וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון למעסיקים בוועדת הכספים: הוגדלו טווחי וסכומי הפיצויים

עודכן לאחרונה: 7.6.2021 / 15:25

עסקים וחברות תעשייתיות שנפגעו בתקופת הלחימה בדרום יקבלו פיצוי גבוה יותר, ובטווח של עד 80 ק"מ מרצועת עזה, לעומת הטווח הקודם שעמד על 40 ק"מ בלבד ולא כלל פיצוי למעסיקים שעובדיהם נעדרו ממקום העבודה בשל השבתת מערכת החינוך. ומי שוב נותר בחוץ? העצמאים

בעקבות דרישת נשיאות המעסיקים והעסקים והתאחדות התעשיינים, מסתמן כי ועדת הכספים תאשר היום הטבות לעסקים וחברות תעשייתיות שנפגעו בעת הלחימה בדרום:

מעסיקים יוכלו לקבל פיצוי על שכר עובדים שלא הגיעו לעבודה בעת המבצע בגובה 430 שקל ליום ובנוסף היקף הפיצוי שלהם יוכל להגיע לעד 1.5 מיליון שקל.

ההישג המרכזי שאותו רשמו המעסיקים הוא שאת הפיצויים יקבלו כל העסקים אשר נמצאים בטווח של עד 80 ק"מ מרצועת עזה, לעומת הטווח הקודם שעמד על 40 ק"מ בלבד, וכך יכללו כל היישובים אשר ספגו התקפות רבות ובתי הספר בשטחם הושבתו לכל תקופת הלחימה. הדיון עדיין נמשך, אך זו ההחלטה הצפויה.

יחד עם זאת, ההחלטה אינה כוללת מתן פיצוי לעצמאים שנפגעו בשל סגירת העסקים או שנאלצו לקחת חופשה במהלך ימי הלחימה.

משה גפני,  6 במאי 2021. יונתן זינדל / פלאש 90, פלאש 90
משה גפני. ביקש מרשות המסים הצעה לפיצויים בסכומים וטווחים מוגדלים/פלאש 90, יונתן זינדל / פלאש 90

"מצפים לתמיכה גם בשגרה"

כזכור בעת הדיון המקורי על מתווה הפיצויים, הגיש האוצר מתווה מצומצם בהרבה, שנועד לפצות בעיקר עסקים הסמכוים למוקד הלחימה וכן לא הציע פיצוי למעסיקים שנאלצו לשלם את משכרותיהם של העובדים בשל הוראת השעה או - באזורים מרוחקים יותר - בשל העובדה כי הלימודים במוסדות החינוך בוטלו ועובדים רבים נמאלצו להישאר עם המשפחה.

ההתנגדות למתווה המצומצם הייתה גורפת וכללה את ההסתדרות, ארגוני התעשיינים, המעסיקים והעצמאיים ועוד גופים שהתנגדותם העזה בעת הדיון הקודם בוועדה, גרמה ליו"ר משה גפני לבקש מהאוצר להאזין שוב לכל הצדדים ולשוב לדיון הבא עם מתווה משופר.

אחד המתנגדים הגדולים לתכנית ההיא, היה נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, שמסר היום בתגובה להכנה המסתמנת, כי: "אני שמח שחברי הועדה הכירו בנזק העצום שנגרם לעסקים בכל רחבי הארץ בעת הלחימה, ובעקבות התערבותנו צפויים להעלות את היקף הפיצויים בעשרות אחוזים לעומת מה שהובטח להם קודם. אנו מצפים כעת כי הממשלה תמשיך ותתמוך בתעשייה גם בשגרה ותקבע בהוראת שעה עדיפות מוגברת לתעשייה בדרום כבעבר".

ד"ר רון תומר נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים. מרק ישראל סלם,
ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים. מברך על ההחלטה/מרק ישראל סלם

יו"ר פורום העצמאים בהסתדרות: "החלטה מביכה"

רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאיים בהסתדרות, שנכח בדיון בוועדה: "מדובר בהחלטה מביכה של שר האוצר ויו"ר וועדת הכספים, שהחליטו במודע לשכוח מעשרות אלפי בעלי עסקים ועצמאיים שלא יכלו לעבוד במהלך מבצע 'שומר החומות'.

בימי הלחימה גם תל אביב, חולון וראשון לציון היו סגורות והעסקים הפסידו כסף. אני קורא לממשלה ולחברי הכנסת לדאוג גם לבעלי העסקים, לקדם את דמי האבטלה לעצמאיים ולחוקק את "התוכנית הלאומית" לעצמאיים שהוגשה לכל חברי הכנסת כבר בחודש שעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully