וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלטת הרבית באירופה צפויה להיות דרמטית"

קובי לוי

עודכן לאחרונה: 2.6.2021 / 17:54

אירופה נמצאת בנקודת החלטה חשובה. החלטת הריבית של ה-10.6 תהיה משמעותית: הכרזה על צמצום הרכישות בחזרה לרמה של כ-60 מיליארד אירו עשויה להוביל לעליה בתשואות לרמה שראינו באמצע חודש מאי

במסגרת תכנית PEPP ה-ECB רוכש כיום כ-80 מיליארד אירו בחודש. זאת לאחר שקצב הרכישות הוגבר בחודש מרץ 2021, מ-60 ל-80 מיליארד. היקף התכנית הכולל עומד כיום על כ-1.85 טריליון אירו, והיא צפויה להמשך עד מרץ 2022 לפחות.

במהלך חודש אפריל החלו חברים ניציים יותר ב-ECB להתבטא לגבי הצורך בצמצום קצב הרכישות (Tapering), ונקבו בהכרזת הריבית של חודש יוני כמועד המתאים בעיניהם. כתוצאה מכך, תשואות אגרות החוב באירופה עלו בחדות.

חשוב לציין כי יתכן וההכרזה בפועל תהיה על "צמצום גמיש של קצב הרכישות", (מבלי לומר בפועל את המילה Tapering) בתגובה לנתונים כלכליים טובים שפורסמו לאחרונה באירופה, לרמה של כ- 60 מיליארד (הרמה שהייתה נהוגה עד לפני כחודשיים). חשוב מאד יהיה לשמוע מה לגארד תאמר בנושא זה בנאומה לאחר ההכרזה בפועל.

קובי לוי, ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי שוקי הון. כפיר סיון,
קובי לוי, ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי שוקי הון/כפיר סיון

הצמצום המוניטרי יתחיל בקרוב

הצמצום המוניטרי במדינות שונות בעולם המערבי יתחיל בקרוב. הצמצום יבוא לידי ביטוי ראשית בהפחתת השימוש בכלים לא קונבנציונליים שהופעלו במהלך המשבר, ובראשם הקטנה של קצב רכישות האג"ח, והעלאת ריבית שאינה ריבית הבסיס. בהמשך, אך לא בשנה הקרובה, בחלק ממדינות G7 יחל גם צמצום מוניטרי באמצעות כלי הריבית.

המסחר בריביות ימשיך להיות תנודתי ולהיות מושפע מצמצום מוניטרי זה, תוך שונות במדיניות בין הבנקים המרכזיים בעולם. במקרה של החלטת הריבית של ה-ECB ב-10.6, הכרזה על צמצום הרכישות בחזרה לרמה של כ-60 מיליארד אירו עשויה להוביל לעליה בתשואות לרמה שראינו באמצע חודש מאי. לעומת זאת, המשך רכישות בקצב הנוכחי עשויה לתמוך בהפחתת התשואה בשיעור של כ- 5-10 נ"ב לתקופה של 10 שנים.

התחזקות האירו לאחרונה היא בין היתר תוצאה של הציפיה ל Tapering. גם במקרה זה, בדומה לתשואות, הכרזה על Tapering או הפחתה זמנית של קצב הרכישות, צפויה לתמוך בהמשך התחזקות האירו. לעומת זאת, במידה וקצב הרכישות לא ישתנה האירו צפוי להיחלש לרמה של כ-1.2 לדולר.

הכותב, קובי לוי, הוא ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי שוקי הון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully