וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיירות אקולוגית? טרנד עולמי שלא פוסח גם על הישראלים

עודכן לאחרונה: 7.6.2021 / 14:05

מחקר חדש של Booking.com מגלה איך מגפת הקורונה גרמה לכך שהרצון לקדם תיירות אקולוגית הפך למעשי. המחקר מציג תובנות שנאספו בקרב עשרות אלפי מטיילים מ-30 מדינות שונות, וביניהן גם ישראל

תיירות אקולוגית קיימת כבר לא מעט שנים, אבל נדמה ששנת הקורונה הפכה אותה מקוריוז או נחלתם של מעטים, למשהו שמצית את דמיונם של אחוזים ניכרים מקהל הנופשים.

אפילו בישראל ניכר שינוי של ממש במגמה: 70% מהמטיילים הישראלים חושבים שתיירות אקולוגית היא דבר חשוב. יחד עם זאת, במקביל, כמחצית מהמטיילים הישראלים (46%) עדיין מאמינים שבשנת 2021 אין מספיק אפשרויות לתיירות אקולוגית.

שלושה מתוך ארבעה ספקי אירוח טוענים שהם מקפידים על נוהל ירוק אחד לפחות במקום האירוח שלהם, אבל רק שליש מתוכם נוקטים יוזמה ומפרסמים זאת כדי למשוך אורחים פוטנציאליים.

חיפוש חופשה ירוקה בבוקינג.קום. booking.com,
חיפוש חופשה ירוקה, ערך שנמצא בעלייה/booking.com

70% מהמטיילים רוצים לשלב חוויות אותנטיות

המחקר מציג תובנות שנאספו בקרב למעלה מ-29,000 מטיילים מ-30 מדינות שונות, וביניהן ישראל.

לפי המחקר, המגפה הייתה נקודת מפנה שהובילה את המטיילים לרצות להתחייב בעצמם לתיירות אקולוגית, כאשר 67% מהמטיילים הישראלים, מאמינים שצריך להתחיל ולפעול כבר עכשיו כדי לשמור על כדור הארץ למען הדורות הבאים.

כ-38% מהמטיילים הישראלים מציינים שהמגפה גרמה להם לרצות לטייל בצורה ירוקה יותר בעתיד. 79% מהמטיילים הישראלים רוצים לצמצם פסולת באופן כללי, וכ-70% מהישראלים רוצים לשלב בטיול שלהם חוויות אותנטיות המייצגות את התרבות המקומית.

חופשה אקולוגית. booking.com,
מה שיותר ירוק, יותר מעניין את התיירים/booking.com

איך זה מתבטא במהלך הטיול או החופשה?

למרבה המזל לא מדובר כאן רק בכוונות טובות, והרבה מההתחייבויות הירוקות הללו מתממשות במציאות.

42% השתמשו בבקבוק מים רב-פעמי במקום לקנות בקבוקי מים במהלך החופשה. כמעט מחצית מהמטיילים הישראלים (41%) הודו שהם אינם מרוצים אם מקום האירוח לא מאפשר להם לשמור על הרגלים ירוקים, כמו במקרים שבהם אין במקום מתקני מחזור.

71% מהמטיילים הישראליים אומרים שבשנה הקרובה הם רוצים לשהות במקומות אירוח ידידותיים לסביבה. מדובר בעלייה של 46% לעומת שנת 2020 (ממש לפני פרוץ המגפה) אך למעשה, 46% מהמטיילים הישראלים עדיין מאמינים שבשנת 2021 פשוט אין מספיק אפשרויות לתיירות אקולוגית.

טיול אקולוגי. booking.com,
טיול בחיק הטבע. 46% מהמטיילים הישראלים טוענים כי אין מספיק אפשרויות לתיירות אקולוגית/booking.com

עיקרי התכנית הירוקה של בוקינג

Booking.com מסבירה שיש לה אחריות חשובה לאפשר ללקוחות לבחור יותר בקלות בהרגלים ירוקים. זו הסיבה שבימים אלה החברה מציגה תוכנית למקומות אירוח, שתעזור להם לבצע את הצעדים הנוספים כדי להפוך לירוקים יותר - ולא משנה באיזה שלב הם נמצאים.

התוכנית כוללת שיתוף מקומות האירוח בהדרכות, בתובנות ובהמלצות לשיטות עבודה באמצעות כלים חינוכיים שונים, כולל מדריכים ותוכן ייעודי שזמינים במרכז העזרה לשותפים של Booking.com.

"במהלך שש השנים שבהן אנחנו מבצעים את המחקר בנושא, זה היה מעודד ומעורר השראה לראות איך המודעות לחשיבות של תיירות בת קיימא הולכת וגוברת באופן עקבי בקרב הלקוחות שלנו, ועכשיו גם אצל השותפים שלנו", אומרת מריאן גיבלס, מנהלת תחום הקיימות ב-Booking.com. "הכוונות הטובות קיימות אצל כל הצדדים, אבל יש עוד הרבה עבודה כדי להפוך את התיירות האקולוגית לבחירה הקלה עבור כולם".

המחקר נערך על-ידי Booking.com עם מדגם מייצג של 3,390 ספקי אירוח מאוסטרליה, אוסטריה, ברזיל, סין, קרואטיה, צרפת, גרמניה, יוון, הודו, אינדונזיה, איטליה, יפן, מקסיקו, פולין, פורטוגל, רוסיה, ספרד, תאילנד, בריטניה וארצות הברית. הוא התבצע בצורה מקוונת, באפריל 2021.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully