וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה על יוקר המחיה: המועצה הישראלית לצרכנות מתנגדת לעליות מחיר רוחביות

עודכן לאחרונה: 7.6.2021 / 17:15

המועצה הישראלית לצרכנות: "נראה כי בתקופה הקרובה, אין משפחה בישראל שלא תרגיש את גל העליות שבדרך. יש דרכים להוזיל לצרכנים את יוקר המחייה. המועצה מתנגדת לעליות מחיר רוחביות"

אנו נמצאים בראשיתו של גל עליות מחירים במחירי הדלק, המזון, המשקאות, החיתולים, הבגדים ומוצרי הצריכה.

הסיבות להתייקרויות מגוונות, ונראה כי בתקופה הקרובה אין משפחה בישראל שלא תרגיש את גל העליות שבדרך, וזאת אחרי שנה קשה של משבר בריאותי שגרמה הקורונה ממנו נפגעו הצרכנים כלכלית.

מחירי המזון בישראל גבוהים מהממוצע במדינות ה-OECD בעשרות אחוזים, ועלו בהתמדה בעשור האחרון, מאז המחאה החברתית ב-2011 וחרף הוועדות, החוקים והרפורמות שהתרחשו בעקבותיה.

המועצה לצרכנות פועלת במגוון דרכים על מנת להילחם ביוקר המחיה, הן בסיוע פרטני לציבור הצרכנים בישראל והן באמצעות פעילותה מול המשרדים הרלוונטיים והרגולטורים העוסקים בתחום.

הדרכים בהן פועלת המועצה לצרכנות:

  • הגברת התחרות, בדיקה ופרסום קבוע של סלים השוואתיים, ועידוד צרכנים לרכישה מושכלת.
  • עידוד רכישת מוצרים לא "ממותגים" (Non Branded Products) וזולים תוך הדגשת פערי המחירים בינם לבין המותגים המובילים.
  • עידוד יבוא מקביל על מנת לסייע בהוזלת סל הקניות, שכן מחירי המוצרים הנמכרים בישראל יקרים בעשרות אחוזים מאותם המוצרים הנמכרים בחו"ל.
  • הגברת הפיקוח על הטעיה במבצעים, הפרש בין מחיר המוצר על המדף ובקופה, הסתרת מבצעים , היעדר סימון - כל אלו מהווים חסמים המונעים מהצרכן קנייה מושכלת והשוואת מחיר.
  • סל בריא - המועצה סבורה כי על מנת לעודד צריכת מזון בריא יש להוסיף פיקוח על מוצרים כאלו במיוחד עבור אוכלוסיות מוחלשות הנאלצות לוותר על רכישת מזון כגון (ירקות, פירות, בשר, עופות ודגים), בשל מחירן הגבוה.
  • התאמת סל המוצרים בפיקוח - לסל המוצרים בפיקוח לא נוספו מוצרים חדשים תקופה ארוכה, ונמצאים בו מוצרים שאינם עוד "שיאני מכירות".
  • הנגשת תווי הקניה בעת רכישות באון ליין, ולאפשר מימוש התווים לא רק בחנויות פיזיות.

יש לחלק את הנטל בין יצרנים ורשתות קמעוניות כדי להקל על הצרכן

לעמדת המועצה לצרכנות, יש למנוע את עלית המחיר הרוחבית הזאת, והמועצה מתנגדת לעליות מחיר רוחביות על שורת מוצרים, ובמגזרים שונים.

"מקובל על המועצה לצרכנות שיש מוצרים שעלויות הייצור או היבוא התייקרו ועל כן סביר שתהיה התאמת מחיר, אך לא מדובר בכל המוצרים ובכל המגזרים ולכן אנחנו נגד עליות מחיר רוחביות. המועצה סבורה שבעת הזאת, כשהצרכן סיים לשאת על גבו את המגזר הקמעונאי, התיירותי ועוד, יש לחלק את הנטל בין היצרנים לרשתות הקמעונאיות, ולא להעמיס עוד הוצאות על הצרכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully