וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לעשירים בלבד? עליה חדה בדרישה לבריכות שחייה פרטיות

עודכן לאחרונה: 9.7.2021 / 8:10

מתוצאותיו של משבר הקורונה, שניכרות היטב עד היום, היא העלייה החדה בבקשות היתר להקמת בריכות שחיה פרטיות. הסגרים והריחוק הפיזי עשו כנראה את שלהם - טיפוח סביבת החוץ הביתית עלתה פלאים. נכון, לא מדובר בפרויקט השווה לכל כיס אך ככל שחולף הזמן הוא הופך ליותר נגיש

בחמש השנים החולפות נבנו לאורכה ורוחבה של ישראל עשרות אלפי בריכות שחיה פרטיות תקניות עם היתרי בניה מסודרים. שנת 2020, הלא היא שנת הקורונה, שברה שיאים בתחום זה, ולראייה - במהלכה נוספו לא פחות מ-8000 בריכות, עליה של 25% ביחס לשנה הקודמת.

כן, אם יש משהו שקרה במהלכה של אותה שנה מאתגרת וקשה, היא שכל אחת ואחד מאיתנו למד להעריך את הבית שהפך למעין מבצר מגונן, "ביתי הוא בצרי" הובילה כאג'נדה אצל מרבית תושבי ישראל שהיו "כלואים" בבתיהם.

תכנון בריכה: פלגים, תכנון גן: גלים גנים. בן רוטשטיין,
תכנון בריכה: פלגים, תכנון גן: גלים גנים/בן רוטשטיין

עדיין לא מוצר צריכה בסיסי

אלה הגרים בבתים צמוד קרקע, בדירות גן, דירות גג או דירות עם מרפסת גדולה במיוחד בחרו לנצל את השינויים, והחלו לשלב בסביבת ה-OUTDOOR הפרטית, פסילטיז שעד כה נטו לחלוק עם אחרים, נראה שאת הכסף שחסכו על אירועי תרבות ונסיעות לחו"ל החליטו להשקיע לא רק בבית או בשטח החוץ, אלא גם בהוספת בריכה. המטרה: להפוך את המבצר הפרטי לנוח, נעים ומפנק עד כמה שאפשר.

נכון, בריכה פרטית רחוקה מלהיות מוצר צריכה בסיסי או כזה שנראה בכל בית ועדיין, העובדה שעלות בריכת שחיה סטנדרטית ותקנית מבטון מתחילה בעלות של כ-150,000 שקל (סכום הכולל את עלויות החפירה, הבנייה ומערכת סינון וחיטוי) הופך את בנייתה לאפשרית כך שיותר ויותר מבעלי הנכסים הריאליים לוקחים אותה בחשבון.

אילוסטרציה. ShutterStock
עלות בריכת שחיה סטנדרטית ותקנית מבטון מתחילה בעלות של כ-150,000 שקל/ShutterStock
בריכות השחייה הפרטיות, הפכו בשנים האחרונות לחלק אינטגרלי מתפיסת תכנון חווית המגורים של בתים צמודי קרקע ודירות יוקרה. יש להן ערך חוויתי מיוחד שאין לו תחליף

יתרה מכך, אם חושבים כמה צעדים קדימה, נוכחותה של בריכת השחייה עשויה לזרז את מכירת הנכס בעתיד ויותר מכך, צפויה להניב לבעלי הבית סכום כפול ואף יותר, ביחס לעלות הקמתה.

לדברי אבנר צדוק, מנכ"ל ובעלי חברת פלגים המתמחה בהקמת בריכות שחיה פרטיות בנכסי יוקרה, "בריכות השחייה הפרטיות, הפכו בשנים האחרונות לחלק אינטגרלי מתפיסת תכנון חווית המגורים של יותר ויותר בתים צמודי קרקע ודירות יוקרה. מעבר לפן הפונקציונלי והבריאותי, יש להן ערך חוויתי מיוחד שאין לו תחליף"

צדוק מרחיב: "כיום אנחנו רואים לצד בריכות השחייה גם בריכות שיקוף ונוף שמלוות את הבאים כבר מחזית הבית ומשולבות ממש כמותה כחלק אינטגרלי מתכנון הנוף והתכסית. בדומה לנדבכים אחרים בענף הבניה, גם בתחום הבריכות אפשרויות העיצוב הופכות עם הזמן לכמעט בלתי מוגבלות, איכות החומרים גבוהה מאוד והתחזוקה הופכת לקלה מבעבר".

באדיבות חברת פלגים-. יהודית הופמן,
בריכת שחייה פרטית, עשויה להכפיל את עלותה בעת מכירת הנכס/יהודית הופמן

קובעים את עומק הבריכה

"הבריכות החדשות ורסטיליות ומודולריות ומתאימות לתרחישי בילוי שונים, אם בעבר כמעט כל הבריכות היו סטטיות ובעומק קבוע, הרי שכיום ישנם מנגנונים הידראוליים: רצפת בריכה עולה ומתכווננת, כך ניתן לקבוע את עומקה ולהעלות אותה לקו אפס על מנת שתהווה חלק אינטגרלי מהמשטח. בדרך הזאת אנחנו יכולים לנצל באופן מקסימלי את המשטח כשהבריכה אינה בשימוש ויותר מזה, יש כאן יתרון בטיחותי מובהק עבור משפחות עם ילדים צעירים. מגמה בולטת נוספת שאנחנו רואים הן בריכות שכוללות אזור שכשוך רדוד יחסית שמאפשר ישיבה נינוחה, זאת לצד אזור עמוק יותר המשמש לשחייה".

צדוק מוסיף ומציין את בריכות הזרמים שמאפשרות שחיה יעילה כנגד הזרם והופכת את הבריכה לאפשרית גם במגרשים קטנים יחסית שאינם מאפשרים לבנות בריכה ארוכה. "עוד בולטות בריכות עם ג'טים לעיסוי ואנחנו רואים עליה ניכרת באחוז הבריכות המחוממות, על אף שישראל היא מדינה חמה. בדרך זו בעלי הבתים יכולים לנצל את הבריכה גם בעונות המעבר ובחורף כמובן".

נוימן חיינר אדריכלות, הבריכה: חברת פלגים. צילום- עמית גושר,
נוימן חיינר אדריכלות, הבריכה: חברת פלגים/צילום- עמית גושר

קבלת ההיתר לבניה עשוי להימשך שנתיים

ניר עוז, יועץ ומומחה לבריכות שחיה ויו"ר ארגון מנהלי בריכות שחיה בישראל, מוסיף כי על פי נתונים שנאספו מיבואני ציוד לבריכה ומחברות בניה המתמחות בתחום, לצד בריכות הבטון בציפוי קרמיקה/פסיפס הקבועות, אלה הדורשות היתרים, מככבות גם אלה המתועשות עשויות פח בציפוי pvc, בריכות מנירוסטה מתועשות מפנלים בציפוי pvc, בריכות עשויות פיברגלס ונוספות.

רגע לפני שאתם מרימים טלפון למתקין, חשוב לקחת בחשבון שקבלת אישורים והיתרים להקמת בריכת שחיה ביתית היא פרוצדורה שלוקחת זמן ומשתנה בהתאם לתקינה ולחוקים של הרשויות השונות. משך אישור תכנית בניה אורך כחצי שנה ויכול להגיע גם לשנתיים בכפוף למורכבות ההגשה ובמועצה המקומית בה הוגשה.

בין הפרמטרים שנבחנים לפני קבלת האישור: יעוד הבריכה, העומק מקסימלי, דרכי סינון וחיטוי המים, גידור ובטיחות והמרחק מגבולות המגרש הנתון. בחלק מהמקרים תידרש בנוסף חוות דעת של מהנדס מומחה בתחום האינסטלציה יועץ בטיחות אקוסטיקה ובמקרים מסוימים גם אישור של המשרד להגנת הסביבה.

קבלת אישורים והיתרים להקמת בריכת שחיה ביתית היא פרוצדורה שלוקחת זמן ומשתנה בהתאם לתקינה ולחוקים של הרשויות השונות. משך אישור תכנית בניה אורך כחצי שנה ויכול להגיע גם לשנתיים

לאחר קבלת האישורים יש לקחת בחשבון את העבודה בשטח (חפירה, בנייה, מילוי וחיפוי- פעולות שיבוצעו על ידי סוללה שלמה של אנשי מקצוע) שתערוך כחודש וחצי נוספים. במקרים בהם הבריכה ממוקמת בסמוך למגרש השכנים יש לקחת בחשבון בנוסף את השלכות הרעש הסביבתי כך שעוד לפני שמתחילים בתהליך התכנון והגשת ההיתרים, חשוב ליידע אותם שבכוונתכם לבנות בריכה ולקבל את אישורם העקרוני.

לרוץ על זה: פתרון בטוח לריצוף סביב הבריכה

החלטה על בניה של בריכה דורשת התייחסות רצינית גם לבטיחות הסביבה שלהם: כשהילדים יוצאים מהמים, הם עשויים, חלילה, להחליק וליפול ולכן, האריחים שבהם נעשה שימוש לצד הבריכה חייבים להיות גם חזקים, גם יציבים וגם מחוספסים דיים. השוק רווי באריחי חוץ שנראים טוב ובכך מסתכם יתרונם. חשוב לזכור: העניין הבטיחותי בכל הנוגע להתנהלות בסביבת מים חייב להיות בעדיפות עליונה.

"הפתרון הטוב ביותר למשטחים מהסוג הזה הוא ריצוף גרניט פורצלן", אומרת סיוון קאופמן, מנהלת מרכז העיצוב לבית "החממה". "הרבה מאוד מהלקוחות שלנו בוחרים ריצוף גרניט פורצלן מתוצרת איטליה, בעובי 20 מ"מ, שעומד בתקן בינלאומי נגד החלקה שנקרא R11 ומיועד במיוחד לריצוף חוץ, מסביב לבריכה".

בנוסף לאיכות הריצוף חשובה מאוד גם שיטת ההתקנה אשר תלויה בצורך ומבנה הקרקע. לצד ההתקנה הקלאסית, המבוצעת בהדבקה של האריח לקרקע, פופולרית מאוד לאחרונה שיטה של התקנה "צפה": מתקינים את האריח על רגליים ייעודיות, חזקות במיוחד, ולא מצמידים אותם זה לזה כדי לאפשר למים לחלחל ביניהם ובכך לצמצם את סכנת ההחלקה. "יתרון נוסף של ההתקנה הצפה הוא שמתאפשר לבחור את גובה הרגליות", אומרת קאופמן. "גובה הרגליות נע בין 3 ל-40 ס"מ וזה מהווה פתרון מצוין בכל הנוגע לפילוס המשטח. הרבה יותר קל להתיישר עם גובה הקרקע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully