וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צובעים את הבמבה בירוק: מהפכת הקיימות של אסם-נסטלה

עודכן לאחרונה: 3.6.2021 / 11:03

לא בכל יום קם יצרן מזון מוביל בישראל ומפרסם תכנית רב שנתית בתחום הקיימות. לקראת יום איכות הסביבה, מציגה אסם-נסטלה את הצעדים המתוכננים לשנים הקרובות, שעיקרן מעבר להתבססות על אנרגיה סולרית, מהפך בצי הרכב, צמצום פליטת גזי חממה ומו"פ בתחום האריזות המתכלות

באירופה מתרחש בימים אלה גל של מהפכים פוליטיים ירוקים, שמתבטא בעיקר בבחירות האזוריות. בישראל אנו עדיין רחוקים מהתקנים האירופים במרבית התחומים, ובכל זאת, לקראת יום איכות הסביבה הבינלאומי שיחול ב-6 ליוני, מפרסם היום אסם-נסטלה מעין "מפת דרכים" בתחום הקיימות, כיאה ליצרן מזון מוביל בישראל. אז איך צובעים את הבמבה בירוק?

מה כוללת התכנית של אסם-נסטלה

  • מעבר לשימוש ב- 100% חשמל שמקורו באנרגיה סולארית
  • שיתוף פעולה עם סטארט אפים ישראלים בתחום החלבונים האלטרנטיביים והאריזות המתכלות
  • צמצום פליטות ב- 20%
  • חיסכון של לפחות 800 טון בחומרי אריזה
  • מעבר לצי רכב "ירוק"

אפשר לסמן וי: אפס הטמנת פסולת בכל מפעלי החברה

היעד אותו קבעה לעצמה אסם-נסטלה ל- 2020 להגיע לאפס הטמנת פסולת כבר הושג בכל מפעלי החברה. המפעל בשדרות ומפעלי 'במבה' ו'צבר' בקרית גת, עברו לשימוש בגז טבעי במקום מזוט, ואליהם יצטרף ב -2022 המפעל החדש של טבעול. מהלך זה יביא לחיסכון של כ- 20% בפליטות גזי חממה.

בתחום האריזות עושה החברה צעדים משמעותיים ועד 2025 יצומצמו למעלה מ- 800 טון של חומרי אריזה.

מנכ"ל אסם-נסטלה, אבי בן אסאייג, אמר כי: "ישראל היא מדינה קטנה ואחת המדינות הצפופות בעולם, עם מעט שטחים פתוחים ועם גידול אוכלוסייה גבוה ביחס למדינות המערב. נסיבות אלה מחייבות אותנו לפעול למען הסביבה ביתר נחישות. כל ארגון צריך להשקיע משאבים כלכליים וניהוליים לטובת הפלנטה וכל אדם צריך לקחת על עצמו אחריות אישית".

"גם בתחום הקיימות המפתח הוא בחשיבה חדשנית. לכן, במטרה להשיג את היעדים השאפתניים שהצבנו לעצמנו, הקצנו משאבים ניכרים ליישום שיפורים שיביאו להפחתה משמעותית בהיקף פליטות גזי החממה ובנוסף בחרנו לפעול עם חברות טכנולוגיה ישראליות, שמפתחות רעיונות פורצי דרך בתחומי איכות הסביבה ביניהם: חלבונים אלטרנטיביים להחלפת חומרי גלם קיימים, טכנולוגיות מיחזור, אריזות מתכלות, חסכון באנרגיה ועוד. מדינת ישראל יכולה להוביל בחדשנות הקלינטק לא פחות מאשר בסייבר".

אבי בן אסאייג, מנכ"ל אסם-נסטלה. סטודיו אסם,
אבי בן אסאייג, מנכ"ל אסם-נסטלה/סטודיו אסם

משקיעים במחקר ופיתוח ובשיתופי פעולה

לדברי אריס פרוטונוטריוס, סמנכ"ל אסם נסטלה לתחום התפעול: "אנחנו משקיעים במחקר ופיתוח ובשיתופי פעולה שיובילו לפיתוח אריזות מתכלות מחומרים כמו אצות, למציאת דרכים יצירתיות למילוי חוזר של אריזות, תחום שכבר קיימים בו פיילוטים של נסטלה בקפה ובמזון לבעלי חיים. במקביל, אנחנו משתפים פעולה עם שורה של סטארטאפים מרשימים, שפיתחו טכנולוגיות פורצות דרך, לצמצום השימוש באנרגיה ומים, מניעת בזבוז, וצמצום ההשפעה הסביבתית בכללותה".

על מנת להשיג את יעדי הקיימות פועלת אסם-נסטלה בתשעה תחומים מרכזיים:

צמצום פליטות

מעבר ל- 100% שימוש באנרגיה סולארית ליצור חשמל שמקורו באנרגיה מתחדשת, באמצעות צריכת אנרגיה מחוות סולאריות. במקביל, תצמצם הקבוצה את הפליטות במפעליה ב- 20%, תחסוך ב- 10% באנרגיה על ידי שיפור היעילות.

חיסכון במים

אסם נסטלה מתחייבת להגיע לחיסכון של 15% בצריכת המים שלה, באמצעות צמצום שנתי של 3%. צמצום זה יושג באמצעות מחזור מים ושימוש בשעוני מים חכמים.

פודינג - מימין אריזה חדשה ומשמאל מיכל ישן.. סטודיו אסם,
פודינג - מימין אריזה חדשה ומשמאל מיכל ישן./סטודיו אסם

צמצום אריזות

הפחתת שימוש בפלסטיק ומעבר לשימוש בחומרים ממוחזרים.

אסם נסטלה מתחייבת כי עד 2025 100% מאריזות מוצריה יהיו עשויות מחומרים הניתנים למחזור או לשימוש חוזר. במקביל, יצומצמו למעלה מ- 800 טון באריזות מוצרי החברה.

במסגרת מחויבות החברה להפחית את השימוש בחומרי אריזה שונו אריזות הבייגלה, מהלך שחוסך לסביבה 10 טון של פלסטיק ו- 35 טון קרטון לשנה. פודינג 1 ק"ג הועבר ממיכלי פלסטיק לשקיות, מהלך שחוסך 47 טון פלסטיק לשנה.

קיצור אריזות במבה חוסך לסביבה שימוש ב- 7 טון פלסטיק לשנה וגם הערגליות נפרדות מאריזת הקרטון במהלך שיחסוך 35 טון נייר ו- 6 טון פלסטיק בשנה.

לפני כשנה הסירה החברה את עטיפות הצלופן מאריזות הפודינג והג'לי ובכך הפחיתה ביותר מ-12 טון לשנה את השימוש בפלסטיק.
בשנת 2022 מתכוונת החברה לשנות את אריזות אבקת המרק למיכל דק יותר וללא פוליליד ובכך להפחית את השימוש בפלסטיק, שיסתכם בחסכון של כ- 100 טון פלסטיק בשנה.

אריזות הקרטון יוסרו גם מדגני הבוקר קראנץ' רולס המיוצרים במפעל אסם נסטלה בשדרות, מהלך שיביא לצמצום נוסף בשימוש בפלסטיק קרטון.

עד 2025 בקבוקי ויטמינצ'יק והיריעות המתכווצות המיועדות לאריזת משטחים (סטרצ'ים) וכן יריעות מתכווצות לאריזת מספר מוצרים (שרינקים) יהיו מיוצרים מ 50% חומר ממוחזר. בימים אלו החברה בוחנת את המעבר לאריזות בשימוש חוזר.

אסם נסטלה כבר עברה לשימוש במגשיות שקופות במוצריה, ביניהם: עוגיות, עוגות, קרקרים, מוצרים מסדרת בונז'ור ולתנור ועוד, זאת במטרה להגביר את היקף המחזור. המעבר לחומר שקוף נובע מכך שהביקוש לחומר גלם שקוף גבוה יותר, משום שניתן למחזר אותו למוצרים בכל הצבעים ולכן הסיכוי שימוחזר גבוה יותר.

עד סוף 2021 יופסק כליל השימוש בכלים חד פעמיים בכל אתרי החברה.

במסגרת המאמץ לעודד מחזור, בשיתוף פעולה עם תאגיד המחזור תמיר, עד סוף 2022 100% מאריזות מוצרי אסם נסטלה יהיו עם סמל המכוון לפח המחזור המתאים.

מימין בייגלה ישן ומשמאל חדש. סטודיו אסם,
מימין בייגלה ישן ומשמאל חדש/סטודיו אסם

חיסכון בצריכת דלק

מעבר לצי רכב היברידי. אסם נסטלה מצמצמת פליטת מזהמים על ידי העברת המפעלים לגז טבעי ושינויים בצי הרכב. צי המשאיות של אסם מוחלף לדגמים מתקדמים וירוקים יותר, העומדים בתקן האירופי ובמקביל, תסב החברה את המשאיות להנעה ירוקה ותשפר את מסלולי החלוקה, באופן שיאפשר צמצום נסועה.

עד 2025 תחליף החברה את מרבית המכוניות הפרטיות המשמשות את העובדים לכלי רכב היברידיים ותחסוך 23% בצריכת הדלק. גם צורת ההנעה העתידית של משאיות החברה תשתנה. בימים אלו הקבוצה בוחנת את האופציה של הנעה חשמלית או הנעה בעזרת מימן.

מוצרים מבוססי חלבון מהצומח

כמחצית מהישראלים מפחיתים או נמנעים לגמרי מצריכת בשר. מגמה שנובעת מהתובנה לפיה הפחתה בצריכת בשר טובה לבריאות, תורמת לאיכות הסביבה ומצמצמת פליטת גזי חממה ופגיעה במשאבי קרקע ומים.

הקבוצה מקדמת פיתוח מוצרים מהצומח תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לשיפורים פורצי דרך במוצריה. כחלק ממגמה זו, השיקה טבעול בשנה שחלפה את סדרת סנסשיונל המציעה חוויית "בשר ללא בשר" עשירה בחלבון וכמובן נטולת סימון אדום.

בהקשר זה אמר מנכ"ל אסם נסטלה כי כל האינדיקציות מצביעות על כך שתזונת העתיד תתבסס יותר ויותר על חלבון מן הצומח ופניה של אסם לשם.

במבה 80 גרם - אריזה מקורית ואריזה מקוצרת. סטודיו אסם,
במבה 80 גרם - אריזה מקורית ואריזה מקוצרת/סטודיו אסם

פיתוח טכנולוגיות מתקדמות

כדי לממש את חזון החברה בעולמות הקיימות, איתרה אסם נסטלה סטארט אפים ישראלים בתחומי התעשייה החכמה ובתחום החלבונים האלטרנטיביים.

במסגרת פעילות ה- Open Innovation ובעזרת מומחים מנסטלה נעשתה הערכה מקיפה לפוטנציאל שיתוף הפעולה. לקבוצה כבר יש מספר שיתופי פעולה עם חברות המפתחות פתרונות מתקדמים לאריזות מתכלות.

בימים אלה עובדת אסם נסטלה עם מספר סטארטאפים, ביניהם: Augury המשתמשת בסנסורים ובבינה מלאכותית לחיזוי תקלות ומניעת בזבוז משאבים והשפעה סביבתית, EcoPlant המשתמשת בבינה מלאכותית לצמצום צריכת האנרגיה במדחסי אויר ו- Wint המפתחת שעוני מים חכמים.

נטיעת עצים וחקלאות מקיימת

אסם נסטלה החלה בבחינת מספר פרויקטים בתחום החקלאות המקיימת ובבדיקה מול קק"ל לגבי נטיעת עצים וסיוע בייעור ישראל, פרויקט שעתיד לצאת לפועל לאחר שנת השמיטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully