וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקיע בדירה 50 אלף שקל - ויחויב בכל זאת להחזיר 850 אלף שקל

עודכן לאחרונה: 7.6.2021 / 15:45

הבעל השקיע רק 50 אלף שקל ברכישת דירה בשכונת יוקרה בצפון תל אביב. לאחר שהאישה הגישה בקשה לפירוק שיתוף, התקבלה תביעתה לכך שהחזר המשכנתא יחולק באופן שווה. מדוע?

סירוב משכנתא. ShutterStock
כמה? כמה???/ShutterStock

בית המשפט למשפחה קבע לאחרונה כי בעל שהשקיע 50 אלף שקל בלבד ברכישת דירה בשכונת יוקרה בצפון תל אביב, הרי שהוא יישא במחצית מגובה החזר המשכנתה. זאת, למרות שאשתו רשומה כבעלת 80% מהזכויות בדירה ואילו הוא רק 20%. דרישתו של הבעל, לפיה קודם יש להחזיר את המשכנתא בחלקים שווים ורק לאחר מכן לחלק את הדירה לפי היחס של 80-20 - נדחתה.

מדובר באישה שהגישה בקשה לפירוק שיתוף. באמצעות עו"ד רות דיין וולפנר, היא טענה שלמרות שהיא מחזיקה ב-80% מהדירה, והדבר אף מעוגן בהסכם הממון ביניהם, הרי שאת המשכנתא הם נטלו בחלקים שווים ולכן כל אחד מהם צריך להחזיר את מחצית ההלוואה לבנק, לאחר שהדירה תימכר וכל אחד יקבל את חלקו בה.

עוד טענה האישה, כי הדירה עלתה כ-4.3 מיליון שקל, היא הביאה הון עצמי של כ-2.5 מיליון שקל ואילו בעלה השקיע ברכישת הדירה רק 50,000 שקל. לדבריה, הם נטלו משכנתא בסך 1.7 מיליון שקל, שילמו את ההחזר מחשבון משותף ולכן כל צד צריך לשאת בהחזר בצורה שווה לאחר שהדירה תימכר ותחולק בינהם בהתאם לרישום הזכויות בה.

הבעל טען מנגד, כי מאחר שאשתו מחזיקה במרבית הזכויות בדירה, אין זה הגיוני שהוא יחזיר מחצית מההלוואה. לטענתו, הם נטלו את המשכנתא כך שהיא תוחזר על ידם "ביחד ולחוד" והדבר מעיד כי לא בהכרח הייתה כוונה שההלוואה תוחזר בצורה שווה על ידם. לכן, לדבריו, קודם כל יש להחזיר את המשכנתא וממה שיישאר לחלק בינהם את הדירה לפי היחס של 80-20.

השופטת סגלית אופק מבית המשפט לענייני משפחה בת"א, קיבלה את טענת האישה וקבעה כי המשכנתא תוחזר בצורה שווה רק לאחר שהדירה תימכר, וכל צד יקבל את חלקו בה בהתאם לזכויות. "אין בידי לקבל את טענת הנתבע. מדובר בניסיון לבצע חלוקה שתשנה את הסכמת הצדדים לעניין חבות משותפת ושווה במשכנתא ותטיל על התובעת לשאת ב-80% מחוב המשכנתא לבדה. קבלת גישתו של הנתבע תביא להתעשרותו על חשבונה שלא כדין", קבעה השופטת

  • עוד באותו נושא:
  • משכנתא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully