וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל ביטוח: הדוחות הטובים ביותר בענף לרבעון הראשון

יהודה שרוני

עודכן לאחרונה: 31.5.2021 / 19:23

חברת כלל אחזקות ביטוח הרוויחה ברבעון הראשון של שנת 2021 רווח של 402 מיליון שקל בהשוואה להפסד של 483 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מהווה תשואה פנטסטית של 25.5% על ההון (במונחים שנתיים) שהסתכם ב-6.3 מיליארד שקל

מדובר בדוחות הכספיים הטובים ביותר בענף שהוצגו ברבעון הראשון. החברה מנוהלת על ידי יורם נווה ובתפקיד יו"ר הדירקטוריון משמש חיים סאמט. השליטה מחולקת בין מספר בעלי מניות פרטיים. התוצאות מיוחסות בעיקר לפעילות ההנהלה שהשכילה להוציא אל הפועל את התכנית האסטרטגית.

היקף הנכסים המנוהלים גדל ב-4% ל-246 מיליארד שקל. הפרמיות ברוטו, דמי הגמולים והתקבולים בגין חוזי השקעה גדלו ב-6.5% ל-5.5 מיליארד שקל. החברה העמיקה את השקעותיה בתחום הטכנלוגיה.

יורם נוה. סיון פרג',
מנכ"ל כלל ביטוח, יורם נוה: "תשואות מהגבוהות בענף"/סיון פרג'

יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח: "המשכנו לעמוד בהצלחה בתוכנית האסטרטגית שלה תוך צמיחה משמעותית, לצד המשך התייעלות בהוצאותיה. מצבת העובדים קטנה בשנתיים האחרונות ב-500. החברה ממשיכה להציג תשואות מהגבוהות בענף, דבר התורם למיצוב העסקי ולרווחיותה".

הדוחות זכו למחמאות מצד אנליסטים ובהם אייל דבי מלאומי שווקי הון. בסקירת הדוחות הוא כתב: "איננו יודעים מה לגביכם, אבל העובדה שכלל ביטוח הציגה את הרווח הכולל הגבוה בענף, וכך גם לגבי תשואה ההון שדווחה, הייתה מבחינתנו הפתעה גדולה".

זה היה ברור שהתוצאות ברבעון הראשון יהיו חזקות בכל התעשייה, כפי שאכן היה, אבל זה לא מחזה שגרתי שבתוך המדרג הפנימי כלל ביטוח ניצבת בראש הרשימה מבחינת התוצאות בשורה התחתונה. ההסבר המרכזי לרווחיות הגבוהה מצוי בתשואות הגבוהות מהשקעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully