וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוי לעסקים גם בשל נזקים עקיפים שנגרמו בעת מבצע "שומר החומות"

עודכן לאחרונה: 9.6.2021 / 12:01

ועדת הכספים אישרה את הצעת שר האוצר ישראל כ"ץ לפיצוי בגין נזקים עקיפים עקב מבצע "שומר החומות". בהמשך למתן פיצויי מס רכוש בגין נזקים ישירים לרכוש ולמבנים, ועדת הכספים אישרה הוועדה את ההצעה לפיצוי בגין הנזקים העקיפים

בהמשך להודעה על החלטת הוועדה, הנה עיקרי מתווה הפיצויים:

1. עסקים שנמצאים בטווח של 40-0 ק"מ מגבול רצועת עזה יהיו זכאים לקבל את אחד ממסלולי הפיצויים "הירוקים" להלן:

א. מסלול מחזורים - בעל העסק יוכל להגיש תביעה לקבלת פיצויים בגין ירידה במחזור העסקי בשל המצב הביטחוני, בהתאם לדיווח השוטף של העוסק למע"מ (חד-חודשי או דו-חודשי). הנוסחה תכלול השוואת המחזור העסקי בהתאם לשיטת הדיווח כאמור, לעומת תקופה מקבילה בשנת 2019. סך הפיצויים במסלול זה לא יעלה על 1.5 מיליון שקל.

ב. מסלול שכר - מעסיק יוכל להגיש תביעה לקבלת החזר בגובה של 430 שקל בגין שכר ששילם לעובדים עבור ימי היעדרותם שנבעו כתוצאה מהמצב הביטחוני בהתאם להנחיית פיקוד העורף. כמו-כן הפיצויים יינתנו עבור עובדים שנעדרו ממקום עבודתם לצורך השגחה על ילדיהם הקטנים מתחת לגיל 14 וגם בעבור אדם עם מוגבלות, שנמנע ממנו להגיע למקום העבודה ולשהות בו משום שאינו יכול לעמוד בהנחיות פיקוד העורף.

2. עסקים עד קו ה-80 ק"מ מגבול רצועת עזה (נתניה ודרומה):

בעקבות הנחיות פיקוד העורף במהלך מבצע שומר החומות, שבמסגרתן הורו על סגירת מערכת החינוך ללא מרחב מוגן עד קו של כ-80 ק"מ (נתניה ודרומה), ובהתחשב בהשפעות משבר הקורונה בשנה האחרונה, החליט שר האוצר כי בעלי העסקים שבטווח 80-40 ק"מ יהיו גם כן זכאים לקבל פיצוי בהתאם למסלול השכר שמוקנה לעסקים בטווח של 40-0 ק"מ. יובהר כי עסקים אלה, בנוסף, למסלול השכר יהיו זכאים להגיש בקשה למענק השתתפות בהוצאות קבועות בהתאם לתנאי הסף של המענק במאי-יוני.

3. מסלול אדום - בעלי עסקים בתחום יישובי ספר שבטווח של 7-0 ק"מ מגבול רצועת עזה, יוכלו לבחור בין המסלולים הירוקים האמורים לבין המסלול האדום, במסגרתו יהיו רשאים לתבוע פיצויים בגין הנזקים העקיפים אותם יוכיחו לגבי אובדן הרווח ובהתאם לאופי העסק.

ועוד כמה הערות למתווים שפורסמו:

בנוסף במסגרת התקנות ניתן מענה כי גם בעלים של משפחתון (או מוסד חינוך) שבמהלך שומר החומות היה סגור כתוצאה מהוראות פיקוד העורף יהיה זכאי לפיצוי.

יובהר כי עסק בטווח עד 40 ק"מ יהיה זכאי להגיש תביעה באחד ממסלול הפיצויים בגין נזק עקיף עקב שומר החומות או להגיש תביעה למענקי רשת הביטחון לקורונה בגין מאי-יוני 2021. יובהר כי עסק בטווח 80-40 ק"מ שיקבל פיצוי עקיף במסלול שכר, יהיה זכאי להגיש בקשה רק בגין מענק הוצאות קבועות למאי-יוני 2021.

יצויין כי תנאי להגשת תביעה בכל אחד מהמסלולים הוא תשלום משכורת לעובדים שנעדרו בשל המצב הביטחוני, בתנאים שייקבעו בתקנות ובכפוף להוראות פיקוד העורף בדבר סגירת מוסדות חינוך.
כמו כן מבהירים באוצר כי המסלולים הירוקים לעיל נועדו לתת מענה מהיר, פשוט וישים לעסקים שנפגעו.

שר האוצר ישראל כץ מתחסן נגד קורונה, איכילוב, 20 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
שר האוצר ישראל כ"ץ/ראובן קסטרו

"פעלנו במהירות וביעילות"

שר האוצר, ישראל כ"ץ: "החלטה זו מעבירה מסר חשוב למעסיקים ולעובדים, שידעו שבעימות הבא מדינת ישראל תעמוד מאחוריהם. העצמאים והעסקים בישראל הם מנוע הצמיחה של המשק, וככאלו צריך לתמרץ אותם ולסייע להם בעתות משבר, בדיוק כפי שעשינו לאורך משבר הקורונה כאשר פרסנו את רשת הביטחון הכלכלית, וכפי שעודנו עושים בעבור מי שעוד סופג את נזקי המשבר.

פעלנו במהירות וביעילות בכל הנוגע לפגיעות ברכוש ובמבנים במהלך הלחימה, וכך גם נפעל בכל הנוגע לנזקים עקיפים שנגרמו לתושבים ולעסקיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully