וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנדל"ן שהניב אקזיט של מיליארד אירו

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 7.6.2021 / 15:44

סאמיט מוכרת לקרן בינלאומית נכסים בגרמניה במיליארד אירו. לאחר העסקה, יוותרו בידי סאמיט נכסים בסך של כ-600 מיליון אירו בגרמניה, ללא מינוף ועם פוטנציאל השבחה משמעותי. העסקה כפופה לאישור הרלגולטור בגרמניה ובחברה מאמינים כי תושלם עד סוף החודש

חברת סאמיט אחזקות נדל"ן מדווחת היום על "אקזיט" ענק בגרמניה. החברה מעדכנת היום, כי חברת הבת שלה, סאמיט גרמניה, התקשרה בהסכם עם קרן בינלאומית למכירת חלק מפורטפוליו הנכסים המסחריים שלה בגרמניה, המוחזקים באמצעות חברות נכס מקומיות. תמורת העסקה מסתכמת בכ-4 מיליארד שקל (1 מיליארד אירו).

מחיר המכירה דומה לשווי הנכסים הנמכרים בספרי החברה. יצוין, כי הנכסים הנמכרים מניבים כיום הכנסה של דמי שכירות ברוטו בסך של כ-208 מיליון שקל (כ-52 מיליון אירו) בשנה.
השלמת העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים בגרמניה, וסאמיט מעריכה כי היא תתרחש לא יאוחר מיום 30.6.2021.

לאחר השלמת העסקה, יוותרו בבעלות סאמיט נכסים בגרמניה בשווי כולל של כ-600 מיליון אירו, כולל נכסים בסך של כ-100 מיליון אירו המוחרגים מהעסקה הנוכחית.

נכון להיום, בהתאם להערכות השווי האחרונות של החברה, דמי השכירות של הנכסים שיוותרו בידי סאמיט נמוכים בכ-24% משווי ההשכרה המלא שלהם במונחי שוק. בנוסף, בנכסים שיוותרו בידי החברה קיים פוטנציאל השבחה משמעותי הנובע מזכויות בניה בלתי מנוצלות בהיקף של כ-213,000 מ"ר.

מקווים להצלחה דומה גם בארה"ב

במקביל למימוש בגרמניה, ולהמשך פיתוח הנכסים הנותרים במדינה זו, נכנסה סאמיט במהלך החודשים האחרונים לפעילות בארה"ב, והיא פועלת כדי להרחיב משמעותית תחום זה. החברה מתמקדת בעיקר בתחום הדיור להשכרה בעיר ניו-יורק, וסך הרכישות שביצעה עד כה, יחד עם צבר עסקאות נוספות המצויות בשלבי מו"מ, ושצפויות להחתם בשבועות הקרובים, מסתכם בכ-300 מיליון דולר.

בחודש אפריל האחרון דיווחה סאמיט על כניסתה לתחום המגורים להשכרה בניו יורק, ארה"ב. החברה עדכנה, כי היא התקשרה, באמצעות חברה בת, בהסכמים עם שותף מקומי בנוגע לעסקאות לרכישת 10 בנייני מגורים להשכרה בניו יורק, הכוללים 490 יח"ד, וזאת בתמורה כוללת של כ-89 מיליון דולר.

הבניינים האמורים כוללים שטח להשכרה של כ-42,000 מ"ר, וכן 19 יחידות מסחריות. שיעור התפוסה הממוצע של הנכסים הינו כ-97%, וההכנסה השנתית מהם, על בסיס החוזים הקיימים, נטו בניכוי הוצאות תפעול, הינה כ-4.5 מיליון דולר.

הרכישה (100%) תמומן מהון עצמי בהיקף כולל של כ-26 מיליון דולר (כ-30% מהיקף ההשקעה), ומאשראי חיצוני בהיקף של כ-63 מיליון דולר (כ-70% מהיקף ההשקעה). עוד דיווחה החברה על שתי עיסקאות דומות בהיקף של כ-25 מיליון דולר.

השלמת העסקאות צפויה להתרחש במהלך השבועות הקרובים. סאמיט מתכוונת להרחיב, במסגרת ההסכמות עם השותף המקומי, את אחזקתה בבנייני מגורים להשכרה ברחבי העיר ניו יורק, לרבות ברובעים מנהטן, ברונקס, ברוקלין וקווינס.

עסקאות אלה הינן מהלך נוסף של סאמיט בשוק בארה"ב. לאחרונה עדכנה סאמיט, כי חתמה על הסכמים לרכישת 2 בתי מלון בניו-יורק בהיקף כולל של למעלה מ-500 חדרים, וכן על רכישת קניונים במישיגן בהיקף של כ 125 אלפי מ"ר להשכרה.

זוהר לוי, יו"ר סאמיט. באדיבות סאמיט,
זוהר לוי, יו"ר סאמיט. אקזיט ענק לחברת הבת בגרמניה/באדיבות סאמיט

"הנזילות העצומה מציבה אותנו בעמדת זינוק"

אמש פירסמה סאמיט את דוחותיה הכספיים לסיכום הרבעון הראשון של שנת 2021, אותו סיכמה החברה עם רווח נקי של כ-29 מיליון שקל. ה-FFO לבעלי המניות ברבעון הסתכם בכ-51 מיליון שקל, וההון העצמי המיוחס לבעלי המניות הינו כ-3.64 מיליארד שקל, נתון המשקף שווי נכסי של 61.8 שקל למניה, בדילול מלא.

במהלך אפריל 2021 רכשה החברה מניות של מגוריט, המהוות כ-6.7% מהונה של מגוריט, ובנוסף הוקצו לה כתבי אופציה שמימושם יביא את החברה לאחזקה בשיעור של 12.06% מהונה המונפק של מגוריט, בהשקעה כוללת של כ-140 מיליון שקל.

זוהר לוי, יו"ר סאמיט: "גרמניה הוא השוק הביתי של חברת הבת, סאמיט גרמניה. הנזילות העצומה, שהינה תוצאה של העסקה מציבה אותנו בעמדת זינוק לניצול של כל הזדמנות עסקית ראויה בגרמניה. בנוסף, הפורטפוליו הנותר בגרמניה אינו ממונף והינו בעל פוטנציאל השבחה רב לעליית שכ"ד ולניצול זכויות בניה עודפות בהיקף של מאות אלפי מ"ר.

"במקביל, אנו מרחיבים את פעילותנו בשוק הנדל"ן בארה"ב בעיקר בתחום הדיור להשכרה בניו יורק, ובכוונתנו להפוך לשחקן משמעותי בשוק זה, שאנו סבורים כי הוא יציב ודפנסיבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully