וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזיה גליל, חתן פרס ישראל ומחלוצי ההייטק בישראל, נפטר בגיל 92

עודכן לאחרונה: 10.6.2021 / 15:12

גליל ייסד את 'אלרון', חברת הטכנולוגיה הראשונה בישראל, והיה מהנדס, ממציא ואיש עסקים, יו"ר דירקטוריון ב'אלביט', מחלוצי תעשיית ההיי-טק בארץ וחתן פרס ישראל. לפני כחודשיים, בטקס מרגש לכבודו, הודיעה עיריית חיפה, כי תקים פארק תעשייה על שמו, כאות הוקרה על פועלו

עוזיה גליל, יליד 1925, מונה בשנת 1954 למנהל מחקר ופיתוח מערכות אלקטרוניות בחיל הים, בהמשך, בשנת 1962, פיתח מעבדת פיתוח למוצרי אלקטרוניקה, אותה ייסד כחברה פרטית בשם "אלרון" שלימים הפכה לחברת הטכנולוגיה הראשונה בישראל, בה כיהן כראש החברה, כמנכ"ל וכיו"ר מועצת המנהלים. מחזור מכירותיה של 'אלרון' הגיע בשנותיו האחרונות בחברה ליותר ממיליארד דולר לשנה.

במקביל, משנת 1981, שימש גליל כיו"ר דירקטוריון אלביט ובחברות נוספות. בשנת 1999, הקים את חברת "Uzia Initiatives and Management Ltd", לטיפוח עסקים חדשים בתחום התקשורת הסלולרית, מסחר אלקטרוני ותקשורת מידע רפואי. לצד זאת המשיך לשמש דירקטור במספר חברות. במהלך שנותיו, זכה גליל בפרסים ועיטורי הוקרה, על פועלו לקידום התעשייה בישראל.

במהלך חודש מרץ האחרון, נערך טקס מרגש לכבודו של גליל. במהלך הטקס הודיעה עיריית חיפה על הקמת פארק תעשייה, שיוקם בכניסה הצפונית למנהרות הכרמל, ויקרא על שמו, כאות הוקרה על פועלו ותרומתו רבת השנים לעיר.

עוזיה גליל, 1925-2021. צילום מסך מתוך יוטיוב,
עוזיה גליל, 1925-2021/צילום מסך מתוך יוטיוב

מטעם חברת 'אלרון' נמסר:

"עוזיה גליל הוא האב המייסד של תעשיית ההיטק הישראלית. בתחילת שנות השישים כשהמותג של ישראל היה תפוזים ופרדסים, הוא הקים את אלרון תחת חזון של בניית תעשיה "מבוססת ידע", אז זה היה חזון, חלום, דמיון והיום זו המציאות.

אלביט, אלסינט, אורבוטק, צורן, נטוויזן, גיוון אימגינג, הם חלק מעשרות רבות של חברות שניבנו וצמחו באלרון, פרי חזונו של עוזיה.

גליל הקדים זמנו בחזונו תמיד - בתחילה, תעשיית אלקטרוניקה ולאחר מכן תעשיית המידע ורפואה מבוססת מידע ועד יומו האחרון היה מעורב עם יזמים צעירים וחברות חדשות - איש של אנשים שמחובר לצעירים, והכל בצניעות ובאיכות אנושית, שקשה למצוא כיום רבות כמוהה.

עוזיה שייך לדור הנפילים, החלוץ המודרני והציוני החדש שהעלה את המדינה על אוטוסטרדת הטכנולוגיה והמידע.

זהו יום עצוב למדינת ישראל בכלל ולחברת 'אלרון' בפרט. יהי זכרו ברוך".

מטעם 'אלביט מערכות' נמסר:

"דירקטוריון אלביט מערכות בראשות מיכאל פדרמן (מיקי) והנהלתה בראשות בצלאל מכליס (בוצי), כואבים את פטירתו של עוזיה גליל, מייסד חברת ההייטק הביטחונית אלביט בע"מ.

עוזיה גליל, יו"ר דירקטוריון אלביט בע"מ בשנים 1981-1999, הוא מחלוצי תעשיית ההייטק והתעשייה הביטחונית הישראלית.

עוזיה גליל, מהווה מופת למנהיגות וחדשנות טכנולוגית פורצת דרך. נזכור את מורשתו וננציח אותה לעד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מימין לשמאל:  סגן ראש עיריית חיפה, לזר קפלון, עוזיה גליל ואלמנתו של עוזיה, אלה גליל. ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה,
מימין לשמאל: סגן ראש עיריית חיפה, לזר קפלון, עוזיה גליל ואלמנתו של עוזיה, אלה גליל/ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, מביעה צער:

עוזיה גליל, ממקימי ומחלוצי תעשיית הטכנולוגיה והיי-טק בישראל, יקיר העיר חיפה וחתן "פרס ישראל", אשר תרומתו לפיתוח תעשיית ההייטק ולחברה תירשם בדפי ההיסטוריה של חיפה ושל מדינת ישראל כולה.

לפני כחודשיים ערכה עיריית חיפה טקס מרגש לכבוד עוזיה גליל בבית האבות בו התגורר בחיפה, לקריאת פארק תעשייה בחיפה על שמו. אות הוקרה זה, אחד מיני רבים להם זכה במהלך חייו, הוענק לו בשם כל תושבי העיר חיפה, על פועלו ותרומתו רבת השנים למען העיר.

ראש עיריית חיפה: "דוד בן-גוריון אמר פעם ש"היסטוריה לא כותבים - היסטוריה עושים". עוזיה גליל היווה דוגמא מופתית לאמירה זו, בהיותו יוזם, מייסד ומגשים, איש חזון ועשייה בכל רמ"ח איבריו.

עוזיה גליל הלך מאיתנו, אך פועלו ומורשתו ימשיכו להתקיים ולצמוח במבני התעשייה עתירת הידע ובמוסדות המחקר המצויים בפארק, שיישא את שמו לעד. יהי זכרו ברוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully