וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל הביטוח הלאומי: אנשים לא פרזיטים, רובם חוזרים לעבודה

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 18:20

מאיר שפיגלר בריאיון לתכנית "איפה הכסף" ב-103FM: "המציאות לא משקרת, אמרנו שכל הצעקות אודות אנשים שלכאורה מתנהלים כמו פרזיטים ומסרבים לחזור למקומות העבודה כנראה לא תואם את מה שיש בשטח. אנשים כן חוזרים לעבודה"

מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי, התתראיין לתכנית "איפה הכסף?" (103FM) והתייחס לסוגיית הירידה בנתנוי האבטלה אל מול המשך תשלומי החל"ת:

בעצם אנחנו יודעים שכשעל פי מה שנקבע כשהאבטלה יורדת מתחת לעשרה אחוזים צריך להפסיק את דמי האבטלה. לחל"תניקים או בכלל?

"החוק אומר שאם אחוזי האבטלה פוחתים מעשרה אחוז אז גובה דמי האבטלה ירדו בעשרה אחוז כלומר לתשעים אחוז ואם אחוזי האבטלה ירדו מתחת לשבעה וחצי אחוז אז יופסקו כל ההטבות וכל ההרחבות שניתנו במסגרת דמי אבטלה לציבור במדינת ישראל. אלה פני הדברים. כרגע, בנתונים שכנראה התפרסמו לגבי אמצע מאי, אחוזי האבטלה ירדו לסדר גודל של 6.7 אחוז שזה מתחת לאותם 7 וחצי אחוז שזה אומר בעיקרון על בסיס החקיקה הקיימת ככל שלא תשתנה ועל בסיס נתוני הלמ"ס החל מהראשון ביוני מי שהיה זכאי עד אז לקבל דמי אבטלה עקב הרחבות והטבות וההקלות שניתנו לא יהיה זכאי יותר. אבל עד סוף יוני כל מי שהיה זכאי לקבל דמי אבטלה ימשיך לקבל דמי אבטלה".

אבל אז צץ שר האוצר והודיע חל"ת חדש והוא רוצה להמשיכו. מה קורה כאן בעצם?

"מה שאמרנו כל הזמן מוכיח את עצמו בשטח. המציאות לא משקרת, אמרנו שכל הצעקות אודות אנשים שלכאורה מתנהלים כמו פרזיטים ומסרבים לחזור למקומות העבודה כנראה לא תואם את מה שיש בשטח אנשים כן חוזרים לעבודה המגמה ברורה ואנשים רוצים לעבוד .לכן אם יש בשוליים כאלה שמתנהגים אחרת לא צריך להדביק תווית על הכלל.

המציאות מעידה עשרות מונים על מה שאמרתי. אין החלטות לגבי העתיד לבוא ,היה דיון אתמול, עתיד להיות דיון המשך מחר בו כנראה תתקבלנה החלטות. כל החלטה נדרשת בסוף להליך חקיקה ואנחנו במסגרת כל הדיונים מעלים סוגיות נוספות, זכאות נשים יולדות לפחות עד סוף שנת 2021 כך לגבי האופן התייחסות לגילאי 67 שעבדו, נכים, משפחות חד הוריות יש כל מיני סוגיות על הפרק אנחנו דנים בהם עם נציגי משרד האוצר והשר ואני מניח שבעתיד הקרוב מאוד תתקבלנה החלטות".

אם לא יתקבלו החלטות מה יקרה?
"בסוף יוני בשלושים ליוני כולל כל ההטבות וההקלות וההרחבות שהיו לגבי הענקת דמי אבטלה פוקעים".

מאיר שפיגלר, מנכל ביטוח לאומי 10 במרץ 2021. ראובן קסטרו
מאיר שפיגלר: "אנחנו שומרי חוק"/ראובן קסטרו

400 אלף איש יישארו בלי כסף?

מה שוות ההבטחות של שר האוצר?
"אני מניח מהישיבות שנערו כאיתו שכעת נערכת עבודת מטה, מנתחים את הנתונים ומתכוונים להביא לחקיקה בהתאם לאותן החלטות שתתקבלנה לאחר השלושים ליוני".
אנחנו בתקופת ממשלת מעבר והמערכת הפוליטית בסערה ורה"מ מנסה לסדר עוד קדנציה. האם אפשר להריץ את החקיקה בצורה כל כך מהירה ולהמשיך את החל"ת מעבר לשלושים ביוני
"כל החלטה שתתקבל מצריכה חקיקה ואני מניח שיעשו הכול כיד לקדם את החקיקה כמה שיותר מהר ולא להשאיר אותה לרגע האחרון".

היה ולא תהיה חקיקה, יש לך הצעות?

"כן אבל גם הדברים שעומדים על הפרק מטעם הביטוח הלאומי מצריכים חקיקה. החוק נחרץ אומר בשלושים ביוני כל מה שהיה במהלך תקופת הקורונה פוקעות, זו הנקודה. כל תיקוני החקיקה שנעשו במהלך תקופת הקורונה מגיעים לכדי סיום ומיצוי לכן תידרש חקיקה. אנחנו מודעים לזה ואני מניח שהגורמים הרלוונטיים יעשו כל שניתן על מנת שהחקיקה הנדרשת אכן תאושר".

אם זה לא קורה, 400 אלף איש יישארו בלי כסף

"אנחנו שומרי חוק, אנחנו לא יכולים להפר אותו אנחנו מודעים לצורך לקבל החלטות יש אוכלוסיות שקשה להן ורוצות לחזור לעבודה ולא מצליחות למרות כל המאמצים שהם משקיעים וצריך לתת לגביהם את הדעת. זו תקופת פוסט קורונה וצריך לתת להם מענה. עדיין צריך תיקון חקיקה".

עריכה: עופרי גליכמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully