וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספאק: הפלטפורמה שהכניסה מיליונים לבנט

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 10.6.2021 / 8:34

הידיעה כלכלית המסעירה של השבוע הייתה האקזיט של נפתלי בנט, שהרוויח כ- 5 מיליון דולר בעקבות הנפקת חברת הפינטק "פיוניר", בה השקיע לפני כמה שנים. כחלק מהדיווח שב ועלה המושג "ספאק". מה זה ספאק? מומחי הרשות לניירות ערך מסבירים

רגע לפני השבעתו המיועדת כראש ממשלה, זימן הגורל לנפתלי בנט עוד נחת "בקטנה": ביום שני למדנו כי בנט התעשר בסכום של כ-5 מיליון דולרים, כתוצאה מהנפקת חברת פיוניר, בה השקיע לפני כמה שנים. החברה הונפקה בארה"ב לפי שווי של מעל ל-3 מיליארד דולר, ובנט יכול לממש את המניות וליהנות מהרווחים הנאים (נזכיר כי בנט הוא "בוגר" של כמה אקזיטים קודמים).

כחלק מהסיקור החדשותי עלה המונח "ספאק", אבל למה הכוונה?
כדי ללמוד עוד, פנינו למומחים של הרשות לניירות ערך וביקשנו הסבר קל להבנה.


ספאק - (SPAC - Special Purpose Acquisition Company)

מידי שבוע אנו שומעים על עוד חברה ישראלית שהחליטה לגייס הון ולהנפיק מניות באמצעות מכשיר הספאק. אז על מה מדובר?

ספאק היא חברת רכש ייעודית, שמגייסת כסף מהציבור על ידי הנפקת מניות ונרשמת למסחר בבורסה - כאשר באותו הזמן בו היא מנפיקה, אין לה פעילות מסחרית. כלומר, החברה לא מייצרת או מפתחת או בונה שום מוצר.

הכסף שהחברה מגייסת במועד ההנפקה ישמש את הספאק לאיתור השקעה פוטנציאלית בחברת כלשהי שנקראת חברת מטרה, אשר בה מתקיימת פעילות של ייצור או פיתוח והיא זו שתמוזג לתוך ה - SPAC .

יאיר לפיד, ונפתלי בנט באולם המליאה בכנסת ביום ההצבעה לנשיאות, 2 ביוני 2021. צילום מסך, דוברות הכנסת
יאיר לפיד מאזין לנפתלי בנט. יכול לקבל טיפים ממשקיע שחווה כבר כמה אקזיטים, כל אחד מהם בשווי של מיליונים/דוברות הכנסת, צילום מסך

השקעה בסיכון גבוה

השקעה בחברת SPAC כרוכה בסיכונים משמעותיים לציבור המשקיעים, מאחר והיא מאופיינת כהשקעה בסיכון גבוה מאוד. החלטת השקעה בחברה מסוג זה, מתבססת בעיקר על המוניטין והיכולת של היזמים לאתר השקעה פוטנציאלית בחברת מטרה ולבצע עסקה למיזוג פעילותה ב- SPAC.

המידע אודות הפעילות בה יושקע הכסף לא קיים ואינו חשוף בפני המשקיע - טרם ביצוע ההנפקה. לכן, רשות ניירות ערך גיבשה רשימת עקרונות ותנאי סף כדי לקרב בין זהות האינטרסים של היזם והמשקיעים, וכך לחזק את מנגנוני ההגנה על ציבור המשקיעים.

בנט לא לבד: מי שיבדק את נתוני הבורסות בעולם יגלה עודד פרט מעניין: בארה"ב השנה היו יותר הנפקות של ספאק מאשר כל הנפקה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully