וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספנות ישראל: כלי שיט לאפריקה ב-151 מיליון שקל

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 8:32

עסקת נוספת למספנות ישראל - תייצר ותספק כלי שיט למדינה באפריקה תמורת כ-151 מיליון שקל. עסקה זו מצטרפת לעסקה בהיקף של כ-430 מיליון שקל שנכנסה לתוקף בחודש אפריל האחרון - לאספקת כלי שיט למדינה במזרח אסיה. ביהמ"ש אישר לחברה חלוקת דיבידנד בסך 25 מיליון שקל

חברת תעשיות מספנות ישראל מדווחת היום על עסקה משמעותית נוספת לחברת הבת, מספנות ישראל, העוסקת בייצור כלי שיט. מספנות ישראל התקשרה בהסכם לייצור והספקת כלי שיט, ציוד ושירותים למדינה באפריקה תמורת כ-151 מיליון שקל.

החברה תספק את כלי השיט עד סוף שנת 2023, כאשר התמורה תשולם על פי אבני דרך כשאבן הדרך הקרובה תשולם ברבעון הראשון של שנת 2023 ולאחריה תחל החברה הבת בהשלמת כלי השיט.

יצוין, כי מדובר בהשלמת עסקה שבגינה התקבל בעבר סכום ראשוני של כ-59 מיליון שקל (כ-18 מיליון דולר), ומשכך התמורה האמורה כוללת סכום זה וכלי השיט כבר נבנה בחלקו וכלול במלאי החברה. עוד צויין כי החברה בוחנת כעת את ההשלכות החשבונאיות של חתימת ההסכם.

בחודש אפריל האחרון עדכנה החברה על כניסה לתוקף של הסכם משמעותי לחברה הבת מספנות ישראל, לייצור והספקת כלי שיט, וכן ציוד ושירותים למדינה במזרח אסיה תמורת כ-430 מיליון שקל (כ-128 מיליון דולר), וזאת במהלך תקופה של כ-3.5 שנים.

צילום אוויר של מספנות ישראל. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
מספנות ישראל. צבר מרשים של עסקאות חדשות/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

תעשיות מספנות ישראל דיווחה מאז הנפקתה לציבור (IPO) בחודש ספטמבר על מספר עסקאות משמעותיות נוספות, ביניהן רכישת אונייה להובלת מטעני מלט, בעלת כושר נשיאה של כ-15 אלף טון תמורת 11 מיליון דולר, שתאפשר לחברה כניסת לתחום הובלת מלט בינלאומית. האונייה תצטרף לצי האוניות של החברה שיימנה 13 אוניות, אליו התווספה בפברואר האחרון אוניית מטען נוספת, בעלת כושר הובלה של כ-37.5 מיליון טון, שנרכשה תמורת כ-10.5 מיליון דולר.

יצוין כי בהתאם להחלטת דירקטוריון החברה כפי שפורסם בדוח התקופתי לשנת 2020, אישר ביום ראשון ביהמ"ש המחוזי בחיפה לחברה לבצע חלוקת דיבידנד של כ-25 מיליון שקל.

איתן צוקר, מנכ"ל מספנות ישראל, החברה הבת: "העסקה הנוכחית הינה עסקה משמעותית נוספת עבור מספנות ישראל. עסקה זו מתווספת לצבר העבודות של החברה לשנים הקרובות, בהמשך לעסקה למכירת כלי שיט למדינה באסיה בהיקף של כ-430 מיליון שקל, שנכנסה לאחרונה לתוקף לאחר קבלת כל האישורים. חברת מספנות ישראל פועלת במגוון שווקים להאצת הצמיחה של המגזר הימי, כמו כן מבוצעת פעילות להמשך פיתוח פלטפורמות ימיות חדישות ומתקדמות."

מימין: יונה פוגל, אסי שמלצר וסמי קצב, מספנות ישראל. דניאל צרסקי,
מספנות ישראל, מימין: יונה פוגל, אסי שמלצר וסמי קצב/דניאל צרסקי

הונפקה בבורסה בשיא ימי הקורונה

חברת תעשיות מספנות ישראל הונפקה בספטמבר 2020, ונמצאת בבעלותם של שלומי פוגל, סמי קצב משפחת שמלצר וקבוצת גולד בונד הבורסאית. לחברה, בניהולו של צביקה שכטרמן, ניסיון של למעלה מ-60 שנה והיא פעילה בתחומים שונים, ביניהם: תכנון ובניית כלי שייט צבאיים ואזרחיים במספנה מהמתקדמות בעולם; הפעלת הנמל הפרטי הראשון בישראל; פעילות יבוא מלט, במסגרתה הפכה החברה תוך מספר שנים לשחקנית מרכזית בשוק הישראלי; פעילות של תמיכה לוגיסטית בתעשיית הפקת גז ונפט ובבעלותה צי של 13 אניות מטען. מהחברה נמסר כי בכוונתה לפתח מספר מנועי צמיחה במהלך השנים הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully