וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור התזמורת: בהסתדרות קלטו ועד חדש ובירכו על שני צווי מניעה

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 9.6.2021 / 18:34

יום של הצלחות עבר על ההסתדרות: עובדי תזומרת הסימפונית ראשון לציון התאגדו בארגון, ובנוסף זכתה ההסתדרות בשני צווי מניעה: אחד שמגן על התארגנות עובדי טאואר סמיקונדקטור והשני שמונע קיצוץ בפנסיה התקציבית של גמלאי שירות המדינה

בהסתדרות הכללית יכולים לחייך היום בגאווה ולסכם יום של הצלחות. בית הדין האזורי לעבודה בנצרת קיבל היום את בקשת ההסתדרות ונתן צווי מניעה זמניים להגנה על זכות ההתארגנות של עובדי חברת טאואר סמיקונדקטור במגדל העמק.

בתחילת השבוע שעבר החל מהלך התארגנות של עובדי מפעל טאואר סמיקונדקטור בהסתדרות, במטרה להקים ועד עובדים ולהיכנס למו"מ להסכם קיבוצי בחברה. מהלך ההתאגדות קרם עור וגידים על רקע רצונם של עובדי טאואר להבטיח את תנאי תעסוקתם ולדאוג לשיפור הזכויות והתנאים שלהם.

לאחר שלידי ההסתדרות הגיעו עדויות והקלטות המעלות חשד לפגיעה בהתארגנות של עובדי טאואר, היא הגישה בסוף השבוע שעבר בקשת צד לבית הדין למניעת הפגיעות. בין היתר, טענה ההסתדרות כי חברי הנהלה בכל הדרגים קיימו כינוסים שעסקו בהתארגנות. בנוסף, נטען על ידי ההסתדרות כי מנהלים בכירים כינסו עובדים בסמוך לשער הפנימי של המפעל כדי להחתים אותם על טפסי ביטול חברות בהסתדרות.

בדיון הראשון בעניין שנערך היום הציגו באות כוח ההסתדרות, עו"ד ענת גוטמן מהלשכה המשפטית לאג"מ ועו"ד מור ארזי גלבוע, יועצת משפטית במרחב עמקים צפוני, ראיות שמוכיחות את הפגיעה הקשה בזכות ההתארגנות. לאחר שבית הדין האזין לטענות הצדדים והתרשם ממכלול הראיות שהונחו לפניו, הוא נעתר לבקשת ההסתדרות לצווי מניעה זמניים ואסר על הנהלת החברה להתערב בהתארגנות, להפיץ מסרים נגדה, להפעיל לחץ על העובדים או לפגוע בעובדים שרוצים להצטרף להתארגנות.

בנוסף, בית הדין הוציא גם צו זמני שמורה לטאואר לאפשר לנציגי ההסתדרות והוועד להיפגש ולשוחח בכל חלק משטח המפעל עם כל אחת ואחד מעובדות ועובדי כל המחלקות שבמפעל, ללא הפרעה או התערבות כלשהם, ובכלל זה לחלק להם חומר הסברתי מטעם ההסתדרות.

בנוסף לסעדים המבוקשים שאושרו, חויבה החברה לתאם עם נציגות העובדים ארבעה מועדים שבהם, במשך חצי שעה על חשבון זמן העבודה, ההסתדרות וועד הפעולה יוכלו לערוך אסיפות הסברה לעובדים.

יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות לאון פרץ: "אני מברך על ההחלטה וקורא לכל העובדים לא לחשוש להגיע לאסיפות כדי לקבל את כל ההסברים. אנחנו איתכם".

חברת טאואר סמיקונדקטור, המעסיקה כ-2,000 עובדים, עוסקת בפיתוח ובייצור מוליכים למחצה ומעגלים משולבים לתעשיית האלקטרוניקה.

זוג פנסיונרים בודק את חשבון הבנק. ShutterStock
גמלאי שירות המדינה (אילוסטרציה) המדינה טענה ל"טעות בחישוב"/ShutterStock

על טעויות משלמים

לא רק בנצרת זכתה ההסדתרות לניצחון בבית המשפט, אלא גם בבירה: בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קיבל היום את הבקשה הדחופה שהגישה ההסתדרות, ונתן צו המונע מהמדינה להורות או לבצע הפחתה כלשהי בקצבאות של כלל הגמלאים והשארים הזכאים לתוספת "השלמה לתוספת היוקר" (3.82%). זאת עד למתן הכרעה בהליך העיקרי.

בתחילת החודש שעבר הודיעה המדינה לגמלאים ולשארים בפנסיה תקציבית בשירות המדינה כי החל ממאי 2021 תבוצע הפחתה בקצבתם, וזאת בעקבות שינוי חישוב "רכיב השלמה לתוספת היוקר" במשכורת הקובעת לפנסיה. המדינה טענה כי החישוב שונה לאחר שבבדיקה שערכה מנהלת הגמלאות נמצא כי "נפלה טעות" בתשלום הקצבה, שכן "עקב תקלה שיעור התוספת לא הוגבל לתקרה בהתאם להוראות הדין".

אולם, המדינה, שמשלמת את אותו "רכיב השלמה לתוספת היוקר" כבר למעלה מ-30 שנה, לא פירטה מהי אותה "טעות" או "תקלה", ואף לא פנתה לפני ביצוע ההפחתה להסתדרות או לגמלאים ולשארים שצפויים להיפגע מהמהלך.

לאחר שפניית ההסתדרות למשרד האוצר כדי לחדול מהמהלך הפוגעני והחד-צדדי לא נענתה, הגישו מטעמה עורכות הדין ארנה לין ואורלי אבן זהב בקשה דחופה לבית הדין למתן צווי מניעה שימנעו את ההפחתה וישימו סוף להתנהלות זו של המדינה. כאמור, בית הדין האזורי לעבודה קיבל את בקשת ההסתדרות (האגף לאיגוד מקצועי, אגף הפנסיה והסתדרות עובדי המדינה), ונתן צו מניעה זמני שיהיה בתוקף עד למתן פסק דין בהליך העיקרי.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "החלטת בית הדין מראה שוב שכל ניסיון לפגוע בעובדים ובגמלאים באופן חד-צדדי לא יצלח וייתקל בחומה בצורה. ההסתדרות כבית של העובדים והגמלאים בישראל תמשיך להגן ולשמור על זכויותיהם בנחישות וללא מורא".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי: "אני שמח שבית הדין עמד לצד העובדים וגמלאי שירות המדינה היכן שמשרד האוצר שגה. אני קורא לאוצר להפסיק לנקוט צעדים חד-צדדיים, ובכל מקום שנדרשת פעולה לנהל מו"מ עם ארגון העובדים לטובת עובדי המדינה וגמלאיה בשירות הציבורי. אלמלא פעולותיה של הסתדרות עובדי המדינה, היו נפגעים עובדים רבים בשירות הציבורי בישראל, בהם שוטרים ועובדי מערכת הביטחון".

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון. אבי קקון,
התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון. הנגנים התאגדו בהסתדרות/אבי קקון

נגני התזמורת רוצים להבטיח את עתידם התעסוקתי

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון התאגדה בהסתדרות. בתזמורת זוכת הפרסים אשר פעילה כבר יותר מ-33 שנה, חברים כ-60 נגנים ונגניות.

התזמורת נוסדה בשנת 1988 על ידי עיריית ראשון לציון והינה הגוף היוצר הגדול והחשוב בעיר. משנת 1989 היא פועלת גם כתזמורת של האופרה הישראלית. ברזומה שלה בין היתר פרס אקו"ם על עשייה יוצאת דופן והצטיינות בביצוע מוסיקה ישראלית מקורית, בהפצתה ובקידומה.

כמו כל עולם התרבות, גם נגני התזמורת נפגעו ממשבר הקורונה ושהו בחל"ת ארוך, מה שהוביל אותם לפנות להסתדרות במטרה להבטיח את ביטחונם התעסוקתי בצורה קיבוצית. בתום תהליך שכלל שיחות עם חברי התזמורת הושלם לאחרונה מהלך ההתאגדות. ליווה את המהלך מנהל חטיבת התקשורת והאומנים בהסתדרות רום דביר.

בכך מצטרפת הסימפונית ראשון לציון לתזמורות נוספות המיוצגות על ידי ההסתדרות: סימפונייטה באר שבע, תזמורת מזרח ומערב ירושלים, הסימפונית ירושלים, הקאמרית הקיבוצית ותזמורת חיפה.

מנהל חטיבת התקשורת והאומנים בהסתדרות רום דביר אמר: "ההסתדרות גאה להיות הבית של הנגנים והנגניות בישראל, והיא תמשיך להיאבק עבור מוסדות התרבות - במיוחד בתקופה מאתגרת זו. אסור שמוסדות תרבות ייסגרו וחשוב שהיוצרים והמבצעים יתפרנסו בכבוד. כולנו תקווה שנשכיל לכונן יחסי עבודה פוריים למען העובדים והתזמורת כאחד".

בוועד הפעולה של התזמורת הסימפונית ראשון לציון אמרו: "משבר הקורונה הביא אותנו לכדי מסקנה כי יש צורך בארגון חזק ומנוסה על מנת להבטיח את עתידנו התעסוקתי. הצטרפות כל הנגנים להסתדרות היא הבעת אמון במהלך ובנציגות העובדים, ועל כך אנו רוצים להודות להם. יחד אנו בטוחים שנזכה ליותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully