וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוחות חסויים של משרדי האוצר והתחבורה: הקבלן הסיני אחראי למרבית העיכוב בקו האדום

עודכן לאחרונה: 1.6.2021 / 17:09

על פי דוחות חברת אגיס, שאמונה על בקרת הפרויקט, החברה הסינית CRTG היא בין הגורמים המרכזיים לעיכובים של כשנה בביצוע. כעת מתמודדת החברה הזאת גם על שני הקווים הבאים - הירוק והסגול

עבודות הרכבת הקלה בציר ז'בוטינסקי, 29 באפריל 2021. ראובן קסטרו
מתי זה כבר יסתיים, מתי?/ראובן קסטרו

השבוע התקיימה נסיעת המבחן הראשונה של הרכבת הקלה של מטרופולין תל אביב (הקו האדום). נסיעת המבחן בוצעה לאחר עיכובים ולא מעט תקלות ועוד צפויים חודשים ארוכים עד שהקו הראשון יפתח לתנועה בשלהי 2023 או אף מאוחר יותר. עיכובים אלה והנסיבות לא חדשות כלל לבעלי התפקידים הבכירים ביותר בנת"ע ובמשרדי האוצר והתחבורה.

מנכ"לי הגופים הללו חשופים לכל הכשלים והתקלות שנגרמו בעיקר בשל קבלן המערכות והאינטגרציה הסיני CRTG שכן הדברים נכתבו ב-15 דו"חות שונים על ידי חברת אגיס, שהיא חברת הבקרה של הפרויקט.

עד היום דוחות אלה הוסתרו מהציבור באמתלות שונות ומשונות של סודיות מסחרית ואף חוק חופש המידע לא הצליח לחלץ את הכתוב בהם למרות בקשות חוזרות ונשנות של גופי תקשורת רבים ואף פניה לבית המשפט בנושא. מעיון בחלקי דו"חות שחלקים מהם הגיעו לידי מערכת וואלה! כסף עולים בבירור הכשלים הן בביצוע התכנון והעבודות של הקבלן הסיני והן של נת"ע וחברת הניהול שלה, שכשלו הן בביצוע והן בניהול.

תכנון לקוי ופערי זמן

דוחות אגיס, שמשרדי האוצר והתחבורה עושים מאמצים גדולים להסתיר אותם מהתקשורת ומהציבור, מראים כי קבלן המערכות והאינטגרציה הסיני CRTG אחראי לתקלות ולעיכובים שגרמו לדחייה של כשנה - רק בשל הכשלים המיוחסים לקבלן הזה. יצוין כי הזכייה של החברה הסינית במכרז כל כך מרכזי בקו האדום גררה למן ההתחלה ביקורת ותמיהה. וגם בהנהלה הקודמת של חברת נטע היו שטענו שהחברה הסינית היא "הימור", כדבריהם.

ואכן, כבר בדוחות הראשונים של אגיס החלו להצטבר סימנים שהצביעו על בעיה בתפקוד החברה הזו. למעשה, הדוחות הראשונים הראו שאם קיים סיכוי לעיכוב - שבסופו של דבר אכן קרה - הרי שהוא ינבע מהתפקוד הלקוי של CRTG.

הדוחות ששמורים באוצר מצביעים על תכנון לקוי, ועל פערי זמן שבוזבזו בתפרים שבין הקבלנים השונים ובין ניהול המערכות השונות - כל זה תחת אחריות החברה הסינית. אמנם בשלבים מאוחרים יותר הפנו האשמות גם למרכיבים נוספים בפרויקט האדיר של הקו האדום, ואולם החברה הסינית נותרה אחד הגורמים המרכזיים לגרימת העיכובים.

חשוב לציין, שהקבלן הסיני הוא אחד המתמודדים במכרז לשני הקווים ירוק וסגול במטרופולין תל אביב וההכרזה על הזוכה צפויה להתרחש בשבועות הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully