וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שיח על התייקרויות הוא עבירה על החוק?

עודכן לאחרונה: 8.6.2021 / 11:02

רשות התחרות פתחה בבדיקה האם הצהרות החברות השונות במשק על העלאת המחירים, מהוות הפרה של חוק התחרות הכלכלית. הרשות הוציאה מכתבים ובהם היא דורשת מהחברות הרלוונטיות לקבל נתונים, מסמכים, התכתבויות שיכולים להיות קשורים להעלאת המחירים

רשות התחרות (לשעבר הממונה על ההגבלים), שרק לאחרונה הואשמה בדוח מבקר המדינה על כך שאינה עושה די כדי למנוע ריכוזיות בענף המזון, הודיעה אתמול כי תבדוק חשדות להפרת חוקי התחרות הכלכלית, עקב הודעתן של מספר חברות על כוונתן להעלות מחיר, הודעות שלכאורה עולה מהם חשש לתיאום מחירים.

"לאחרונה פורסם באמצעי התקשרות כי החברה בוחנת את האפשרות להעלות את מחירי מוצריה. בנסיבות מסוימות העברות מידע בין מתחרים, גם אם הן נעשות בפומבי, עשויות להוות הפרת חוק התחרות הכלכלית. על כן ובהתאם לסמכות הממונה (..) החברה נדרשת להביא למשרדנו בהקדם האפשרי נתונים המתייחסים במלואם ובחלקם להעלאת מחירים", כך נכתב בדרישת רשות התחרות, בראשה עומדת עו"ד מיכל הלפרין, שהודיעה על רצונה לסיים את תפקידה בעוד כחודשיים.

שמיניית פמפרס. וואלה! שופס
חיתולי פמפרס. האם עצם ההודעה על האפשרות שמחירם יעלה מהווה עבירה על חוק התחרות?/וואלה! שופס

עלול להתפרש כניסיון לתאם מחירים

מספר חברות, ובהן שטראוס ודיפלומט, אותתו לאחרונה על כוונתן להעלות מחירים, דבר שעלול להתפרש, על פי הודעת הרשות, כתיאום מחירים המהווה עבירה על החוק.

בישראל לא היה תקדים של העמדה לדין בגין עבירה זו. לפני כארבע שנים כאשר גיל שרון רמז על העלאת מחירי הסלולר באחד הראיונות ברדיו, רשות התחרות זימנה אותו לבירור. הדבר הסתיים בסופו של דבר בקביעת תנאים חדשים למיזוג בין אלקטרה לגולן טלקום ובהם איסור העלאת מחירים לתקופה מסוימת.

רמי לוי, בעל רשת "רמי לוי שיווק השיקמה", אמר בשבוע שעבר בראיון לוואלה, בנושא ההתייקרויות, כי הרשת שלו טרם קיבלה מחירונים מעודכנים מהספקים ובכל מקרה "כל דבר ייבחן לגופו".
"עלית עוד לא דיברה איתנו בכלל על העלאת המחירים. אותו דבר לגבי חיתולי פמפרס. שקודם יודיעו לנו. ובכל מקרה, אנחנו נבחן כל דבר לגופו ולא הולכים להעלות כל כך מהר את המחירים לצרכן. אם יש ספק שאין לו ברירה והחומר גלם עלה לו עד השמיים, נבחן כל דבר לגופו", כך אמר לוי.

רמי לוי בפתיחת סניף חדש בתל אביב, 1 ביוני 2021. יותם רונן
"לא קיבלנו הודעות, נבחן כל מקרה לגופו" אמר רמי לוי בנושא בשבוע שעבר/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully