וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייצוא הבטחוני מישראל בשנת 2020: 27 מיליארד שקל

עודכן לאחרונה: 1.6.2021 / 13:59

אגף 'סיבט' במשרד הביטחון פרסם היום את היקף חוזי הייצוא הביטחוני של ישראל ב-2020: 27 מילארד שקל שמייצגים גידול של כ-15% בהיקף המכירות. עיקר הייצוא, לאסיה. תא"ל (מיל') יאיר קולס, ראש סיבט: "הישג מרשים שנזקף בראש ובראשונה לאיכות המוצרים"

אגף הסיוע לייצוא הביטחוני "סיבט", מפרסם היום (1.6) את נתוני הייצוא הביטחוני של ישראל לשנת 2020 שעומדים על 8.302 מיליארד דולר (כ-27 מיליארד שקל) היקף חוזים חדשים.

מדובר בנתון השני בגובהו אי פעם ובגידול של כ-15% במכירות (מיליארד דולר יותר לעומת שנת 2019). במהלך השנה הצליחו התעשיות ביטחוניות, בסיוע ובתמיכת "סיבט" ומשרד הביטחון, לחתום על עשרות חוזים משמעותיים ברחבי העולם, בהם מספר מגה-פרויקטים בהיקף של מאות מיליוני דולרים כל אחד.

הייצוא הביטחוני מישראל 2000-2020. דוברות והסברה משרד הביטחון,
השינויים בהיקף הייצוא הביטחוני מישראל- 2000-2020/דוברות והסברה משרד הביטחון

הייצוא הבטחוני בנתונים ומספרים:

מרכיבי הייצוא המשמעותיים, באחוזים:
מערכות מכ"ם ול"א (16%), תחמושת וחימוש (16%), כלי טיס מאוישים ואוויוניקה (13%), תצפית ואופטרוניקה (13%), טילים, רקטות ומערכות הגנה אווירית (10%), אמצעי ירי ושיגור (8%), מערכות תקשוב וקשר (8%), מערכות מל"טים ורחפנים (6%), מערכות מודיעין מידע וסייבר (5%), כלי רכב ורק"מ (3%), שירות לקוחות ושונות (2%).

נתוני הייצוא הביטחוני לפי פילוח גיאוגרפי:
אסיה והפסיפיק- 44%, אירופה-30%, צפון אמריקה-20%, אפריקה-4% , אמריקה הלטינית- 2%.

התפלגות חתימת חוזים על- פי היקף כספי:
מעל 100 מיליון דולר- 25%, בין 50-100 מיליון דולר- 20%, בין 10-50 מיליון דולר- 26%, עד 10 מיליון דולר- 29%.

יו"ר כחול לבן, במהלך הצהרה לתקשורת בכפר המכבייה, ר"ג 31 במרץ 2021. ראובן קסטרו
שר הביטחון, בני גנץ/ראובן קסטרו

"הזדמנות משמעותית שתתרום לכלכלה הישראלית"

שר הביטחון בני גנץ: "התעשיות הישראליות- גדולות כקטנות, הוכיחו גם בשנת משבר עולמי, כי האיכות והקידמה הטכנולוגית הישראלית הן מהמובילות בעולם. בשנה האחרונה פעלנו באופן אינטסנסיבי בכדי להעמיק את ההסכמים הממשלתיים, ביחד עם ידידותינו בעולם - ועוד נמשיך.

בפני ישראל שווקים חדשים, והזדמנויות משמעותיות להתפתחות שתתרום לכלכלה הישראלית ויכולה להזרים מיליארדים למשק, ולפתח מקומות תעסוקה רבים, לצד תרומה חסרת תקדים לביטחון ישראל כפי שראינו היטב במבצע שומר החומות ובמשימות המבצעיות המורכבות שמקיימת ישראל בכלל הזירות. מערכת הביטחון כולה ואגף סיבט, ימשיכו בביצוע ההתאמות הרגולטוריות הנדרשות, במטריה ממשלתית ומדינית ובתמיכה בתעשייה הביטחונית כחול לבן, תוך מתן דגש על העמקתה בפריפריה הישראלית ותרומתה לחוסן החברתי של מדינת ישראל".

ראש סיבט במשרד הביטחון, תא"ל (במיל') יאיר קולס: "הגידול בייצוא הביטחוני, בעיצומו של משבר קורונה עולמי, הוא הישג מרשים הנזקף בראש ובראשונה לאיכות המוצרים של התעשיות הביטחוניות ולחיבור בינן לבין הצורך האופרטיבי של צה"ל באוויר, בים, ביבשה ובמודיעין. משרד הביטחון ואגף 'סיבט' ימשיכו לפעול כדי לבסס את מעמדה של ישראל בין עשר היצואניות המובילות בעולם, הן בקידום עסקאות בין ממשלות (GTG) והן בעסקאות מסחריות".

חתימה על עסקת נשק בסלובקיה. דוברות משרד הביטחון,
ראש סיבט, תא"ל (מיל') יאיר קולס בעת חתימה על עסקת נשק עם סלובקיה, מרץ 2021/דוברות משרד הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully