וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמת המס הגלובלית מתקרבת: סקירת שווקים שבועית

כריסטיאן נולטינג, דויטשה בנק

עודכן לאחרונה: 7.6.2021 / 17:28

פגישת ה-G7 תחל ביום שישי, אך האינפלציה ותגובות קובעי המדיניות יהיו סיבה לדאגה בטווח הקצר עבור השווקים. כריסטיאן נולטינג, הכלכלן הראשי של דויטשה בנק, עם הסקירה

עסקת המס שהושגה בסוף השבוע האחרון עזרה לשים את הפוקוס על פגישת ה-G7 שתתחיל ביום שישי, אך האינפלציה ותגובות קובעי המדיניות יהיו סיבה לדאגה בטווח הקצר עבור השווקים. מדד המחירים לצרכן עבור חודש מאי יתפרסם ביום חמישי, כאשר גם מדד המחירים לצרכן ויצרן בסין יתפרסמו ביום רביעי. פגישת הבנק המרכזי האירופאי ביום חמישי תצטרך להתייחס לדאגות בנוגע לאינפלציה עם התאוששות הכלכלה האירופאית. נתון הזמנות המפעלים וסקר ה-ZEW בתחילת השבוע יכתיבו את הטון. בארצות הברית נתון חזק של ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן עשוי לתרום לחששות של צמצום המדיניות המרחיבה. בסין התפרסמו הבוקר נתוני סחר חזקים( הייצוא רשם עלייה של 18.1% לעומת השנה שעברה במונחי RMB, הייבוא עלה 39.5%) כאשר בהמשך השבוע יפורסמו ביום חמישי נתון ההלוואות החדשות והיצע הכסף M2. תנאי האשראי בסין ימשיכו להיות במוקד תשומת הלב של השווקים.

יומן אירועים כלכליים

  • שני: גרמניה - הזמנות מפעלים(אפריל).
  • שלישי: גרמניה- סקר ZEW(יוני), ייצור תעשייתי (אפריל).
  • רביעי: סין-מדד המחירים לצרכן וליצרן (מאי). קנדה - פגישת הבנק המרכזי הקנדי. ארצות הברית - ספר הבז' של הפד
  • חמישי: סין - השקעות זרות ישירות, הלוואות חדשות, היצע הכסף M2(כולם חודש מאי). גוש היורו - פגישת הבנק המרכזי האירופאי. ארצות הברית - מדד המחירים לצרכן (מאי).
  • שישי: פגישת G7. ארצות הברית - מדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן (מאי).
ג'נט ילן. Alberto Pezzali, AP
לא עומדת בשקט. ג'נט יילן/AP, Alberto Pezzali

שווקים: שרת האוצר יילן נוקטת צעד לגבי הוויכוח סביב המדיניות

יצירת משרות בהיקף של 559 אלף משרות כפי שהצביע דוח התעסוקה האחרון, פגעה בדיוק באיזון העדין בין נתון שמצביע על המשך התאוששות כלכלית אך עדיין נדרשת תמיכה מצד הפד. מדד האס אנד פי 500 הגיב בחיוב לנתון וסיים את יום המסחר קרוב מאוד לרמות השיא שלו מחודש מאי. הערותיה של שרת האוצר יילן אתמול על רצונה לראות ריביות גבוהות יותר לא גרמה לתנודתיות בשווקים עדיין כאשר התשואה על אגרת החוב ל-10 שנים של ממשלת ארצות הברית עולה רק במעט. מחירי הסחורות הגבוהים נותרו עניין לדאגה כאשר מדד מחירי המזון של האו"ם רשם בחודש מאי עלייה של 39.7% לעומת השנה שעברה, העלייה הגבוהה ביותר מאז שנת 2011. מחירי הנפט גם ממשיכים לעלות על רקע ביקושים גבוהים וההסכם משבוע שעבר של ארגון אופ"ק פלוס להעלות את התפוקה בצורה קלה מאוד. מחיר הנפט נגע לתקופה קצרה ב-70 דולר לחבית לפני שנסוג.

שורה תחתונה: השווקים חשו הקלה לאור נתון התעסוקה האחרון אך הדאגות בנוגע לאינפלציה וצמצום המדיניות המוניטרית לא ייעלמו בקרוב.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ארצות הברית: אינפלציה ושוק העבודה

נתון שוק התעסוקה האחרון יהיה בעל משמעות מעכבת לטווח הקצר בנוגע לצמצום במדיניות הפד כאשר המכשול הבא יהיה מדד המחירים לצרכן לחודש מאי שיפורסם ביום חמישי. מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל הצביע על עלייה של 4.2% וקונצנזוס התחזיות מצפה רק לירידה קלה לאזור 3.5%. מדד מחירי הליבה גם צפוי ליפול בצורה קלה. עלייה בחומרי הייצור(מחירי הסחורות) הם מקור לדאגה ונתונים עתידיים על שוק העבודה עשויים להיות ממוקדים ב"בפער התעסוקה" והתחממות יתר של הכלכלה. למרות מחסור עובדים בחלק מהסקטורים, פער התעסוקה צפוי להמשיך להישאר גבוה לזמן ממושך למעט סקטורים ספציפיים מה שיגרום לתוכניות הצמצום של הפד להיות זהירים וגמישים.

שורה תחתונה: חששות בנוגע לאינפלציה בארצות הברית יימשכו אך פער התעסוקה הקיים יישאר גדול.

שרי הכלכלה ונגידי הבנקים של מדינות G7 בפגישה באיטליה, 13 במאי 2017. רויטרס
מנסה להרגיע את השווקים. לגארד/רויטרס

הבנק המרכזי האירופאי וההתאוששות באירופה

הבנק המרכזי האירופאי מקיים את פגישתו הקרובה ביום חמישי. נשיאת הבנק לגארד הרגיעה את השווקים בשבוע שעבר כאשר אמרה כי המדיניות התומכת מצד הבנק תמשך ותשמש כגשר אל תוך ההתאוששות הכלכלית יחד עם תנאי אשראי נוחים. מדד המחירים לצרכן בגוש היורו לחודש מאי (עלייה של 2% לעומת השנה שעברה) היה מעט גבוה יותר מן התחזיות, מדד המחירים ליצרן לחודש אפריל רשם עלייה של 7.6% לעומת השנה שעברה הודות לעלייה של 20.4% במחירי האנרגיה. מדד המחירים לצרכן בחודש מאי רשם עלייה של 2.4%. השווקים ממשיכים להסתכל מעבר לכותרות וממשיכים לתת אמונה בבנק המרכזי האירופאי שהאינפלציה הנוכחית היא זמנית(כפי שטוען הפד בארצות הברית). הבנק המרכזי האירופאי יהיה תחת לחץ לתאר מה הולך לקרות מנקודה זו אך הוא עשוי לחשוב שחודש ספטמבר כאשר הוא יחשוף את הסקירה האסטרטגית שלו יהיה פורום מתאים יותר לדיון רחב יותר סביב המדיניות. בנוסף על אף שהנתונים הרכים של גוש היורו מתאוששים הנתונים הקשים עדיין לא מסמנים את הדרך לצמצום המדיניות בטווח הקצר.

שורה תחתונה: פגישת הבנק המרכזי האירופאי עשויה לספק רמזים לגבי המדיניות העתידית אך דיון רחב יותר והחלטות צפוי לקרות בעתיד .

הודו: הבנק המרכזי ההודי מותיר את השוק בהתלהבות

מספר הנדבקים היומי בהודו רושם ירידה כעת למרות מחסור גדול בחיסונים. תקוות שגל הקורונה הנוכחי הגיע לשיאו הצליחו לדפוק את השווקים בהודו לשיא חדש בשבוע שעבר. מדד הניפטי 50 הצליח בקצרה להיסחר מעל רמה של 15,700 ורושם עלייה של כמעט 10% מרמתו הנמוכה בחודש אפריל כאשר המשקיעים מאמינים כי כל פגיעה ברווחיות החברות תהיה זמנית. המטבע ההודי INR התחזק אל מול הדולר. הבנק המרכזי ההודי נראה מעוניין להמשיך לתמוך בהתלהבות השווקים כאשר הותיר את הריבית על כנה ביום שישי האחרון והתחייב להשאיר את המדיניות המוניטרית המרחיבה עם גידול זמני ברכישות ברבעון ה-3(יולי עד ספטמבר). הצמיחה ברבעון ה-1 הייתה לא צפויה בחוזקתה אך הרבעון ה-2 עשוי להיות חלש יותר והבנק המרכזי ההודי הוריד את תחזית הצמיחה שלו לשנת 2021 ל-9.5%. נראה כי הבנק מוכן להסתכל מעבר לאיומים מצד האינפלציה ועליית מחירי המזון והסחורות כאשר הוא צופה מדד מחירים לצרכן של 5.1% לשנת 2021. נתון הייצור התעשייתי לחודש אפריל צפוי להתפרסם ביום שישי.

שורה תחתונה: הבנק המרכזי ההודי עדיין מכוון לעבר צמיחה כאשר השוק ממשיך לצפות לירידה נוספת במספר הנדבקים בנגיף.

G7: ממשיכים לנוע קדימה בנוגע להסכם המס

ועידת המנהיגים של מדינות ה-G7 תצא לדרך ביום שישי הקרוב ותימשך עד יום ראשון. נושאים סביבתיים יהיו במרכז סדר היום אך נושא רפורמת המס הגלובלי תהיה בראש העניינים. שרי האוצר של מדינות ה-G7 נפגשו בסוף השבוע האחרון בלונדון הצליחו להגיע להסכם רחב עם דחיפת ארצות הברית למס גלובלי מינימלי של 15% עבור תאגידים בינלאומיים והשתת המיסים על בסיס היכן שמבוצעות המכירות. מספר שאלות קיימות בנוגע למס מינימום על הרווח בגובה 10%. מדינות אירופאיות עדיין לא ויתרו לחלוטין על התוכניות הקיימות להטיל מיסים דיגטליים (כמעט כולם על חברות אמריקאיות) וימתינו להתקדמות בנוגע לרפורמת המס הגלובלית לפני שיעשו זאת. בשבוע שעבר ארצות הברית הכריזה על מכסים כתגובה למיסים אלו אך דחתה את יישומן והותירה מקום להסכם עתידי.

שורה תחתונה: פסגת ה-G7 תוביל את רפורמת המס הגלובלי צעד אחד קרוב יותר לפני פסגת ה-G20 בחודש אוגוסט.

כריסטיאן נולטינג הוא הכלכלן האשי של דויטשה בנק

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully