה להצליח? התשובה היא כן. מילת המפתח היא פרגון. אם ניצן הורביץ יהיה אחראי על הבריאות שיתעסק רק בבריאות ולא יפריע, אם סער יהיה אחראי על המשפטים שיתעסק רק בזה.

לא להפריע ולהיכנס בתחום של אחרים אז אפשר להצליח. זה מאד מאד תלוי בנפתלי בנט ויאיר לפיד הם צריכים להבין שתפקידם לקחת את כל השחקנים במגרש ולהפוך אותם לקבוצה אחת. כשאנחנו נהפוך את הממשלה הזאת לתזמורת אחת גדולה, אז היא תמצה את ימיה.

תפקידו של בנט היא לא להחליף את השחקנים, הוא צריך להיות המנצח על התזמורת. הייתי מציע לכולם להיזכר מה כתב ז'בוטינסקי: "אם טובה ואם רעה , אם קלה ואם קשה, אם זולה ואם יקרה , זו ארצי".

תקיפת משגר רב קני במבצע "שומר החומות". דובר צה"ל
משגרי רקטות ברצועת עזה. ליברמן: "עלות המבצע האחרון 10 מיליארד שקל"/דובר צה"ל

"שני עשירונים משלמים 92% מהמיסים"

ליברמן סרב לגלות מפורשות באילו צעדים ינקוט תחילה, אך הפריח כמה רמזים: "ביום רביעי נניח את ההסכמים הקואליציוניים על שולחן הכנסת. אני לא אעשה ספוילר, אבל אם שואלים אותי מה הממשלה צריכה לעשות עם כל הגירעונות, הרי רק עלות המבצע האחרון בעזה זה 10 מיליארד שקל, כולל המבצע הצבאי וכל הפיצויים, אני עונה שהמפתח הוא צמיחה, תעסוקה והחוסן הלאומי.

אני שומע חכמולוגים שאומרים תעלה את הגירעון. אבל אם אתה סתם מוציא כסף, אתה מייצר אינפלציה ותמוטט את המשק. אני מכיר היטב את כל המשרדים, מבחינת ההסתכלות שלי צריך קודם כל לייצר צמיחה. השאלה היא איך להגדיל את העוגה, את התקציב".

צריך לזכור כי ליברמן, הגם שהואשם על ידי ראש הממשלה כי חבר לשמאל, אך בוא היה ונשאר איש ימין כלכלי. ביטוי לכך היה ניתן למצוא גם היום בדבריו: "הגענו למצב אבסורדי - שני עשירונים משלמים 91-92% מכל גביית המסים במדינה, רוב השכירים לא מגיעים לסף המס. לא אכנס לפרטים, אבל הכיוונים שלי הם קודם כל תעסוקה, צמיחה וחוסן לאומי, אי אפשר להפקיר את האנשים בדרום ללא מיגון. המדינה צריכה להתייחס לאנשים בצורה הוגנת.

מה אני עושה דבר ראשון כשר האוצר? אני פונה לכל המפעלים ולחברות המשגשגות עם השאלה איך אתה יכול לייצר עוד 100 מקומות עבודה, מה הם צריכים בשביל זה, מה המחסומים. אני נפגשתי כבר עם כמה חברות שמספרות על המחסומים הרבים. אם חברה מסוימת יכולה לוהסיף 100 מקומות עבודה ורק נתקעת רגולטורית, אנחנו נפתור את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully