וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביצים קשות: סוכמה העלאת המחירים, אך שר האוצר מתנגד

עודכן לאחרונה: 9.6.2021 / 14:17

בכמה יתייקרו הביצים ומתי? ועדה משותפת למשרדי החקלאות והאוצר המליצה להעלות את המחיר של המוצר שנמצא בפיקוח. יחד עם זאת, הנוסח שהושג טעון עדיין אישור של השרים הממונים, שספק אם יוכל להינתן נוכח הסיטואציה הפוליטית. שר האוצר כבר רומז שאינו מתכוון לחתום

ועדת המחירים המשותפת למשרדי החקלאות ופיתוח הכפר והאוצר צפויה להמליץ על העלאת המחיר המפוקח לביצי מאכל.

הוועדה אמנם טרם סיימה את עבודתה, ולכן ההחלטה הסופית טרם התקבלה. ואולם מטיוטת תזכיר החוק שפורסמה להערות הציבור עולה כי הוועדה ביקשה העלאה בשיעור הממוצע של כ-6.5-7%. העלייה הצפויה, בשל התייקרות מחירי הגרעינים, מזונם של התרנגולות המטילות בלולים.

על מרכזיותן של הביצים בסל הקניות הישראלי ניתן היה ללמוד בעת המחסור שנוצר בשל הקורונה, בפסח 2020, אז נרשמה הסתערות של קונים על מדפי הביצים.

הצעת עדכון מחירי ביצים יוני 2021. משרד החקלאות,
מחיר הביצים המומלץ, על פי הטיוטה שפפרסמה הוועדה הבינמשרדית/משרד החקלאות

ההתייקרות - עדין לא סופית

למרות שההמלצה על העלאת המחיר נראית מוסכמת ומסוכמת, הרי שההתייקרות לא תגיע כל כך מהר למדפי הסופרמרקטים. הסיבה לכך היא שכדי שהמסמך יהפו להחלטה מחייבת, הוא אמור להיחתם בידי שני השרים הממונים.

יש להביא בחשבון שבעוד שר החקלאות, אלון שוסטר, מזוהה עם הלובי החקלאי, שיש לו עניין בהתייקרות, הרי שספק אם שר האוצר המכהן, ישראל כ"ץ, ימהר לחתום על המסמך, כך שאקורד הסיום של כהונתו יתאפיין דווקא עם עליית מחירו של מוצר צריכה כה מרכזי בסל הקניות של הצרכן הישראלי.

מחירי ביצים 2019. אתר משרד הכלכלה,
מחירי הביצים בפיקוח מתוך אתר משרד הכלכלה. מהמחיר הקיים ניתן להסיק שהתייקרות תהיה בגובה של כ-7%/אתר משרד הכלכלה

שר האוצר מתנגד

שר האוצר, ישראל כ"ץ, מסר בתגובה: "הנושא מעולם לא הובא אל שולחנו של שר האוצר. מדובר בנושא משמעותי ומורכב, שעלול לפגוע במעוטי יכולת בתקופה זו שלאחר עידן הקורונה, ולהעלות את יוקר המחייה, ומחייב דיון מעמיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully